על מנת שנוכל למדוד הצלחה של תהליך כלשהו מתבקש שנציב לעצמנו יעדים / מטרות אשר יסייעו לנו להשוות את התוצאות שביקשנו להשיג ביחס ליעדים שהצבנו לעצמנו. זה נכון בקידום אתרים וזה נכון ברוב הגדול של התחומים בהם אנו פועלים, בלי מטרות מדידות לא ניתן לקבוע מהי מידת ההצלחה שלנו.
לכן אחת הפעולות הראשונות שחשוב לעשות בתהליכי שיווק באינטרנט בכלל ובתהליך קידום אתרים בפרט הוא להציב מטרות, השלב השני הוא יצירת התשתית למדידת המטרות והשלב השלישי הוא מדידה של הביצועים באופן עקבי.
עד כאן הבנו מהן אבני הדרך אשר יסייעו לנו להבין האם תהליך הקידום הצליח או לא, ועכשיו לפרקטיקה, נדבר על כל שלב בנפרד:
שלב 1 – להציב מטרות:
בתהליך קידום אתרים הצבת המטרות יכולה להיות שונה באופן משמעותי עבור כל לקוח, אך דבר אחד בטוח בסופו של דבר הלקוח רוצה לקבל יותר פניות מה שיסייע לו להפוך את הפניות האלה ללקוחות.
הצבת מטרות בתהליך קידום אתרים אורגני:
ישנן 2 דרכים עיקריות להציב מטרות בתהליך קידום אתרים אורגני: לפי מיקומי יעד אליהם אנחנו שואפים להגיע, למשל, לדף הראשון בגוגל, לחמישיה הראשונה, לשלישיה הראשונה וכדומה. האפשרות השנייה מתייחסת להצבת יעדים בנוגע לטראפיק (לתנועה) שמגיע לאתר כתוצאה מחיפושים אורגניים בגוגל.
אני יכול לאמר שאני ממליץ על שילוב בין 2 הגישות אך בסופו של דבר חשוב לזכור שמה שחשוב זה להביא טראפיק שהופך לפניות. זה אולי ישמע קצת מורכב למי שלא מכיר את התחום, אך במצב אידיאלי אני ממליץ להתמקד בשני ביטויים קשורים החזקים ביותר עבור דף הבית ולתת עליהם עצמה חזקה יותר משאר הביטויים באתר על מנת ליצור היררכיה נכונה של התוכן המקודם גם בעיני גוגל ובנוסף להתמקד על מגוון רחב של ביטויים נוספים. יחד עם זאת כמות הביטויים המקודמת חייבת להיות בקורלציה לתקציב אחרת הקידום לא יהיה אפקטיבי וזה יצור מצב של "תפסת מרובה לא תפסת".
הצבת יעדים בתהליך פרסום בגוגל:
בשורה התחתונה בתהליך פרסום בגוגל היתרון המשמעותי הוא שלא נצמדים לביטויים ספציפיים אלא משתמשים בכל ביטוי שמשרת את המטרה, שהוא רלוונטי ושקיימת סבירות טובה שיכול להביא לפנייה או לרכישה. אם כך כאן הצבת המטרות פשוטה יותר והיא כמעט תמיד שיווק ממוקד תוצאות שזה אומר להביא כמה שיותר פניות / רכישות, כמה שיותר מהר ובמחיר כמה שיותר נמוך.
שלב 2 – יצירת תשתית למדידת התוצאות
זה אולי נשמע כמו מילים מפוצצות "יצירת תשתית למדידת תוצאות…", בפועל זה לא מורכב, אפילו פשוט, ונדרש לביצוע פעם אחת בלבד. כלי נהדר שנקרא גוגל אנליטיקס מאפשר לסמן בו דפי מטרה ולחבר אליו מספרי טלפון מדידים במטרה ליצור את הבסיס למדידת הביצועים באתר שלכם.
אני ממליץ מאוד לקרוא את הטיפים האלה בנודע לגוגל אנליטיקס ושימוש נכון בו.
שלב 3 – מעקב אחרי הביצועים של תהליכי קידום האתרים
השלב השלישי דורש שתעקבו באמצעות התשתית שנבנית בשלב 2 אחרי ביצועי תהליכי קידום האתרים שלכם: אחרי הפניות, אחרי הרכישות, אחרי המיקומים, אחרי התנועה ואחרי כל דבר שיכול לסייע לכם להבין את ביצועי השיווק טוב יותר. לא תאמינו – ברגע שתציבו יעדים ותוכלו למדוד אותם באמצעות תשתית ייעודית ואכן תמדדו אותם, ביצועי השיווק שלכם ישתפרו באופן טבעי. יש אנשים שקוראים לזה "חוק המשיכה".
לסיכום, כדי למדוד את הצלחת הקידום צריך להציב יעדים ולמדוד אותם באופן עקבי. מה שלא עובד פשוט משפרים. אל תצפו לקסמים תהליך קידום אתרים כולל פרסום בגוגל ששם אתכם בעמוד הראשון באופן מידי הוא תהליך שלוקח זמן, לפחות כמה חודשים, וממשיך להשתפר לאורך שנים. אם אין לכם את הזמן הזה, אם אתם לא מעוניינים להשקיע לטווח ארוך פרסמו באפיק אחר.
תכנים רלוונטיים נוספים שיתכן ויעניינו אותך:
- תגיות:
- קידום אתרים אורגני
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 20182,084שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 20181,995מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 20182,564שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 20172,060מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 20171,442עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 20171,804איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 20171,558פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20172,698קידום בגוגל
1 בנובמבר 20172,316מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 20172,431-
קידום אתרים חינם (4,461)
-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים (4,076)
-
שיווק שותפים – המדריך למתחילים (3,909)
-
קידום ביוטיוב (3,785)
-
כמה עולה פרסום בגוגל? (3,454)
-
איפה כדאי לקנות דומיין? (3,446)
-
קידום אתרים אורגני (3,379)
-
קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות (3,317)
-
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק (3,205)
-
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס (3,128)
8 טיפים שישפרו לכם את יחס ההמרה באתר
5 באפריל 20152,513דרוש/ה מתכנת/ת וורדפרס
31 ביולי 20162,165בניית אתר לד"ר ברק חביב - אורתופד מומחה לניתוחי כתף וברך
23 ביוני 20161,516קידום אתרים חינם
1 במרץ 20154,461SEO - אופטימיזציה למנועי חיפוש
22 בינואר 20151,940מה דוח קידום אתרים אורגני באמת צריך להכיל?
24 ביולי 20161,389המדריך להחלפת קישורים שלא תרצו לפספס + בונוס
6 בפברואר 20171,592בניית קישורים - איזה קישורים גוגל אוהבת ואיזה לא?
9 בנובמבר 20152,322טיפים לשיווק מוצלח באינטרנט
2 במרץ 20161,697פרסום בסלולר לעומת פרסום בדסקטופ
30 באפריל 20151,565
מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).
אולי יעניין אותך גם
שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" – מקרה שהיה וטופל9 באוגוסט 2018
מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!22 באפריל 2018
אופטימיזציה לאתר – כך תעשו את זה נכון בארבעה שלבים פשוטים10 ביולי 2017
5 עצות לשיפור המיקום שלך בגוגל בחמש שעות6 ביולי 2017
Comments
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 20182,084שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 20181,995מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 20182,564שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 20172,060מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 20171,442עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 20171,804איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 20171,558פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20172,698קידום בגוגל
1 בנובמבר 20172,316מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 20172,431-
קידום אתרים חינם (4,461)
-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים (4,076)
-
שיווק שותפים – המדריך למתחילים (3,909)
-
קידום ביוטיוב (3,785)
-
כמה עולה פרסום בגוגל? (3,454)
-
איפה כדאי לקנות דומיין? (3,446)
-
קידום אתרים אורגני (3,379)
-
קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות (3,317)
-
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק (3,205)
-
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס (3,128)
כלים מועילים לשיווק באינטרנט וקידום אתרים בגוגל
8 ביוני 20152,169תכנות אתרי וורדפרס במדויק לפי עיצוב
1 בינואר 20151,842חקר מגמות עם גוגל טרנדס google trends
23 באוקטובר 20152,518שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
6 ביולי 20172,060מהו גוגל תאג מנג'ר (Google Tag Manager) ואיך להשתמש בו?
20 בנובמבר 20141,604דרוש/ה מנהל/ת פרויקטים ותיקי לקוחות
6 בספטמבר 20162,914פרסום באאוטבריין (Outbrain)
23 באוגוסט 20152,328שיפור מהירות טעינת האתר באמצעות הקטנת משקל התמונות
14 ביוני 20161,472איך להעלות את כמות ההקלקות על האתר שלנו בתוצאות החיפוש האורגניות?
6 במאי 20161,328פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים
12 בפברואר 20154,076