אחד הדברים המסוכנים ביותר לעסקים אינטרנטיים אשר מוכרים באינטרנט או עסקים המפרסמים באינטרנט אשר מבססים את מירב התנועה אליהם מדירוג גבוה בתוצאות הטבעיות של גוגל הוא קבלת עונש מגוגל וירידה משמעותית בדירוג אשר מובילה לירידה משמעותית בכניסות לאתר וכתוצאה מכך לירידה משמעותית בלידים ובמכירות.

 

במידה והאתר שלכם נקלע לעונש ואתם מעוניינים בייעוץ וסיוע מקצועיים אישיים צרו קשר – 072-2992112

 

 עונש מגוגל

 

 

למה המיקום של האתר שלי השתנה באופן משמעותי

גוגל עושה באופן עקבי עדכונים באלגוריתם החיפוש שלה שמטרתם לספק למשתמש המבצע חיפוש בגוגל את התוצאות הטובות ביותר עבורו. ברגע שמנוע החיפוש של גוגל מזהה שמבוצעות פעולות  שאינן אתיות או פעולות לא טבעיות בכמות גדולה האתר יכול לקבל עונש וכתוצאה מכך לרדת במיקומים. הירידה במיקומים יכולה להיות הדרגתית ומדודה וכמו כן הירידה במיקומים יכולה להיות חדה מאוד ולהתבטא בירידה של מעל 100 מקומות ביום אחד.

 

 

סוגי עונשים – עונש ידני ועונש אלגוריתמי

עונש ידני הוא עונש שניתן על ידי אחד מהעובדים של גוגל שבדק את האתר ואת פרופיל הקישורים שלו וקבע שמבוצעות באתר פעולות אשר מצדיקות עונש או במילים אחרות דחיקה של האתר בתוצאות החיפוש. לעומת זאת עונש אלגוריתמי הוא עונש אשר ניתן באופן אוטומטי על ידי אלגוריתם החיפוש של גוגל אשר קובע כי פעולות לא אתיות מבוצעות באתר. במידה והעונש הוא ידני ויש לכם גישה לכלי Web master tools תקבלו שם הודעה שהאתר קיבל עונש, היתרון של המצב הזה על פני העונש של האלגוריתם הוא הידיעה הוודאית שהאתר שלכם קיבל עונש ושאכן יש צורך לבצע פעולות אשר יוציאו אותו מהעונש.

 

סיבות נפוצות לעונש מגוגל

- אתר עם תוכן משוכפל - אתר עם תכנים דלים בתוכן - ריבוי קישורים לאתרים חיצוניים אשר אינם קשורים לתחום האתר - והסיבה הנפוצה ביותר היא פרופיל קישורים שאינו טבעי ומטעה את האלגוריתם

 

איך מטפלים בעונש

ישנן כמה פעולות שתוכלו לעשות לצורך טיפול בעונש מגוגל ועל מנת לפעול להסרת העונש מהאתר שלכם:

-היכנסו לכלי Web master tools של גוגל ובדקו האם קיבלתם הודעה כלשהי מגוגל לגבי הדומיין שנדחק.  אם כן, אז אתם יודעים בוודאות שקיבלתם עונש וכן שהעונש הוא ידני, אחרת – במידה ולא קיבלתם הודעה, זה לא אומר שלא קיבלתם עונש אך ככל הנראה מדובר על עונש אלגוריתמי וכתוצאה מכך שהאלגוריתם מפלטר אתכם ולכן אתם נדחקים בתוצאות.

 

- בדקו את פרופיל הקישורים לאתר ובדקו איזה אתרים אשר נראים חשודים או אתרים באיכות נמוכה או אתרים שמקשרים לאתר שלכם אך אינם קשורים באופן ישיר לתחום של האתר שלכם קיימים. הורידו את הקישורים לאתר בקובץ אקסל -פנו לאתרים המקשרים אליכם ובקשו מהם להסיר את הקישורים -העבירו את הקישורים לקובץ טקסט ובצעו שימוש בכלי של גוגל לקישורים דחויים תוכלו להעלות רשימה של קישורים אשר חשודים ככאלה אשר גורמים לאתר שלכם לנסיגה בתוצאות החיפוש.

 

- הגשה לגוגל של Reconsideration Request. זה סיכום של ההנחיות של Matt Cutts לגבי הגשת הבקשה: ספרו מה עשיתם לא בסדר, שהפסקתם לעשות את זה ושאתם טיפלת בבעיה שיצרתם עד כמה שזה אפשרי. למשל אם קניתם קישורים אז ניסיתם ככל יכולתכם להסיר אותם על ידי פניה לבעלי האתרים.רשמו את הפרטים על האתרים שפניתם אליהם לצורך הסרת הקישורים. במידה ואתם רוצים לשלוח לגוגל קישורים תוכלו לעשות זאת באמצעות שליחת קישור לקובץ גוגל דוקס. הבטיחו שיש לכם כוונה טובה ושזה לא יקרה שוב. שכנעו את הבודקים של גוגל שהבנתם היטב מה שעשיתם לא בסדר ושדבר כזה לא יקרה שוב. הגשת בקשה לבדיקה מחדש אפשר לעשות מכאן

- כלים שיכולים להועיל: זה לא חובה אך אם תשתמשו בתכנות חיצוניות שמטרתן להקל עליכם למצוא את כל הקישורים שמצביעים על האתר שלכם, זה אכן יכול להועיל ולקצר את זמן בדיקת הקישורים. אחת התכנות היותר חזקות היא Link Detox שמסייעת למצוא את הקישורים, התכנה גם מספקת את חוות דעתה על כל קישור (האם מדובר בקישור איכותי או מזיק) כולל הסבר מדוע זה מה שהתכנה חושבת על הקישור.

תהליך יציאה מעונש של גוגל יכול לארוך בין ימים בודדים לחודשים אז צריך להתאזר בסבלנות. שיהיה בהצלחה.

 

במידה והאתר שלכם נקלע לעונש ואתם מעוניינים בייעוץ וסיוע מקצועיים אישיים צרו קשר – 072-2992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments