לפני שאתה ניגש לקרוא את התוכן הזה יש לי בקשה קטנה. אני מבקש שתזהה רק טעות אחת שאתה עושה ותפעל לתקן אותה. הסיבה שאני מבקש את זה היא שאני רוצה לדעת שהפקת תועלת מקריאת התוכן ושהוא לא חלף לידך סתם. אם אתה בן אדם שקורא מבלי ליישם, חבל על זמנך היקר דפדף לתוכן הבא, אך לעומת זאת אם אתה בן אדם מיישם הכבוד כולו שלי וארגיש תחושת סיפוק במידה והתוכן יסייע לך.

 

טעות בשיווק העסק
טעויות נפוצות בשיווק העסק

אז עכשיו שיישרנו קיו, אפשר להתחיל! להלן טעויות נפוצות בשיווק העסק:

 

האם אתה מודד את ביצועי השיווק שלך? אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים המבצעים פעולות שיווק באינטרנט היא שהם אינם מודדים את התוצאות שהם מקבלים מאפיקי השיווק שלהם. המילה "למדוד" יכולה אולי להתפרש כדבר מסובך אבל בסופו של דבר פעולת המדידה יכולה להיות מאוד פשוטה.   איך? צרו טבלה הכוללת אתה העמודות הבאות: שם אפיק השיווק, כמה כסף השקעתי בו החודש, כמה זמן השקעתי בו החודש (קצת קשה אך אפילו סדר גודל), כמה לידים הוא הביא לי, כמה לקוחות הוא הביא לי.   אתם לא תאמינו מה קורה שמתחילים למדוד. התוצאות מתחילות להשתפר מעצמן באורך פלא – באמת תנסו. בנוסף לכך מדידה עקבית תסייע לכם לקבל החלטות מבוססות מספרים במקום על תחושות בטן.   לרוב העסקים תהליך המדידה קשה, הוא מאלץ אותם להתמודד עם אמת שלא תמיד נעימה, מה שגם מדידה היא תהליך שגובה זמן מבעל העסק, זמן שבדרך כלל אין לו.   אבל בכל זאת אני בטוח שאם אפילו תיקחו את התובנה הזו בלבד ותמדדו את ביצוע אפיקי השיווק שלכם אתם פשוט תעשו יותר כסף – נקודה.

 

 

בכמה אפיקי שיווק אתה משתמש? אני פוגש יותר מידי אנשים שמסתמכים על אפיק שיווקי אחד בלבד. לא תמיד זה רע אבל בדרך כלל כן. למה? כי אתם שמים את כל הביצים בסל אחד וכפי שאתם יודעים זה מסוכן.   זה מסוכן מכיוון ששום דבר לא קבוע וכוחות השוק משפיעים באופן אמיתי על הביצועים שכל אחד מאפיקי השיווק מספק ולכן אני ממליץ להשקיע לפחות בשני אפיקי שיווק שמייצרים לכם לידים ולקוחות.   אני אוהב לדמות את הנושא לשולחן שיש לו 4 רגליים, כל אחת מהן חשובה והוא לא יהיה יציב במידה ואחת הרגליים לא תתפקד כמו שצריך, אני מכיר גם שולחנות עם רגל אחת מסיבית וחזקה אך הם פחות נפוצים וכנראה שלא סתם.   הנה כמה אפיקי שיווק שכדאי לנסות ולבדוק מה עובד לכם הכי טוב (למדוד זוכרים?): קידום אתרים אורגני, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום אורגני בפייסבוק (כן יש דבר כזה), בלוג / אתר, אאוטבריין.

 

 

האם אתה משווה בין ספקים שאתה עובד איתם רק לפי המחיר? הכי קל להשוות בין הספקים שאתה מעוניין לעבוד איתם לפי המחיר. למה כי זה מספר מדיד וסופי ולכן קל להשוואה. אבל אין חכם כבעל ניסיון ואם עברת כמה דברים בחיים אתה יודע שמה שזול בהתחלה לא תמיד זול בסוף.   מה שאני מציע לך לעשות זה לבצע את ההשוואה לפי הקריטריון הבא: "מהי התוצאה שאתה רוצה להשיג ומיהו הספק שיכול בסבירות הגבוהה ביותר להביא אותך לתוצאה הזו?"   דבר נוסף שאני באופן אישי משתדל לעשות היא להמנע מהתחייבות ארוכת טווח לספקים, כך אני תמיד משאיר אצלי את הקלפים ואני גמיש לעשות שינויים כראות עיני במידה ואני רואה שטעיתי בבחירת הספק.   בשורה התחתונה, ההמלצה שלי אליך היא: בחר את הספקים שהגעת למסקנה שהם אלו שיביאו אותך לתוצאה שאתה רוצה והמנע מהסכמים ארוכי טווח.

 

 

אתה חושב שאספקת שירות טוב תביא לך מספיק לקוחות? שלא תבין לא נכון, אני בעד לתת ערך אמיתי ואיכותי ויוצא מין הכלל ללקוחות שלי ואני חושב שזה הדבר הנכון לעשות. מה שאני לא חושב הוא שזה נכון כאסטרטגיה שיווקית. מדוע? כי גם אם אתה נותן ללקוח שירות וערך מעולה: 1. לא תמיד הוא מבין את זה. 2. לא תמיד הוא ירכוש ממך מוצרים נוספים 3. לא תמיד הוא יפנה אליך לקוחות פוטנציאליים   מה הפתרון? הפתרון הוא לעשות שיווק גם ללקוחות קיימים. אחת הדרכים הקלות והזולות ביותר להישאר בתודעה של הלקוחות שלכם היא להשתמש בשיווק באימייל: לתת ללקוחות שלכם ערך אמיתי באימייל כך שיתפסו אתכם כמומחים ולהציע להם לקנות מוצרים ושירותים שיכולים לסייע להם.

 

 

אתה מנסה להתפרס על יותר מידי שירותים במקום להתמקצע בנישה ספציפית? כאן מדובר בטעות מאוד אינטואיטיבית שפוגעת בעסקים רבים ובתקופה מסוימת היא פגעה גם בי. ככל שהעסק גדל כך הוא נחשף להזדמנויות רבות יותר. האינטואיציה אומרת – זיהית הזדמנות – תן לה מענה וצור מוצר או שירות. אך יחד עם זאת ערוצים רבים מביאים לזה שאתה צריכים לחלק את הזמן שלכם בינהם ובמקום להשקיע במעט דברים לשבח אותם ולהרוויח מהם יותר, אתם עסוקים בלקפוץ משירות לשירות.   מה הפתרון? לקחת את השירות / מוצר הכי רווחי שלכם ולהשקיע בו 80% מהיום, וכשאתם רואים את ההזדמנות הבאה עומדת בפתח תחשבו טוב טוב אם האינטואיציה לא מטעה אתכם ונכון להעביר את האנרגיה מהמוצר הכי טוב שלכם להזדמנות שתיקח לכם את האנרגיה והזמן למקומות אחרים.

 

 

לא יודע מה המתחרים שלך מציעים? לסיום, אני ממליץ מאוד לעשות את התהליך של להתקשר למתחרים שלך בתור לקוח ולברר מה הם מציעים. איך הם מציגים את עצמם? מהו הבידול שלהם? מהו המחיר שלהם? זה כל כך חשוב, אתם תוכלו לקבל משיחה כזאת המון מידע על המתחרים שלכם, על איפה אתם עומדים ביחס אליהם ואילו דברים טובים כדאי לכם להעתיק מהם.

 

לסיום, זוכרים את ההסכם שלנו מהתחלת המאמר? עכשיו התור שלכם לזהות טעות אחת שאתם עושים ולפעול לתיקון שלה.   שיהיה בהצלחה!

14 Shares
שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments