על מנת שנוכל למדוד הצלחה של תהליך כלשהו מתבקש שנציב לעצמנו יעדים / מטרות אשר יסייעו לנו להשוות את התוצאות שביקשנו להשיג ביחס ליעדים שהצבנו לעצמנו. זה נכון בקידום אתרים וזה נכון ברוב הגדול של התחומים בהם אנו פועלים, בלי מטרות מדידות לא ניתן לקבוע מהי מידת ההצלחה שלנו.

לכן אחת הפעולות הראשונות שחשוב לעשות בתהליכי שיווק באינטרנט בכלל ובתהליך קידום אתרים בפרט הוא להציב מטרות, השלב השני הוא יצירת התשתית למדידת המטרות והשלב השלישי הוא מדידה של הביצועים באופן עקבי.

עד כאן הבנו מהן אבני הדרך אשר יסייעו לנו להבין האם תהליך הקידום הצליח או לא, ועכשיו לפרקטיקה, נדבר על כל שלב בנפרד:

איך מודדים הצלחה של קידום אתרים

שלב 1 – להציב מטרות:

בתהליך קידום אתרים הצבת המטרות יכולה להיות שונה באופן משמעותי עבור כל לקוח, אך דבר אחד בטוח בסופו של דבר הלקוח רוצה לקבל יותר פניות מה שיסייע לו להפוך את הפניות האלה ללקוחות.

הצבת מטרות בתהליך קידום אתרים אורגני:
ישנן 2 דרכים עיקריות להציב מטרות בתהליך קידום אתרים אורגנילפי מיקומי יעד אליהם אנחנו שואפים להגיע, למשל, לדף הראשון בגוגל, לחמישיה הראשונה, לשלישיה הראשונה וכדומה. האפשרות השנייה מתייחסת להצבת יעדים בנוגע לטראפיק (לתנועה) שמגיע לאתר כתוצאה מחיפושים אורגניים בגוגל.

אני יכול לאמר שאני ממליץ על שילוב בין 2 הגישות אך בסופו של דבר חשוב לזכור שמה שחשוב זה להביא טראפיק שהופך לפניות. זה אולי ישמע קצת מורכב למי שלא מכיר את התחום, אך במצב אידיאלי אני ממליץ להתמקד בשני ביטויים קשורים החזקים ביותר עבור דף הבית ולתת עליהם עצמה חזקה יותר משאר הביטויים באתר על מנת ליצור היררכיה נכונה של התוכן המקודם גם בעיני גוגל ובנוסף להתמקד על מגוון רחב של ביטויים נוספים. יחד עם זאת כמות הביטויים המקודמת חייבת להיות בקורלציה לתקציב אחרת הקידום לא יהיה אפקטיבי וזה יצור מצב של "תפסת מרובה לא תפסת".

הצבת יעדים בתהליך פרסום בגוגל:
בשורה התחתונה בתהליך פרסום בגוגל היתרון המשמעותי הוא שלא נצמדים לביטויים ספציפיים אלא משתמשים בכל ביטוי שמשרת את המטרה, שהוא רלוונטי ושקיימת סבירות טובה שיכול להביא לפנייה או לרכישה. אם כך כאן הצבת המטרות פשוטה יותר והיא כמעט תמיד שיווק ממוקד תוצאות שזה אומר להביא כמה שיותר פניות / רכישות, כמה שיותר מהר ובמחיר כמה שיותר נמוך.

שלב 2 – יצירת תשתית למדידת התוצאות

זה אולי נשמע כמו מילים מפוצצות "יצירת תשתית למדידת תוצאות…", בפועל זה לא מורכב, אפילו פשוט, ונדרש לביצוע פעם אחת בלבד. כלי נהדר שנקרא גוגל אנליטיקס מאפשר לסמן בו דפי מטרה ולחבר אליו מספרי טלפון מדידים במטרה ליצור את הבסיס למדידת הביצועים באתר שלכם.
אני ממליץ מאוד לקרוא את הטיפים האלה בנודע לגוגל אנליטיקס ושימוש נכון בו.

שלב 3 – מעקב אחרי הביצועים של תהליכי קידום האתרים

השלב השלישי דורש שתעקבו באמצעות התשתית שנבנית בשלב 2 אחרי ביצועי תהליכי קידום האתרים שלכם: אחרי הפניות, אחרי הרכישות, אחרי המיקומים, אחרי התנועה ואחרי כל דבר שיכול לסייע לכם להבין את ביצועי השיווק טוב יותר. לא תאמינו – ברגע שתציבו יעדים ותוכלו למדוד אותם באמצעות תשתית ייעודית ואכן תמדדו אותם, ביצועי השיווק שלכם ישתפרו באופן טבעי. יש אנשים שקוראים לזה "חוק המשיכה".

לסיכום, כדי למדוד את הצלחת הקידום צריך להציב יעדים ולמדוד אותם באופן עקבי. מה שלא עובד פשוט משפרים. אל תצפו לקסמים תהליך קידום אתרים כולל פרסום בגוגל ששם אתכם בעמוד הראשון באופן מידי הוא תהליך שלוקח זמן, לפחות כמה חודשים, וממשיך להשתפר לאורך שנים. אם אין לכם את הזמן הזה, אם אתם לא מעוניינים להשקיע לטווח ארוך פרסמו באפיק אחר.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments