חושש שהמתחרים מקליקים על המודעות שלך וגומרים לך את התקציב?

אחד החששות הברורים והמוכרים של מפרסמים הוא שהמתחרים שלהם יקליקו עליהם במטרה לגמור להם את התקציב. ישנם תחומים הידועים לשמצה כמו לדומה תחום המנעולנות שבו ידוע שהמתחרים מקליקים זה על זה באופן עקבי על מנת לגמור את התקציב זה של זה ולזכות בלקוח הבא. מצב זה מצריך מגוגל לתת מענה ולשמור על זירה תחרותית והוגנת.

 

אם אתם בטוחים שמתחרים אוכלים לכם את התקציב באופן לא ראוי אנו יכולים לתת לכם הגנה מקליקים פיקטיביים בכ – 80% מהמקרים. צרו איתנו קשר: 072-2992112

 

 

הונאת קליקים וקליקים לא חוקיים
קליקים לא חוקיים הוא פחד נפוץ של מפרסמים, גוגל פיתחה וממשיכה לפתח אלגוריתמים שמטרתם למנוע מהמתחרים ומרובוטים אוטומטיים לאכול לכם את התקציב. בטוחים שעדיין התקציב שלכם נפגע בזדון? ניתן למנוע כ – 80% מההקלקות הפיקטיביות.

הונאת קליקים ותנועה בלתי חוקית

ייתכן ששמעתם על המושגים "הונאת קליקים" ו-"קליקים לא חוקיים" ותהיתם לגבי ההבדלים ביניהם. להלן ההגדרה של כל אחד:

הונאת קליקים – מתייחסת לקליקים שנוצרו מתוך כוונה זדונית או הונאה. כלומר כתוצאה מכך שאנשים אחרים הקליקו על המודעות שלכם בזדון.

קליקים לא חוקיים – כוללים הן קליקים והן AdWords Impressions שגוגל חושדת שמקורם אינו מהבעת עניין של משתמשים אמיתיים. המושג מכסה תנועת הונאה מכוונת, כמו גם קליקים מקריים ותנועה אחרת שנוצרה באופן מכאני. למרות שלפי מה שגוגל טוענת מפרסמים אינם מחויבים עבור קליקים או תופעות כאלו, תנועה זו עדיין עשויה לגרום לביקורים באתר והמרות בעלי ערך משמעותי.

 

 

 

הונאת קליקים – כיצד ומדוע מתרחשת

ישנם שני תמריצים עיקריים לביצוע הונאת קליקים:

מפרסמי AdWords המנסים לתקוף מתחרים על ידי העלאת העלויות שלהם או מיצוי התקציב שלהם בתחילת היום.

מפרסמי AdSense עשויים ללחוץ על מודעות המופיעות באתרי האינטרנט שלהם כדי לנפח את ההכנסות.

השיטות הנפוצות ביותר לביצוע מתקפת הונאת קליקים הן:

לחיצה ידנית – אנשים שלוחצים בעצמם על המודעות שלכם בכדי לפגוע בתקציב של המתחרים שלהם.
חוות קליקים – שכירת אנשים המקליקים ידנית על מודעות.
אתרי תשלום לקליק – מזימות פירמידה שנוצרו על ידי מפרסמים.
רובוטים מקליקים – Click bots – תוכנה להקלקה אוטומטית.
Botnets – מחשבים פרוצים המנוצלים על ידי רובוטים מקליקים.

 

 

האם גוגל מונעת את כל הקליקים הפיקטיביים על המודעות שלכם?

מערכת היחסים בין גוגל והמפרסמים בנויה על אמון. המשמעות היא שגוגל נדרשת לספק ערך אמיתי ובניית אמון הדדי עם מפרסמים הן במסגרת אדוורדס והן במסגרת אדסנס, אחרת המפרסמים יינטשו את הפרסום בגוגל. גוגל לוקחת אמון זה ברצינות ורואה בו בסיס לקשר טוב עם המפרסמים וברור שרשתות החיפוש והמדיה של גוגל לא יכולות להתקיים בלעדיו.

מניעת הונאות הקליקים של גוגל מתאפשרת באמצעות אלגוריתם המיועד לניטור תעבורה ברשת המודעות של גוגל ומניעת מפרסמים מתשלום עבור תנועה בלתי חוקית. גוגל טוענת שהיא מטפלת עבורכם בקליקים לא חוקיים מבלי שתצטרכו לעשות דבר במטרה לאפשר לכם להתמקד בעיקר – בפרסום עצמו ולא בהונאות.

 

 

מדוע לגוגל והמפרסמים אכפת מתנועה לא חוקית

גוגל מעוניינת לשמור על התדמית שלה כחברה אמינה ולאפשר למפרסמים לפעול בסביבה שווה והוגנת, ברגע שהמפרסמים מתמקדים בחשיבה על הפרסום עצמו במקום על הונאות אז למפרסמים יש עבודה קלה יותר בתכנון מדויק של ההוצאות וחישוב הצעות הכלכליות עבור העסק. חיזוי זה מוביל להחזר על השקעה טוב יותר, אשר יכול להוביל להוצאה גבוהה יותר (מכיוון שברגע שהפרסום רווחי למפרסם אז הוא ישקיע יותר כסף). תנועה לא חוקית המשפיעה על מפרסם בודד מונעת ממנו להגיש את הצעת המחיר הגבוהה ביותר שהוא יכול, מה שמוביל למכרז תחרותי פחות.

 

 

ההגנה של גוגל נגד קליקים לא חוקיים

גוגל אמונה על איכות תנועת הקליקים ומסייעת בהגנה על מפרסמים מפני הונאת קליקים על ידי בידוד וסינון קליקים הנחשדים כלא חוקיים לפני שהם מגיעים לדוחות החשבון. על אף האתגר הטמון בזיהוי הכוונה המקורית של כל קליק, גוגל עושה מאמצים בזיהוי קליקים חשודים לעתים קרובות ככל האפשר ובהסרת קליקים נוספים שגוגל יודעת שביצועיהם לא יטיבו עם המפרסמים.

 

הרוב המכריע של הקליקים הלא חוקיים המבוצעים על מודעות AdWords נתפסים על ידי המסננים המקוונים של גוגל. מסננים אלו מתעדכנים בקביעות ומגיבים למגוון רחב של דפוסי תנועה ואינדיקציות למתקפות הונאת קליקים. בממוצע, מהנתונים שגוגל מציגה עולה שקליקים לא חוקיים מהווים פחות מ-10% מכלל הקליקים על מודעות AdWords. בקצב ההכנסות הנוכחי, ערך הקליקים הכולל שגוגל זיהתה כחשודים או לא חוקיים, אשר הוצאו מתחשיב הגבייה עבור מפרסמים מגיע למאות מיליוני דולרים.

 

אם אתם מפרסמים ב-AdWords, תוכלו לראות בעצמכם כמה קליקים לא חוקיים סוננו באופן יזום מחשבון ה-AdWords שלכם בעמוד החיוב באופן מסכם ובעמוד מילות המפתח ברמת מילת המפתח.

 

 

לאמרות כל האמור בכתבה זו ישנם מפרסמים שיודעים בוודאות שהם מחויבים על קליקים פיקטיביים רבים. אמנם גוגל מציגה נתונים שעומדים על 10% קליקים לא חוקיים שבעבורם גוגל מזכה את המפרסמים, אך נתונים חיצוניים מראים על כ – 20% עד 30% קליקים לא חוקיים אותם אפשר למנוע בכ – 80% מהמקרים.

 

למידע נוסף ופתרון אישי צרו איתנו קשר: 072-2992112.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments