למה ציון האיכות של ביטויי המפתח חשוב?

ציון איכות הוא מדד חשוב וקריטי בכל הקשור לניהול ואופטימיזציה לקמפיינים בגוגל אדוורדס, מדובר במדד ששיפור שלו יכול לעשות הבדל משמעותי בקמפיין ולעיתים קרובות לחתוך את העלויות באופן משמעותי וכתוצאה מכך לייצר יותר לידים ומכירות בעלויות נמוכות יותר. במידה ואתה עושה פרסום בגוגל, ציון איכות גבוה זה משהו שאתה פשוט לא יכול לוותר עליו, במידה ותתעלם מהפרמטר המשמעותי הזה, אתה פשוט תשאיר פחות כסף בכיס שלך ויותר כסף בכיס של גוגל.

בפשטות זה הולך ככה:
ציון איכות גבוה יותר = מיקום גבוה יותר בתצאות הפרסום בעלויות נמוכות יותר = קליקים בעלויות נמוכות יותר = לידים / מכירות (באתרי מסחר) בעלויות נמוכות יותר = פרסום ריווחי יותר והחזר חיובי על ההשקעה (ROI - Return On Investment).

שווה לקרוא את המשפט האחרון כמה פעמים ואז להבין כמה ציון האיכות סופר קריטי לצורך ביצוע תהליך מקצועי של קידום אתרים ממומן בגוגל אדוורס.

 

ציון איכות - מדד קריטי בניהול הקמפיין
ציון איכות - מדד קריטי המשפיע באופן דרסטי על ביצועי הקמפיין וההחזר על ההשקעה

 

מהי הסקאלה של ציון האיכות?

ציון האיכות נע בין המספר 1 למספר 10 כאשר המספר 1 מייצג ציון "גרוע" והמספר 10 מייצג ציון "מעולה".

טווח ציוני האיכות האפשריים הם בין 1 ל - 10
ציון איכות ברירת מחדל של גוגל הוא 5-6 ואילו ציון האיכות הרצוי הוא 8 ומעלה

 

איך אני יכול לראות מהו ציון האיכות של ביטויי המפתח שלי?

ציון האיכות של מילות המפתח זמין לצפייה (ושיפור), דרך ממשק הניהול של גוגל אדוורדס. ניתן להוסיף אותו לעמוד שתציג מספר בצמוד לכל אחת ממילות המפתח.

 

 

איך גוגל משתמש בציון האיכות כדי לקבוע את מיקום המודעה שלך ברשת החיפוש?

מאוד פשוט: במאקרו גוגל עושה מכפלה בין ציון האיכות של מילת המפתח למחיר המקסימלי שאתה מוכן לשלם, התוצאה של המכפלה הזאת קובעת את מיקום המודעה שלך. במילים אחרות ככל שהתוצאה של המכפלה גבוהה יותר ביחס למתחרים שלך כך המיקום שלך המודעה שלך יהיה גבוה יותר.

מכפלה בין ציון האיכות למחיר המקסימלי
מיקום המודעה נקבע על ידי ביצוע פעולת כפל פשוטה בין ציון האיכות למחיר המקסימלי לקליק

 

ממה מורכב ציון האיכות?

ציון האיכות מורכב מהאיכות הכוללת של מספר גורמים. בינהם: איכות המודעה, איכות דף הנחיתה - כאשר האיכות של המודעה ושל דף הנחיתה נמדדים ביחס לביטוי המפתח הרלוונטי שעבורו ניתן ציון האיכות, במילים אחרות גוגל רוצה לראות שהמודעה ודף הנחיתה רלוונטיים מאוד לביטוי.

מדדים נוספים שנלקחים בחשבון הם:

CTR שזה ראשי תיבות של Click Through Rate ובמילים אחרות היחס בין כמות ההופעות לכמות ההקלקות. זהו מדד משמעותי מאוד שהרעיון שעומד מאחורי הוא שגוגל רוצה להציג למשתמש את המידע שהכי רלוונטי אליו. איך גוגל יכול לדעת מה המידע הכי רלוונטי למשתמש? גוגל יוצא מנקודת הנחה שאם המשתמש לחץ על המודעה היא רלוונטית אליו ולכן ככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר כך ציון האיכות צפוי לעלות. חשוב לציין שרוב המפרסמים המנוסים סבורים שזה הפרמטר החשוב ביותר בקביעת ציון האיכות של מילת המפתח.

מידת הרלוונטיות של הביטוי לקבוצת המודעות: כלומר, חשוב לייצר קבוצות מודעות הכוללות ביטויים דומים, קרובים וקשורים זה לזה כמה שיותר. להבנתי ההיגיון שעומד מאחורי זה הוא סדר ואירגון, האלגוריתם של גוגל אדוורדס מעריך סדר ואירגון ונותן יתרון המתבטא בציון איכות גבוה יותר לביטויים המשתייכים לקבוצות מודעות מסודרות ומאורגנות.

היסטוריית הביצועים של חשבון האדוורדס: האם לאורך זמן עשיתם עבודה טובה בחשבון האדוורדס שלכם? אם כן גוגל יצ'פר אתכם, יתן בכם אמון וצפוי לתת לכם מעט עדיפות בקבלת ציון איכות גבוה יותר.

 

ניתן להבין מכך שגוגל בדרכה שלה קבעה את הפרמטרים שיסייעו לה לקבוע מהי איכות התוכן שאתה בא להציג לגולש ועל סמך פרמטרים אלה לקבוע את ציון האיכות. כמובן שאפשר להתווכח על הפרמטרים האלה.... אך יש בהם היגיון.

 

בקרת איכות ציון איכות
גוגל בדרכה שלה קבעה פרמטרים שעל בסיסם מחושב ציון האיכות, ניתן להתווכח עליהם ויחד עם זאת נראה שמטרתם לייצר מדד המבוסס על איכות התוכן שצפוי הגולש לקבל

 

 

איך לשפר את ציון האיכות של ביטויי המפתח?

הגענו לשאלת השאלות שאולי לשמה אתם בכלל קוראים את התוכן הזה. אם תשאלו את הנציגים של גוגל תקבלו תשובות עמומות מאוד, אז אני כאן כדי לשתף אותך במה שאני יודע ואם חסר כאן משהו אני ממש אודה לך אם גם אתה תשתף אותי באימייל shai@yoyomedia.co.il.

שיפור ציון האיכות של מילות המפתח
כמה טיפים שיסייעו לך לשפר את ציון האיכות של מילת המפתח. החסרתי משהו? רוצה לתקן אותי? עדכן אותי באימייל shai@yoyomedia.co.il

 

הפרדת ביטויי המפתח לקבוצות מודעות יעודיות: כפי שצוין קודם במסגרת המאמר הזה, ככל שחשבון הפרסום שלכם יהיה מאורגן יותר וזה יתבטא בחלוקה נכונה לקמפיינים וקבוצות מודעות המכילות רק ביטויים בעלי "קשירות" גבוהה בינהם, מערכת הפרסום תתגמל אתכם על כך וציון האיכות שלכם יעלה בהתאם.

 

שפר את המודעות כדי להעלות CTR: כאמור היחס בין כמות הצפיות לכמות ההקלקות משפיע באופן משמעותי על ציון האיכות ולכן שיפור של המודעה שלכם והתאמתה באופן מיטבי לקבוצת המודעות הרלוונטית באופן שיביא את הגולש ללחוץ על המודעה עשויה לשפר את היחס בין כמות ההופעות לכמות ההקלקות וכתוצאה מכך להביא לשיפור ב - CTR מה שיביא בהמשך לשיפור ציון האיכות.

CTR
CTR אולי המדד המשמעותי ביותר ממנו מושפע ציון האיכות

 

צור דפי נחיתה יעודיים לכל קבוצת מודעות: דפי נחיתה הקשורים באופן ישיר לשאילתת החיפוש של המשתמש, מכילים את הטקסט שהמשתמש חיפוש, נטענים מהר ומספקים ערך גבוה לגולש עשויים להביא לשיפור ציון האיכות.

 

בדוק את "דוח מונחי החיפוש" והוסף ביטויי מפתח שליליים באופן עקבי: הוספת ביטויי מפתח שליליים קריטית בכדי שהמודעה שלך תופיע רק לאנשים שבאמת רלווטי עבור השירות או המוצר שלך ולכן הוספת ביטויי מפתח שליליים תמנע את הצגת המודעה לאנשים לא רלוונטיים, תסייע בהצגת המודעה לאנשים הנכונים וכתוצאה מכך צפויה להגדיל את ה - CTR מה שכאמור יביא לשיפור ציון האיכות.

 

עקביות ו - "לא להישבר": אם קראת את המאמר באופן מסודר וודאי שמת לב שיש משמעות לוותק החשבון ולהיסטוריית הביצועים שלו ולכן אם תקפיד לבצע את הכתוב במאמר זה לאורך זמן, אתה צפוי לזכות בצדק בציוני איכות גבוהים יותר - הן על ההתמדה שלך והן על העמידה בקריטריונים של גוגל אדוורדס לאורך זמן.

 

שפר את מהירות דף הנחיתה: באופן מוזר או לא, הפרמטר של מהירות טעינת האתר הולך ומעלה את חשיבותו באלגוריתמים שונים של גוגל, גם באלה הנוגעים לתהליך קידום אתרים אורגני ובפרט לענייננו באלו הנוגעים לקידום ממומן ושיפור ציון האיכות, לכן מומלץ לשפר את מהירות דף הנחיתה. כדי לקבל את המהירות והצעות לשיפור ישירות מגוגל מומלץ להשתמש בכלי לבדיקת מהירות של גוגל.

 

צור דף נחיתה מותאם למובייל במידה ואתה מפרסם לקהל המגיע ממובייל: זה מאוד פשוט - אם אתה מפרסם ללקוחות במובייל אתה חייב להפנות אותם לדף מותאם למובייל, אחרת אתה פוגע מאוד בחווית הגלישה שלהם, אם לא תעשה את זה ציון האיכות שלך יפגע ואם תבצע את זה תתוגמל בהתאם.

 

התחלתי לפרסם בגוגל אדוורדס ויש לי ציון איכות נמוך, מה עושים?

חשוב להבין שבהתחלה גוגל אינה יכולה לקבוע את ציון האיכות של ביטויי המפתח שלך מכיוון שכדי לקבוע את ציון האיכות של מילות מפתח שלך נדרשים נתונים שעדיין אינם קיימים במערכת עבור ביטויי המפתח שלך, למשל אחד הנתונים האלה הוא מדד ה – CTR, שמשמעותו הוא כמות הצפיות ביחס להקלקות או במילים אחרות כמה המודעה שלך רלוונטית. לכן בהתחלה ציון האיכות נקבע בעיקר על סמך פרמטרים פנימיים של גוגל ומידת ההשפעה שלך על ציון האיכות נמוכה.

 

בהנחה שעשית אופטימיזציה לקמפיין והביצועים שלו טובים משל המתחרים שלך, תצטרך לצבור כמות הופעות מספקת בכדי שגוגל יוכל להבין את ביצועי הקמפיין שלך, מה שצפוי להשפיע על ציון האיכות לטובה. כדי להאיץ את צבירת ההופעות בקמפיין תוכל להשתמש באחת מהטכניקות הבאות (יחד עם זאת חשוב להדגיש ששימוש בטכניקות האלה עשוי לגרום להוצאות גבוהות יותר ולפרסום פחות ממוקד ומטרתן כאמור לייצר יותר חשיפה בפחות זמן):

 

בדוק את כמות ההופעות היחסית ביחס לפוטנציאלית והעלה את הצעת המיר בהתאם: אדוורדס מאפשרת לך לראות מהו "נתח ההופעות בחיפוש", המשמעות של הנתון הזה היא - כמה פעמים המודעה שלך הוצגה ביחס לכמות הפעמים שהיה לה פוטנציאל להיות מוצגת, ככל שאחוז ההופעות גבוה יותר זה אומר שהמודעה שלך ממצה את מספר ההופעות שלה עבור מילת המפתח הרלוונטית. במידה ונתח ההופעות בחיפוש נמוך ניתן להעלות את הצעת המחיר או את ציון האיכות עבור מילת המפתח כדי להיות יותר תחרותיים וכתוצאה מכך לייצר יותר חשיפה.

 

שימוש בביטויי זנב ארוך: אחת הטעויות הנפוצות הקשורות בניהול קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס היא שמתמקדים רק בביטויים הפופולריים ביותר והמשמעותיים ביותר מבחינת היקף החיפוש. הסיבה לכך פשוטה: במסגרת פרסום בגוגל אדוורדס משלמים רק עבור הקלקות בפועל ולכן גם במידה והביטוי אינו פופולרי אך הוא כן רלוונטי שווה להוסיף אותו ואת כל "החברים" שלו שביחד יוכלו לייצר לך תנועה רלוונטית מאוד, בכמות לא מבוטלת והרבה פעמים בעלויות נמוכות משמעותית מאלה של הביטויים שכולכם "הולכים" עליהם. לכן שווה מאוד להוסיף ביטויים לא קונבציונאליים, רלוונטיים, מחוץ לקופסה. יש כמה דרכים לאתר ביטויים כאלה ואחת הטובות ביותר היא לבצע מחקר מילות מפתח בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל.

 

השתמש בהתאמה רחבה יותר: התאמה רחבה יותר תאפשר לך לקבל יותר חשיפה ובמילים אחרות יותר הופעות, יחד עם זאת להתאמה רחבה יותר יש גם חסרונות שהן חוסר מיקוד לכן אם אתה מחליט להשתמש בהתאמה רחבה אתה חייב לפקוח עין גדולה על הביטויים מהם מגיעים אנשים ולהוסיף ביטויי מתח שליליים בהזדמנו הראשונה על מנת למנוע חשיפות, הקלקות ועלויות מיותרות.

 

השתמש בביטויים פחות נישתיים ויותר גנריים: בדומה לשימוש בהתאמה רחבה ביטויים כלליים ופופולריים עשויים לייצר חשיפות רבות יותר, זה אומנם תלוי בגורמים נוספים כמו התחרות של הביטויים האלה, המחיר שלהם, הרלוונטיות שלהם ועוד.... לכן גם זו טכניקה שצריך לבצע עם בזהירות ועם "אצבע על הדופק".

 

נכתב על ידי שי שאואט, מהנדס תוכנה, מנהל חברת יויומדיה.

 

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments