הפעם נתמקד ברצף המילים "בניה וקידום אתרים" ולמה רצף? מכיוון שקידום האתר מתחיל כבר בשלב בנייתו, ובניה נכונה של האתר מאפשרת לקדם אותו בצורה טובה בגוגל בהמשך. את זה שתחום הניה והקידום פרוץ לחלוטין כולם יודעים ולצערי אני עדיין רואה חברות לבניית אתרים שאין להן מושג בקידום אתרים מה שעשוי ליצור בעיה בהמשך בשלב קידום האתר מכיוון שהאתר לא נבנה מראש תוך כדי מחשבה על קידומו בגוגל.   בניה וקידום אתרים

קחו יועץ קידום אתרים או בחרו מראש בחברה המספקת שירותי קידום בנוסף לבניית האתר: הטיפ הראשון שלי אליכם בנושא זה הוא שאם בכל זאת אתם בונים את האתר אצל חברה שאינה מבינה בקידום אתרים תיקחו שילווה את הקמת האתר בשני שלבים – שלב ההתנעה שבו המקדם ייתן הנחיות בסיסיות להתאמת האתר לגוגל ושלב השקת האתר שבו המקדם יוודא שכל מה שצריך נמצא במקום והקמת האתר הושלמה גם בהיבט של התאמת האתר לגוגל. אם תעשו את זה ותבחרו אנשי מקצוע טובים תחסכו לעצמכם הרבה כאב ראש ולמעשה אתם יכולים להפסיק לקרוא כאן, כי אנשים עבודה טובים יעשו לכם את העבודה, אבל אם אתם רוצים בכל זאת מושג על מה כדאי לשים דגש ומה לדרוש מבונה האתרים תמשיכו לקרוא.

 

בחרו בפלטפורמה עם התאמה אופטימלית לגוגל: בחרו בחירה נכונה בפלטפורמה עליה אתם בונים את האתר. ישנן פלטפורמות רבות המספקות תשתית לבניית האתר. בניהן: וורדפרס, ג'ומלה, וויקס, דרופל ועוד רבות נוספות. ההמלצה שלי אליכם היא לבחור בוורדפרס. לא מהסיבה שזו הפלטפורמה הכי טובה או חכמה או מהירה, אלא מסיבות אחרות: לוורדפרס יש רכיבים שמטרתם להקל על מנהל האתר להתאים אותו לגוגל, בנוסף לכך לוורדפרס יש את קהילת בוני האתרים והמקדמים הגדולה ביותר בישראל כך שאם לא הסתדרתם עם מקדם / בונה אתרים אחד, אתם תמיד יכולים לעבור לאחר. הבחירה בוורדפרס כפלטפורמה עליה תבנו את האתר עשויה להקל עליכם את החיים בהמשך מכיוון שלא תצטרכו להגר לפלטפורמה אחרת שזה בדרך כלל כאב ראש לא קטן.

 

השתמשו בתוספים הטובים ביותר על מנת לבצע התאמה לגוגל: הטיפ השלישי הוא שתתקינו את התוספים הטובים ביותר באתר שלכם, ישנם תוספים שמאפשרים לשפר את התקשורת של האתר שלכם עם גוגל, לשפר את מהירותו, להוסיף לו תגיות חשובות ולנהל אותן בקלות, כאן תמצאו קישור לכמה תוספים מצוינים.

 

הכירו והבינו את החשיבות של יחס המרה – חישבו איך להניע את המשתמש לפעולה ראשית נסביר במשפט מה זה יחס המרה – מדובר על היחס בין כמות הגולשים שהגיע לאתר שלנו לכמות הגולשים שביצעו את הפעולה שאנחנו מעוניינים בה כגון – יצירת קשר, השארת פרטים, לייק, רישום לרשימת תפוצה ועוד… יחס המרה הוא תחום עצום בפני עצמו וגם למשווקים מנוסים קשה לחזות מהו המסר הטוב ביותר או העיצוב הטוב ביותר או האפיק הפרסומי הטוב ביותר שיניעו את הגולש לפעולה בצורה הטובה ביותר. בהחלט מדובר בנושא משמעותי שיכול להשפיע באופן דרסטי על הרווחים שיגיעו מהאתר. אחת הטעויות הנפוצות היא לחשוב שהנעת יותר גולשים לאתר שלנו היא הפתרון האידיאלי להגדלת מספר הפניות מהאתר וזאת טעות מכיוון שבדרך כלל שיפור של יחס המרה חשוב יותר מהגדלת כמות הגולשים באתר בעיקר באתרים שכבר יש בהם תנועה שאינה מביאה רווחים. למידע נוסף על יחס המרה באתר בקרו בקישור המצורף: http://www.yoyoseo.co.il/?p=896

 

גוגל אנליטיקס וגוגל ווב מאסטר טולס הדבר הבא שאני ממליץ לכם לעשות הוא להשתמש בשני כלים שמסייעים לכם לעקוב ולמדוד את ההתרחשות באתר שלכם טוב יותר. הכלים האלה הם – גוגל אנליטיקס וגוגל ווב מאסטר טולס.   נתחיל עם גוגל אנליטיקס: מטרתו של גוגל אנליטיקס הוא לאפשר לנו לקבל מידע לגבי נתונים חשובים באתר כגון, כמה משתמשים גלשו לנו בתקופת זמן מסוימת באתר, מאילו ערוצים שיווקיים הם הגיעו, מהו יחס ההמרה באתר, מאילו דפים יש נטייה לאנשים לנטוש את האתר ועוד נתונים רבים מאוד. מהניסיון שלי ברגע שבעל העסק יודע איפה הוא צריך להסתכל ומה הוא צריך למדוד באופן אוטומטי הוא פועל לשיפור מתמיד של האתר שלו – משהו בעצם המדידה מספק לו הבנה של מה חשוב ומה לא וגורם לו לפעול לשיפור הנושא.   לגבי ווב מאסטר טולס: בדרך כלל נשתמש בגוגל ווב מאסטר טולס כדי להעלות מפת אתר לגוגל במטרה לבקש מגוגל לאנדקס את דפי האתר ולא פחות חשוב – על מנת לזהות בעיות באתר, אני לא אכנס לעומק הדברים במסגרת הטיפ הזה אך כן אומר שבאתר יכולות להיות כל מיני בעיות כגון – בעיות סריקה באתר, וירוס / תוכנה זדונית באתר, בעיות באחזור הדפים על ידי גוגל, קישורים לא טובים שמצביעים על האתר שלנו, שגיאות רבות באחזור הדפים ועוד. מקדם אתרים מקצועי צריך להכיר את השימוש בכלי ווב מאסטר טולס על ולוודא שכל ההגדרות והחיוויים שהכלי הזה מספק תקינים. בונה אתרים צריך לכל הפחות לדעת לאמת את האתר בכלי ווב מאסטר טולס ולשלוח מפת אתר.   קישור לגוגל אנליטיקס: http://www.google.com/analytics קישור לווב מאסטר טולס: https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=iw

 

דברו יותר על הלקוח ופחות על עצמכם הדבר הבא שאני רוצה להתייחס אליו הוא התוכן באתר שלכם. טעות נפוצה של בעלי עסקים היא לחשוב שהאתר צריך לדבר עליהם. הלקוח לא נכנס בגללך אלא בגללו, מה שמעניין את הלקוח זה התועלות שהוא יוכל לקבל ממך. אתה כבעל האתר כמעט לא מעניין אותו. לכן מה שאני מציע לעשות זה פחות לדבר על העסק שלכם ויותר לדבר על הלקוח, על הפחדים שלו, על הרצונות שלו, על מה שיצא לו מזה שהוא יצור אתכם קשר ותתחילו לעבוד ביחד.

 

פשוט ושימושי הוא נכון – אל תמציאו את הגלגל – זה יקר שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא אומר שהאתר שלכם צריך להיות פשוט, אבל אני אגיד לכם מה כן צריך להיות פשוט – השימושיות בדגש על ההיבטים הבאים: יכולת לנווט בקלות בין דפי האתר, המשתמש צריך להבין בקלות לאן הוא הגיע ומדוע כדאי לו לבחור בכם, למשתמש צריך להיות קל ופשוט ליצור אתכם קשר. הימנעו מלנסות עיצוב מיוחד – עיצוב מיוחד שקול לניסיון לחנך את המשתמש ל לגלוש באופן מסוים – אל תמציאו את הגלגל.

 

הימנעו מכתובות "משוכפלות" באתר למה אני מתכוון? לזה ש – domain.co.il ו – www.domain.co.il אלו בעצם אותן הכתובות וצריך להחליט אלו מהן היא הכתובת הראשית במטרה לנתב את התנועה למקום מרכזי אחד. דוגמה נוספת לתוכן שגוגל עלול להתייחס אליו כמשוכפל היא: www.domain.co.il/AAA ו – www.domain.co.il/aaa כל הנושא של אותיות גדולות / קטנות וישנן עוד דוגמאות רבות. כדי לפתור את הנושאים האלה משתמשים בהפניות 301 ובתאג קאנוניקל אבל את הפירוט על מתי ואיך נשמור למסגרת של טיפים אחרים.

 

הפרדה נכונה של סוגי הקוד באתר הטיפ האחרון שלי למאמר זה הוא שתבקשו מבונה האתרים להפריד ככל האפשר בין קוד ה – HTML לקוד העיצוב והתכנות. למה הכוונה? אתרי האינטרנט מתבססים על מספר שפות כגון HTML, PHP, JavaScript ו – CSS (יש עוד אך נסתפק באלה). בונה אתרים שמבין בקידום צריך לדעת להפריד בצורה נכונה בין השפות האלה ולהשאיר בחלק שגוגל "רואה" כמה שיותר HTML וכמה שפחות מכל יתר השפות. אני לא אכנס כאן לפרטים של איך ומה כי זה עניין טכני ורוב האנשים שקוראים את המאמר יאבדו אותי אם הם הגיעו עד לכאן.   מי שרוצה לקחת את קידום האתר לשלב הבא יוכל למצוא מידע וטיפים נוספים לקידום אתרים אורגני בגוגל כאן, ומידע נוסף על פרסום בגוגל (קידום ממומן) כאן.

 

תודה שהקדשתם מזמנכם לקריאת המאמר, עכשיו הזמן לבצע! בחרו את אחד הטיפים – זה שהכי קל לכם ליישם – והבטיחו ליישם אותו היום או לכל המאוחר השבוע. הצעד הקשה ביותר הוא הצעד הראשון ואם תתחילו היום תשאירו אותו מאחורכם.   מעוניינים בשירותי בניה וקידום אתרים?

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון 072-2992112.   להתראות!

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments