אם יש לכם אתר או אם החלטת לבנות אתר חדש או לבצע מתיחת פנים לאתר קיים, יש לקחת בחשבון את בניית חוויית המשתמש באתרכם ככלל עיקרי ובסדר עדיפות עליון וזאת על מנת שהאתר שלכם יסייע לכם להשיג את יעדי השיווק ויהווה עבורכם מקור אמיתי של לידים, מכירות ורווחים. אחד הדברים הכי חשובים באתר זה היכולת שלו להפוך גולשים לפניות / מכירות. לתהליך של הגדלת אחוז הפניות המגיעות מהאתר שלכם קוראים שיפור יחס המרה והוא מושפע משמעותית מחווית המשתמש באתר שלכם.

 

אם החלטתם לבנות את האתר שלכם על וורדפרס כנראה שעשיתם החלטה נכונה ויחד עם זאת ההחלטה הזו מהווה רק את הצעד הראשון, כעת עליכם להתמקד בשיפור חוויית המשתמש באתר בכדי לאפשר למשתמשים את חוויית השימוש באתר באופן קל, נח ונעים שיסייע להם לבצע את הפעולות החשובות עבורכם ועבורם.

 

טיפים לשיפור חווית המשתמש באתר וורדפרס
בחרתם וורדפרס? כנראה שבחרתם טוב. עכשיו האתגר שלכם הוא ליצור אתר עם חווית משתמש טובה שהגולשים יכולים לצרוך את התוכן שלו בקלות, לגלוש בו בנוחות ולפנות אליכם מיד

יסודות עיצוב חוויית המשתמש באתר

חווית משתמש באתרי אינטרנט היא תחום רחב ולכן קשה יחסית לתת כללים גורפים שיהיו נכונים לכל האתרים, יחד עם זאת ננסה לתת כמה כללים בסיסיים שיסייעו לכם להבין את התחום טוב יותר בכדי שמשתמשים יוכלו ליהנות מהאתר שלכם ובכדי שהאתר שלכם יהיה כלי שעובד עבורכם ומייצר לכם לידים ומכירות. עליכם להתמקד בכמה פרמטרים עיקריים בכדי ליצור עיצוב חוויית משתמש נקי, חד, מקצועי ויעיל:

 

עיצוב: התמקדות בנראות נעימה היוצרת רושם חיובי וגורמת לגולש להרגיש שהוא הגיע למקום מקצועי. שימו לב, העיצוב הוא כלי לייצר אצל הגולש תחושה חיובית, לתרום למסר השיווקי ולספק לגולש חווית שימוש טובה. היזהרו מעיצוב שממציא את הגלגל ובא לגנוב את ההצגה. אתרים עם עיצוב מורכב יקשו על הגולשים את השימוש, כמעט תמיד – לא שווה להתחכם.

 

שמישות: אתר שקל נוח ופשוט להתמצא בו, לגלוש בו ולקרוא בו. אתם בוודאי יודעים שככל שעובר הזמן לגולשים יש 0 סבלנות. לא נתתם להם את מה שהם חיפשו? הם היו צריכים להשקיע יותר מידי זמן בלהבין איך מנווטים באתר שלכם? במצבים כאלה הדרך ללחיצה על כפתור "back" או על סגירת האתר שלכם קצרה מאוד. צרו אתר קל ופשוט לשימוש.

 

תוכן: תוכן איכותי שיעניין את המשתמשים, יתן להם ערך אמיתי ויגרום להם לרצות להישאר באתר ולדפדף בין העמודים. גם אם האתר שלכם נוח לשימוש אך בעל תוכן דל, הגולשים ינטשו אותו עקב חוסר עניין. ספקו תוכן איכותי, תנו לגולש להבין שהוא הגיע לאתר של מקצוענים.

 

הנעה לפעולה: בסופו של דבר אם יש לכם עסק אז האתר שלכם צריך לייצר לכם הכנסה ובכדי שהוא ייצר לכם הכנסה אתם צריכים להניע את המשתמשים לפעולה. למשל: להשאיר פרטים, לרכוש אונליין וליצור קשר לפרטים נוספים. השימוש באלמנטים כמו טופס יצירת קשר, משפטי הנעה לפעולה, רישום לרשימת תפוצה וכדומה, צריכים להתבצע במיקום ומזמן הנכונים באופן בולט וברור.

 

 

עיצוב שמיש לאתר וורדפרס שלכם

מעצבים גרפיים רבים מעצבים אתרים יפים, תוך שמירה על דיוק המידות והגדלים אך לעיתים רבות שוכחים להתמקד בעיקר: השמישות של האתר – נוחות השימוש בו. בכל הנוגע לעיצוב השמישות וחוויית המשתמש, כאן זה מתחיל להיות קצת יותר מורכב או יותר פשוט – תלוי את מי שואלים. הסיבה לכך היא שאנשים התרגלו לסדר מסוים באתר ומצפים לראות את התפריט, הקטגוריות והעמודים באזורים מסוימים באתר, אך ברגע שחל שינוי במיקומים, מתחילים המשתמשים להתבלבל ולאבד סבלנות ולאחר מכן הם נוטשים את האתר. לכן בקשו מהמעצב הגרפי שלכם אתר שקל, פשוט ונעים להתמצות בו.

משתמשים תמיד מעדיפים אתר שקל להשתמש בו לעומת אתר שרק מעוצב היטב. רגע לפני שאתם מעצבים את האתר שלכם, שאלו את עצמכם: "האם האתר שלי עלול לבלבל את המשתמשים?" ואפילו "האם האתר שלי פשוט לשימוש?"

 

אלמנטים שכדאי להטמיע בממשק המשתמש

אופן הניווט באתר צריך להיות קל ונח עבור המשתמש כך שיוכל למצוא בדיוק את מה שחיפש וללא כל מאמץ. כדי לאפשר למשתמש לנווט בין עמודי האתר בקלות, עלינו להציג לו מספר אלמנטים המאפשרים לו לנווט בין העמודים והקטגוריות באתר.

 

סרגל הניווט – בדרך כלל הכרחי באתר – סרגל הניווט עד כמה שרובנו מתיחסים אליו כמובן מאליו הוא סופר קריטי לחווית המשתמש. השקיעו מחשבה בסרגל הניווט שלכם וצרו סרגל ניווט על בסיס היררכה נכונה של העמודים באתר. שימו לב שלסרגל הניווט יש השפעה משמעותית על ביצוע קידום אתרים אורגני באתר, מכיוון שעמודים שיופיעו כתכנים ראשיים בסרגל הניווט הראשי יקבלו עדיפות מבחינת מנוע החיפוש של גוגל ויהיה קל יותר לקדם אותם באופן אורגני.

 

רשימת קטגוריות בתפריט הצדדי באתר

 

תיבת חיפוש בסרגל הצדדי באתר – תיבת החיפוש באתרים גדולים או באתרי חנויות וירטואליות היא רבת משמעות. במידה ותנתחו את החיפושים ואת השאילתות שהמחפשים הקלידו בתיבת החיפוש באתר שלכם תוכלו ללמוד המון על המשתמשים שלכם ועל מה הם מחפשים באתר שלכם. הצצה לחיפושים של המשתמשים שלכם ושיפור האתר בהתאם היא דרך מעולה לשפר את חווית המשתמש והתאמת התכנים באתר למה שהמשתמשים שלכם מחפשים.

 

פירורי לחם – נועדו לאפשר למשתמש לראות ולהבין טוב יותר היכן הם נמצאים באתר.

 

תאריכים ותגיות – ניתן גם לאפשר למשתמש לחפש ולנווט בין עמודי האתר באמצעות תאריכים, ותגיות.

 

 

 

מתחילים לנווט מדף הבית ופותרים כ – 70% מהשמישות

דף הבית הוא בדרך כלל העמוד עם מרבית הצפיות באתר, לכן תוכלו לשפר את חוויית המשתמש באופן משמעותי באמצעות הבלטת אלמנטים חשובים באתר המאפשרים לגולשים להבין טוב יותר כיצד האתר שלכם יוכל לתרום להם.

שימו לב שחשוב לשמור על עקביות בניווט ובשימוש באתר מדף הבית לדפים הפנימיים, המשמעות היא שבמידה ותשקיעו מחשבה בחווית המשתמש בדף הבית תוכלו ליישם את אותם העקרונות בעמודים הפנימיים ולכן זכרו שברגע שפתרת את השמישות בדף הבית בדרך כלל פתרתם מעל 70% מהשמישות באתר.

 

עיצוב התוכן באתר לנראות טובה יותר

המשתמשים נוהגים להעריך את התוכן כאשר המבנה והעיצוב שלו נראים טוב יותר. אין ספק כי עיצוב הנראות של התוכן באתר יעודד את הגולשים לקרוא אותו בקלות על ידי הדגשת כותרות ואלמנטים שחשוב לכם להבליט, כמו גם עיקרי הדברים והפסקאות בעלות משמעות גבוהה יותר עבור הקורא. בנוסף חשוב שקריאות הפונט, גודלו, אורך השורות יהיו נוחים לקריאה בכדי שאנשים יקראו בקלות. באתרים רבים מבוצע שימוש בפונט בגודל קטן מאוד מה שמעלה את הקושי על קריאתו, חשוב להשתמש בפונט שקל לקרוא אותו ולהכניס בטקסט פסקאות שיסייעו לגולשים לעיין בתוכן באתר בקלות.

 

 

רוצים לבנות אתר וורדפרס מאופיין, מעוצב ונוח לשימוש?

אנו מספקים פתרונות מקצה לקצה הכוללים אפיון, עיצוב בדגש על חווית משתמש המשרתת את הגולש ואת בעל האתר, תכנות אתרי וורדפרס ואחסונם. צרו עמנו קשר וקבלו פתרון מקצה לקצה.

טלפון: 072-299-2112.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments