קידום אתרים להצלחה
ניווט באתר

פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים



 

זמן קריאה בקצב בינוני: 8 דקות

 

פרסום בגוגל הוא ללא ספק אחד האפיקים היעילים ביותר לפרסום וקידום העסק שלכם. היעילות של הפרסום מתבטאת במספר יתרונות בולטים שיחד יוצרים מוצר פרסומי המהווה את הבחירה הקלה על בעלי עסקים רבים.

מה כדאי לדעת על פרסום בגוגל

 

 

יתרונות הפרסום של פלטפורמת גוגל אדוורדס

 

מהירות הפרסום:
מיד עם העלאת והתחלת הפרסום תוכלו להופיע בעמוד הראשון בגוגל ובאתרים המובילים בישראל. בעל העסק המעוניין לבחון תוצאות מיד מבלי לחכות מספר חודשים יראה בכך יתרון משמעותי מאוד. יחד עם זאת חשוב להדגיש שפרסום מקצועי בגוגל דורש אופטימיזציה ושיפור מתמיד של הקמפיין על מנת למקסם את התקציב שלכם.

 

לקוחות חמים:
אנשים שמגיעים אליכם מגוגל הם אנשים שחיפשו את המוצר שלכם במדויק, העובדה הזאת מבהירה באופן חד משמעי שהם מעוניינים במוצר או השירות שלכם ובדרך כלל עכשיו. במילים אחרות מדובר בלקוחות חמים שבדרך כלל רוצים לרכוש.

 

יכולות מיקוד וטירגוט גבוהות:
טירגוט היא היכולת להגיע לקהל לקוחות ממוקד ספציפי, ובגוגל מקפידים לשפר את המערכת שלהם לפרסום הנקראת גוגל אדוורדס באמצעות הוספת פיצ'רים המאפשרים למפרסם המקצועי לפרסם חכם יותר, ממוקד יותר ומדויק יותר. היכולות האלה לדייק את הפרסום לקהל יעד ספציפי מוזילות עבורך את העלויות תוך כדי התמקדות בקהל שלך מה שהופך את הפרסום לאפקטיבי יותר.

 

מחיר הפרסום:
אמנם פרסום ברשת החיפוש של גוגל עשוי להיות יקר עבור ביטויים תחרותיים אך ניתן להוריד את המחיר לקליק במספר דרכים. דרך ראשונה להורדת המחיר לקליק היא על ידי העלאת ציון האיכות של מילת המפתח מצורף סרטון שמסביר את הנושא מצוין:

 

 

דרך שניה להוריד את המחיר לקליק היא באמצעות פרסום ברשת המדיה במקום ברשת החיפוש (אם אתם לא יודעים מהי רשת המדיה יש הסבר לכך בהמשך המאמר). תאמינו או לא אך שימוש נכון ברשת המדיה של גוגל יכול להוריד בקלות את המחיר לקליק ל – 2 ש"ח תוך כדי המתקדות בקהל לקוחות מדויק.

 

בהמשך תוכלו לקרוא על פירוט נוסף של יתרונות ופירוט של האפשרויות העומדות בפניכם במסגרת פרסום בגוגל.

 

מהן האפשרויות העומדות לרשות המפרסם במסגרת פרסום בגוגל ומהן היתרונות של כל אחת מהאפשרויות

את זה שגוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי בעולם ובישראל בפרט כולנו יודעים, אבל מה שלא תמיד ברור לכולם זה כיצד מתבצע הפרסום בגוגל? איזה סוגי פרסום קיימים? מה ההבדלים בין סוגי הפרסום השונים ומתי כדאי להשתמש בכל אחד מסוגי הפרסום? ואולי הדבר החשוב ביותר: מהם הפרמטרים המשמעותיים ביותר שמבדילים בין אנשים שמצליחים לרתום את הפרסום בגוגל לטובתם לאלו שלא? כתבנו מאמר שמטרתו לסייע לכם להכיר את התחום טוב יותר ולקבל החלטות מושכלות. נתחיל בהכרת הכלי שאתו מפרסמים בגוגל – "גוגל אדוורדס".

 

 

 

מהו פרסום בגוגל אדוורדס

גוגל אדוורדס הוא כלי הפרסום הרשמי והמשמעותי ביותר של גוגל. במסגרת גוגל אדוורדס ניתן לפרסם בשני אפיקים מרכזיים – רשת החיפוש ורשת המדיה. בהמשך המאמר תוכלו לקרוא הסבר על כל אחת מרשתות הפרסום האלה ומה היתרונות של כל אחת.

 

מתי כדאי לבחור בגוגל אדוורדס כאפיק פרסומי

  • אם המפרסם מעוניין להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי באופן מידי (אין זמן המתנה): הופעה מידית בעמוד הראשון בגוגל תוך דקות בודדות מהקמת הקמפיין, מה שאומר שהתנועה מאפיק פרסומי זה עשויה להיות מידית.
  • אפשרות לתשלום עבור הקלקות בלבד (CPC – Cost Per Click), מה שאומר שהמפרסם משלם רק עבור גולשים שהביעו עניין במודעה שלו ולחצו עליה.
  • אפשרויות אופטימיזציה מגוונות: מגוון גדול מאוד של פיצ'רים המאפשרים למנהל הקמפיין לבצע אופטימיזציה ושיפור מתמיד של הקמפיין המתבטאים בהעלאת ציון האיכות, הורדת מחיר לקליק, התמקדות בביטויים רווחיים וכתוצאה מכך הגדלת ההחזר על ההשקעה (ROI- Return On Investment). הכרת הפיצ'רים והניואנסים של גוגל אדוורדס והשימוש בהם, מבדילים בין קמפיין מקצועי לקמפיין חובבני וכמובן שזה משפיע באופן דרסטי על תוצאות הקמפיין.

במסגרת פרסום בגוגל אדוורדס ניתן לפרסם בשתי רשתות – רשת החיפוש ורשת המדיה. מיד תוכלו לקרוא מה כוללת כל רשת ומהם ההבדלים בין הרשתות:    

 

פרסום ברשת החיפוש של גוגל

רשת החיפוש של גוגל מתייחסת לחיפוש ישיר באתרים של גוגל כגון מנוע החיפוש של גוגל עצמו, (אותו מנוע שאנחנו משתמשים בו באופן יומיומי כדי לחפש את מבוקשנו ברשת), גוגל מפות, גוגל תמונות וכן אתרים אחרים שמשתפים פעולה עם גוגל ומציגים את הפרסומות מגוגל לצד התוצאות שלהם.

ללא ספק השימוש המוכר ביותר לרוב המשתמשים הנו שימוש במנוע החיפוש של גוגל שם מוצגות פרסומות רלוונטיות ליד תוצאות החיפוש, כפי שאפשר לראות בתמונה הבאה. התוצאות המסומנות בסגול בתמונה הן תוצאות השייכות לרשת התוכן של גוגל.

פרסום ברשת התוכן של גוגל

היתרונות של פרסום ברשת החיפוש של גוגל:

  • יחסית קל לשימוש.
  • הפרסום פועל כך שרק אנשים שמחפשים ביטויים מסוימים שבעל העסק קובע ייראו את הפרסומים של בעל העסק.
  • מאפשר תשלום עבור הקלקה (CPC: cost per click), המשמעות היא שרק כאשר יילחצו על המודעות של בעל העסק הוא ישלם.
  • המון אפשרויות למפרסם המקצועי. שימוש נכון באפשרויות עושה פעמים רבות את ההבדל בין קמפיין פרסום מוצלח לקמפיין שלא.

 

פרסום ברשת המדיה של גוגל

רשת המדיה של גוגל מתייחסת לאזורים באתרים שאינם בהכרח שייכים לגוגל אך מוקצים לפרסום של מודעות טקסט ותמונה. חלק מהאנשים מכירים את המונח AdSense שמשמעותו בפועל היא השכרת שטחי פרסום לגוגל, בהם גוגל מפרסמת מודעות טקסט ותמונה. בפועל, מדובר על כמות עצומה של אתרים אשר כל אחד יכול לפרסם בהם את השירות / המוצר / העסק / החברה שלו.

 

דוגמה לכך אפשר לראות בתמונה הבאה: אנחנו גולשים באתר של אחת מחברות התיירות המובילות בישראל (הדקה ה – 90) ורואים פרסומת של חברת VISA USA שהיא חברה להוצאת ויזה לארה"ב. כלומר חברת VISA USA משתמשת בפלטפורמה של רשת המדיה של גוגל כדי לפרסם ללקוחות פוטנציאליים שנמצאים באתרים אחרים שרלוונטיים לתחומה.

בתמונה ניתן לראות באנר אך יש לציין שניתן לפרסם הן באנר (תמונה) והן מודעה טקסטואלית.

פרסום ברשת המדיה של גוגל

 

לפי מה ניתן לטרגט אנשים ברשת המדיה (לפלח אנשים – להגיע לאנשים ספציפיים)

 

מיקוד לפי הקשר:

בגישה זו גוגל יקבע היכן להציג את המודעות שלנו על סמך מילות המפתח שבהן אנו רוצים להופיע. למשל אם אנחנו מעוניינים לפרסם לחברה שעוסקת בתכשיטי זכוכית, גוגל יאתר תכנים ברשת הקשורים לתכשיטים ויטמיע את הפרסומות באתרים אלה. במילים אחרות הפרסומים של תכשיטי זכוכית יופיעו בדפים שעוסקים בתכשיטים / בעיצוב בזכוכית וכדומה. היתרון בפרסום זה הוא שנפרסם את המודעות שלנו רק באתרים רלוונטיים שמדברים על הנושא של המוצר שלנו ולכן הסיכוי שנגיע לקהל רלוונטי עולה.

 

מיקומים מנוהלים:

בגישה זו אנו נוכל לקבוע אתרים ספציפיים שבהם אנחנו רוצים שהמודעות שלנו יופיעו. למשל נוכל להחליט שאנו מעוניינים שהמודעות שלנו יופיעו באתרים מנישה ספציפית כגון: אתרי אופנה מסוימים, אתרי חדשות מסוימים, אתרי טכנולוגיה מסוימים, אתרי תיירות מסוימים וכדומה. שיטת פרסום זו טובה במיוחד כאשר אנו יודעים שקהל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו נמצא באתרים ספציפיים שאנחנו מעוניינים להתמקד בהם.

 

רימרקטינג:

הסטטיסטיקה מראה שבממוצע רק כ – 2% מהגולשים שמגיעים לאתר שלנו משלימים את הפעולה הרצויה, למשל: משאירים פרטים, משלימים רכישה באתר מסחר, מתקשרים, נרשמים לרשימת תפוצה וכדומה.

רימרקטינג הוא למעשה שיווק מחדש לאנשים שביקרו באתר שלנו. הרעיון שעומד מאחורי רימרקטינג הוא לשווק מחדש לאנשים שלא השלימו את הפעולה המבוקשת מבחינת בעל האתר וזאת על מנת להעלות את יחס ההמרה (היחס ביו כמות הגולשים שהגיעו לאתר לכמות הגולשים שקנו / פנו/ נרשמו). פרסום באמצעות רימרקטינג טוב במיוחד כאשר אנחנו רוצים לחשוף את הלקוח הפוטנציאלי שוב ושוב למוצר שלנו. מידע מפורט יותר על רימרקטינג תוכלו למצוא כאן >>

 

היתרונות של פרסום ברשת המדיה של גוגל:

  • היתרון המשמעותי ביותר הוא ללא ספק שניתן לפרסם לאנשים שלאו דווקא מחפשים אותנו. כאשר אנחנו מסתכלים מהזווית של הגולש, אחד ההבדלים המהותיים בין רשת המדיה לרשת החיפוש הוא שברשת החיפוש המשתמש הוא זה שיוזם את החיפוש ומקבל תוצאות בהתאם לשאילתה שרשם ואילו ברשת המדיה המפרסם יכול לטרגט ולהגיע לקהל גולשים מסוים על סמך קריטריונים שונים כגון: תחומי עניין, אתרים ספציפיים, ובמקרה של רימרקטינג דפים ספציפיים שבהם הלקוח הפוטנציאלי שלנו ביקר במסגרת האתר. פרסום זה דומה מבחינה זו לפרסום בפייסבוק שם ניתן לפרסם לאנשים על סמך פילוחים שונים מבלי שהם חיפשו את המפרסם או את השירות שלו בצורה ספציפית.
  • בדומה לפרסום ברשת התוכן, אפשרות לתשלום לפי הקלקות (CPC) כך שהמפרסם משלם רק מי שבאמת הביע עניין בבאנר ולחץ עליו.

:

מי הם המצליחנים בפרסום בגוגל?

לאחר שניהלנו לא מעט קמפיינים אנו יכולים לאמר שאחת ההנחות הבסיסיות (ובדרך כל גם שגויות) של בעלי עסקים היא שברגע שהם יופיעו בעמוד הראשון בגוגל פניות רבות יזרמו אליהם באופן מידי. צריך להבין שלהרים קמפיין פרסום ולהופיע בעמוד הראשון בגוגל זה לא מספיק, צריך לבצע לקמפיין אופטימיזציה ושיפור מתמיד. אם הקמת קמפיין בגוגל ואחרי שלושה חודשים אתה מחליט שזה לא בשבילך כי לא קיבלת מספיק פניות יתכן שאתה מפספס אפיק פרסומי מעולה. במילים אחרות המצליחים הם העקשנים, הסבלניים, אלה שמבינים שפרסום בגוגל הוא תהליך.

 

אופטימיזציה לקמפיין פרסום:

תהליך אופטימיזציה לקמפיין פרסום הוא תהליך שמתחיל ביום הקמת הקמפיין וממשיך כל עוד הקמפיין רץ. תמיד אפשר לשפר להעלות ציוני איכות של מילות המפתח, להוריד מחיר לקליק, להתמקד בביטויים ובמודעות שמביאים את התשואה הגבוהה ביותר ועוד.

כחלק מהאופטימיזציה למסעות הפרסום, אחד הדברים המשמעותיים ביותר שמומלץ לעשות בקמפיין פרסום מקצועי הוא A/B Testing השוואה בין מה שעובד למה שלא עובד. השוואה בין ביצוע מודעות, השוואה בין ביצועי באנרים, השוואה בין דפי נחיתה שונים ועוד.

מה שקשור לביצוע אופטימיזציה למסעות פרסום הוא עולם בפני עצמו עליו יתכן שנרשום מאמר נפרד בעתיד.

פרסום    

לסיכום,

פרסום בגוגל אדוורדס הוא אפיק פרסומי שהרבה אנשים נעזרים בו, אך הרבה פחות אנשים באמת יודעים לקחת אותו למקום המקצועי. מי שמעוניין להפיק את המירב מאפיק פרסומי זה, צריך להבין שפרסום בגוגל זה לא פלסטר אלא אפיק שיווקי בפני עצמו וכך צריך להתייחס אליו. הסוד הוא בבחירת האנשים הנכונים לביצוע הפרסום ובביצוע אופטימיזציה לקמפיין באופן מתמיד.

 

קישורים מועילים שיוכלו לעניין אותך:

מערכת הפרסום בגוגל אדוורדס: http://adwords.google.com

כלי מתכנן מילות המפתח: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner

 

 

מקווים שנהינת והחכמת,

צוות יויומדיה

טלפון: 072-2992112

 

ולסיום בקשה קטנה, אם קיבלת ערך אמיתי בתוכן המושקע הזה אז תן לנו לייק ושיתוף בפייסבוק כדי שעוד אנשים יוכלו להנות ממנו.

מיקומי לקוחותינו

  • לקוח קידום אתרים - ויזה לארה
    ויזה לארה"ב
    1
    ויזה לארצות הברית
    1
    טפסים לויזה לארה"ב
    2
    הוצאת ויזה לארה"ב
    2
    חידוש ויזה לארה"ב
    2
  • לקוח קידון ג.ל.ן
    תוכנה לניהול מפעל
    1
    ניהול רצפת ייצור
    1
  • לקוח Fiberglass4U
    אדניות פיברגלס
    2
    בריכות שחיה מפיברגלס
    3
    בריכות פיברגלס
    5
  • לקוח קידום אתרים בגוגל מפתחי אפליקציות
    מפתחי אפליקציות
    1
    מפתחי אייפון
    2
    מפתחי אנדדרואיד
    2
    מתכנתי אפליקציות
    1
    בונה אפליקציות
    2
  • אלי מילר לקוח קידום אתרים אורגני
    מטפל פרטי
    1
    אח פרטי
    3
    מטפל פרטי סיעודי
    3
  • לקוח קידום אתרים בגוגל דוגמה
    פיתוח אפליקציות לאייפון
    4
    אתר סלולרי
    2
    מיתוג
    6
    אפליקציות מציאות רבודה
    3
  • המלצה ממדחסי השרון
    מדחסים בורגיים
    2
    מדחס בורגי
    4
    מדחס אויר ביתי
    6
    מסנני קו
    7
  • קידום ליויומדיה
    שיווק אפליקציות
    2
    אפיון אפליקציות
    3
  • דוקטור אילנה דריאל תוצאות קידום אתרים
    רגישות למזון
    1
    רגישות לגלוטן
    2
    רגישות לחלב
    1
  • לקוח קידום אתרים אורגני - הובלות 24
    הובלות בחדרה
    1
    הובלות בעפולה
    3
    הובלות בבאר שבע
    3
    הובלות בעכו
    4
    הובלות בדרום
    3

מה אומרים לקוחותינו

  • לקוחה עידית דוגמה

    חברת dogma

    שי ביצע עבורינו מספר עבודות קידום, שי עמד בכל פרוייקט במקצוענות וביצע כל הזמנה בזמן חשוב לי להדגיש, שלמרות הבטחות של ספקים רבים בתחום הקידום וחוסר האמון שנוצר בשנים האחרונות למול הבטחות של מקדמים שלא עומדים במילתם....
  • המלצות לקוחות ויזה לארהב

    חברת VISA-USA

    עבור חברת יויומדיה, ברצוני לציין לשבח את השירות הטוב אותו קיבלתי בבניית אתר visa-usa ובקידומו. זכיתי ליחס שירותי ואדיב, עמידה בלוח זמנים ותוצאה איכותית והכי חשוב, ממירה ללקוחות בפועל. כמו כן נושא הקידום אשר מניב לי תוצאות וממקסם.....
  • ד

    ד"ר אילנה דריאל

    מקצועיות, עמידה בלו"ז, עידוד להוספת חומר לאתר. מרוצה מאוד מהשרות!!!
  • המלצה ממדחסי השרון

    מדחסי השרון בע"מ

    מכתב הערכה: שי שלום, ברצוני להביע את הערכתנו הרבה בהקמת אתר החברה באינטרנט עבור מדחסי השרון בע"מ. האתר נבנה במקצועיות תוך דיוק בפרטים והשקעה בעיצוב תדמיתי. בברכה והערכה, נחום ניסים, מדחסי השרון בע"מ.
  • רחלי אברגיל לקוחה fiberglass4u

    חברת Fiberglass4u

    ברצוני להודות לך על הסבלנות שלך במיוחד איתי שאני ירוקה לגמרי בנושא מחשב עיצוב והכל... המזל שלי שהכרתי אותך .. אתה ממש לווית אותי וממשיך ללוות אותי בפרסום העסק. חשוב לומר , שכל מי שנכס לאתר שלי אומר שזה אתה מקצועי, נוח ופשוט להבנה... כל לקוח שמגיע דרכך סוגר עסקה.. המון תודה לך על הכל והמשך הדרך שלנו יחד עוד הרבה שנים.
  • לקוח משתלה בשרון

    משתלת דרך הגנים

    היי שי, אני רוצה להודות לך על קידום מוצלח מאד, לאחר פרק זמן שהייתי בו מאד סקפטית נוכחתי לדעת שאכן יש תוצאות לקידום, ותוצאות מרשימות. כל המילים שרציתי מופיעות בעמוד הראשון בגוגל, וחלק אפילו במקום הראשון, והדבר אכן משיג תוצאות.....
  • המלצות לקוחות הגן השיוויוני

    הגן השיוויוני

    בע"ה ליו יו מדיה ולשי שאואט. העוצמה של עולם האינטרנט ניגלה לי בעזרתכם. גן הילדים שלי פורח בזכותכם! צעד, צעד -ברגישות רבה ,עם עיצות מועילות ,הגעתי אתכם למצב ומקום שבו אין משפחה לילדים רכים,אמא,אבא ,אפילו סבא וסבתא אשר אינם מכירים את הגן...
  • חברת CUTAWAY

    מכתב תודה: בהמשך לעבודתנו המשותפת בפרויקט בניית מיני-סייטים לשידורי וידאו, ברצוני להודות לך על המסירות המקצועית לאורך כל תקופת עבודתנו המשותפת ולציין את הבנתך את הפרויקט לעומק ועמידתך בלוח-הזמנים הצפוף. היה לי לעונג לעבוד עם מתכנת אמין ומקצועי כמוך שידע לבצע את הפרויקט במדוייק וללא תקלות מיותרות. אשמח לפנות אליך בהמשך לבצוע עבודות דומות וכמובן שאמליץ עליך בחום לכל גורם שתבקש ומיוזמתי - לכל גורם מתאים. בהצלחה בהמשך הדרך! שי קמריני מנכ"ל cutaway בע"מ
  • חברת buzzz

    שכרתי את שירותיו של שי עבור לקוח בנושא פיתוח אינטרנט. פרויקט לא גדול אומנם אך דרש הבנה וידע בכמה וכמה שפות תכנות. העבודה התבצעה בזריזות, יעילות ומקצועיות לכל אורך התהליך. בסופו של דבר גם הלקוח וגם אני היינו מאוד מרוצים....
  • סטודיו מילינקה

    סטודיו MiliNka

    בכל פעם שלקוח שואל אותי אם אני מכירה מתכנת / מקדם אתרים אני מחייכת. אחרי עבודה עם עשרות אנשי מקצוע בתחום סוף סוף הכרתי את שי, איש מקצוע שאני גאה להמליץ עליו.
  • חוות דעת מלקוח זית לב אדריכלים

    זית לב אדריכלים

    היה מצוין. מאוד שמחתי לקבל עזרה בעניין ה ANALYTICS - לא מובן מאליו. מעבר לכך - באמת אתה יכול לרשום לעצמך עוד לקוח מרוצה שישמח להמליץ.
  • המלצה מלקוח אילנות גבוהים על קידום אתרים בגוגל

    אילנות גבוהים

    לפני חודשיים הפקדתי בידי שי את קידום האתר שלנו. לאמרות שטען שיקח חצי שנה עד שנה - כבר השבוע אנחנו מרגישים שינוי וגידול בכמות הפניות דרך האתר. שי תודה רבה.
תפריט צדדי
תפריט צדדי
סגור טופס רישום ויצירת קשר

 אני מעוניין לקבל טיפים ותוכן איכותי באימייל

סגור פופאפ

השאירו פרטים, וקבלו ייעוץ ראשוני וטיפים במתנה!