לעיתים אנו מעוניינים לבצע מעקב אחר קמפיין, בכדי ללמוד על יעילות ואופן עבודתו, ועוד. הכלי ליצירת כתובות אתרים מאפשר זאת, זאת באמצעות הוספה של קוד ניתוב לכתובת אתר המשמש לקמפיין מותאם אישית.

הרעיון: בכל לחיצה של גולש על קישור מותאם אישית, אותו קוד ייחודי שהותאם לקישור, נשלח לחשבון האנליטיקס הספציפי המוטמע באתר ומאפשר למדוד את הביצועים המגיעים מכתובת ספציפית זאת.

קוד ניתוב כזה, לדוגמא, יכול להיות #i.hxebal4wpjsrmc. בפועל, כל סימן הממוקם אחרי ה-/ מימין ל-# אינו משפיע בדרך כלשהי על הקישור. בנוסף, ניתן לקצר את הקוד, על-ידי שימוש ב-bit.ly, למשל, מבלי לפגוע בניתוב.
גוגל הקלו עלינו את תהליך יצירת הכתובות המותאמות אישית ובפועל אין צורך לרשום את כתובת ה–URL בעצמנו, אלא להשתמש בכלי לבניית כתובות אתרים של גוגל.

את הכלי ליצירת כתובות אתרים של גוגל תוכלו למצוא בכתובת הבאה: https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=iw

ישנן מספר דרכי שימוש בכלי זה: למעקב אחר הפניות ממקור כלשהו של מדיה חברתית, קמפיין באימייל, מודעות פרסום אונליין ועוד. כל שנדרש, הוא להוסיף את קוד הניתוב לכתובת ה-URL הקיימת ולהבין כיצד ניתן למדוד וללמוד אודות יעילות הקישור באותו קמפיין.

*טיפ: מומלץ להשתמש בדפדפן Chrome, לטובת שימוש אידיאלי בטופס הכלי ליצירת כתובות אתרים.

הכלי ליצירת כתובות אתרים של גוגל

מדוע בעצם להשתמש בקוד ניתוב ל-URL?

תיוג כתובות האתרים שלכם בקודי ניתוב מסייעים בקבלת מידע ממוקד על קמפיין ספציפי כמו גם הבנה טובה יותר של התנהגות הקמפיין, כיוון שנוכל לצפות בנתוני הקמפיין הספציפי המבוסס על כתובת ה–URL שבנינו בנפרד משאר הנתונים, לטובת מעקב ושיפור מוצלח של הקמפיין הספציפי.

במילים פשוטות, בניית כתובת URL ספציפית מאפשרת לנו למדוד את הנתונים המגיעים על ידי שימוש בכתובת זאת ובכך מתאפשר לנו לשפר את ביצועי הקמפיין.
שימוש חכם בכלי תיוג הכתובות של גוגל, יאפשר לכם ללמוד אודות מספר צפיות לביקור, זמן שהות ממוצע באתר, אחוז מבקרים חדשים ויחס נטישה; אלו יסייעו לכם להבין טוב יותר האם האתר ועמודי הנחיתה שלכם מספקים לגולשים את מה שהם צריכים, או מחפשים, וכך לבצע את השינויים הנדרשים.

כיצד להשתמש בכלי ליצירת כתובות אתרים

הזנת הנתונים:
תחילה, הזינו את כתובת האתר של הקמפיין; לאחר מכן, מלאו את השדות – "מקור מסע הפרסום" (גורם מפנה, כדוגמת – פייסבוק) , "אמצעי הגעה לאתר במסע הפרסום" (אמצעי שיווק, כדוגמת – מודעת רימרקטינג) ו"שם מסע הפרסום" (שם מוצר, או סיסמת/שובר פרסום). ניתן, אך אין חובה, למלא את "מונח של מסע פרסום" ו"תוכן מסע פרסום".

סיום וקבלת הקוד:
לסיום, הגישו את הטופס וקבלו את הקוד, אותו תוכלו להעתיק לקישור האימייל, בלוג, ציוץ, או אחר, של הקמפיין שלכם.

קיצור כתובת ה-URL:
https://bitly.comהיא דרך פשוטה לקצר את הכתובת המסורבלת שמופיע לכם כעת. פשוט הכניסו את הכתובת ה"משודרגת" וקבלו כתובת חדשה, מקוצרת וידידותית יותר לעיני המשתמש.
שירות נוסף לקיצור כתובות בחסות גוגל הוא: https://goo.gl.

צפייה בקמפיינים באמצעות גוגל אנליטיקס

כעת, כאשר הכתובת החדשה, אליה נוסף קוד הניתוב, נמצאת ברשותכם, תוכלו להתפנות להבאת תנועה באמצעות הכתובות שיצרתם. לאחר שניתן זמן מספק, תוכלו לצפות בתוצאות בגוגל אנליטיקס. על מנת לבצע זאת, התחברו לחשבון הגוגל אנליטיקס שלכם, פתחו את תפריט הרכש/רכישה (Acquisition Menu) שמשמאל ובחרו את הקמפיינים הרלבנטיים: במידה שבוצעו קליקים, שם הקמפיין אמור להופיע ברשימת הקמפיינים.

תוכלו, כמובן, ליצור קודים שונים עבור קישורים במקומות שונים, בכדי להשוות ולמדוד ביצועים של כל אחד מהם (תנועה והמרות), ביחס לאחרים. לאחר שהקמפיין רץ מספיק זמן, יהיה ברשותכם נתונים על אודות יכולות המרה, נוסף על אחוזי נטישה (bounce rates) ומשכי שהות (session durations), שילמדו אתכם על אודות התאמת קהל הגולשים המגיע לאתר שלכם.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments