בעלי עסקים רבים נתקלים בקושי אל מול העולם החדש שדורש הבנה דיגיטלית ולו המינימלית ביותר שבהם. תחום הקידום בגוגל התפתח מאד עם השנים ומי שלא נמצא שם למעשה לא קיים. אז איך בכמה שלבים פשוטים תוכלו להתאים את האתר שלכם לגוגל? כל הפרטים בכתבה הבאה.

 

אופטימיזציה לאתר בצורה נכונה

שלב ראשון – ניתוח פנימי של האתר

ברור לי שרוב האנשים אינם מתכנתים אבל אם אתם רוצים להתקדם במנוע החיפוש של גוגל חשוב שהאתר שלכם יהיה בנוי בצורה נכונה. הכוונה כאן היא מבחינת הקוד שאיתו בנו לכם את האתר על מנת שלגוגל יהיה הרבה יותר קל לקרוא ולהבין את האתר שלכם. אין צורך להיבהל כי למרות שזה נשמע מפחיד אני יכולה לעודד אתכם, אם האתר שלכם בנוי בוורדפרס ברוב המקרים הוא יהיה מותאם לגוגל. אם לא, חשוב שתשקלו ברצינות להעביר אותו, זה יחסוך לכם הרבה כאב ראש בלעדכן את האתר שלכם וגוגל מאד אוהב אתרים שבנויים על מערכת זו.

שלב שני – מחקר מילות מפתח

במידה ולא עשיתם קידום אורגני בעבר אינכם יודעים מהן מילות המפתח המתאימות לעסק שלכם ומה אנשים מחפשים. היכנסו לגוגל ובדקו אילו מילים המתחרים שלכם מקדמים, זה יכול לעזור לכם לחשוב על מילים המתאימות לכם יותר ופחות ולמקד אתכם על אילו תכנים כדאי לכם לכתוב באתר שלכם. הכינו טבלת אקסל בה נמצאות כל מילות המפתח שרלוונטיות אליכם, אולי בהמשך תגלו שחלקן בכלל לא מתאימות או להפך, שיש מילים שרלוונטיות יותר והן לא ברשימה שלכן.

שלב שלישי – אופטימיזציה של התוכן שבאתר שלכם

קידום אתרים בגוגל הוא תחום רחב ביותר ואני לא מצפה מכם ללמוד את כולו על רגל אחת, אבל בכל זאת יש דברים שחשוב שתכירו, אחד מהם הוא תגיות ה-Meta. תגיות אלו מאד חשובות ויכולות להקפיץ את האתר שלכם במנוע החיפוש.

  • תגית Title – כותרת העמוד (על מה למעשה העמוד מדבר, יש לשלב בה את מילת המפתח שברצונכם לקדם בעמוד זה)
  • תגית description – תיאור העמוד (מופיעה מתחת לתגית טייטל ומתארת מה מופיע בעמוד, גם כאן רצוי לשלב את מילת המפתח שברצונכם לקדם כמילה הראשונה בפסקה)
  • תגית alt – תיאור תמונה (מתארת את התמונה שיש בעמוד, יש לשלב את מילת המפתח שמעוניינים לקדם).

למרות שרוב האנשים יעידו שהם לא קוראים את שם העמוד והתיאור שלו תשמחו לדעת שגוגל דווקא כן קורא ומייחס לכך חשיבות גבוהה בדירוג האתר. את תגיות אלו תוכלו לעדכן בצורה ידידותית וקלה באמצעות התוסף yoast SEO שניתן להתקין בחינם במערכת וורדפרס.

הנה דוגמא לאיך תגיות אלו נראות בפועל במנוע החיפוש –

שלב רביעי – האם יש שיפור בתוצאות?

אחרי שביצעתם את כל השלבים הללו חשוב לוודא שאכן דברים זזים. שהתקדמתם במנוע החיפוש, שיש תנועה לאתר שלכם והכי חשוב – שיש המרות. איך תדעו את זה? אם יש באפשרותכם להתקין אנליטיקס על האתר החיים שלכם יהיו הרבה יותר קלים מכפי שהם היו עד עכשיו. תוכלו לדעת בדיוק מאיפה מגיעה תנועה לאתר שלכם, מהו זמן השהייה הממוצע באתר, תוכלו לעקוב אחר ההמרות שלכם ועוד מגוון רחב של דברים שגוגל מאפשרת לכם.

במידה ואין באפשרותכם להתקין קוד אנליטיקס תצטרכו לעקוב בעצמכם על הדברים. זה אפשרי אבל מאד קשה וכמות המידע שתוכלו לדעת הוא מאד מוגבל. תוכלו לדעת האם התקדמתם במנוע החיפוש והאם העבודה שעשיתם תרמה לקידום האתר, בנוסף לכך תוכלו לדעת האם מספר ההמרות גדל מהרגע בו התחלתם את האופטימזיצה אבל בעיקרון זהו. זה יקשה עליכם לדעת מה בדיוק עליכם לשפר בהמשך ואיך תוכלו לקדם את האתר שלכם בצורה יותר טובה, לכן המלצה שלי תתקינו אנליטיקס. אם אין לכם את הידע הדרוש בקשו ממקדם אתרים מוסמך שיעשה את זה עבורכם. זה בהחלט יכול לתרום לכם המון בקידום האתר.

שיהיה המון בהצלחה!

כתבה את המאמר חן שדה מנהלת פרויקטים ביויומדיה

חן שדה חן שדה

מנהלת פרויקטים

חן שדה, מקדמת אתרים ומנהלת פרויקטים.

Comments

comments