קידום אתרים הוא תחום פרוץ זו עובדה, 3 חודשי נסיון, קורס מקוצר ואתה מומחה?!

אז זהו שלא – זה מסוג התחומים שבאופן יחסי פשוט ללמוד אך ממש לא קל לבצע ברמה גבוהה. תחשבו על זה לרגע, במסגרת שיווק דיגיטלי הלקוח מבקש בקשה די מטורפת, הוא אומר לאיש השיווק "יש לי תקציב X ואני רוצה שתייצר לי את התנאים להגדיל את ה – X הזה….". בעצם קח כסף ותעזור לי לייצר ממנו יותר כסף. זה אתגר ענק…. אז איך זה שיש כל כך הרבה אנשי שיווק?!

קידום אתרים בפרט ושיווק דיגיטלי בכלל זה תחום שאפשר ללמוד בקורס, אפשר ללמוד מספרים (כמו שאני עשיתי), אפשר ללמוד מהאינטרנט (גם את זה עשיתי) ובתכלס אין כמו ללמוד מניסיון ומזה יש לנו בכמות נכבדת. אז החלטתי לרשום לכם על כמה טעויות נפוצות בקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, כאלה שבאמת עושות את ההבדל.

טעויות נפוצות וקריטיות בקידום אתרים בפרט ושיווק באינטרנט בכלל

משקיעים בקידום ולא משקיעים באתר / דף נחיתה:

זאת אולי הטעות הנפוצה ביותר, בעלי עסק בטוחים שכל מה שהם צריכים זה להיות בעמוד הראשון בגוגל ושבכך הבעיות שלהם יפתרו וים טלפונים יזרמו.

אז זה לא נכון במעל 50% מהמקרים. למה זה לא נכון? נצא מנקודת הנחה שקמפיין הפרסום שלכם בגוגל עובד מעולה (שזה אתגר גדול בפני עצמו אבל נניח שהצליח לכם מהבחינה הזו) ושמגיעים לאתר שלכם / לדף הנחיתה – רק אנשים ממוקדים רלוונטיים איכותיים כאלה שמתאימים בול לעסק שלכם.

אם האתר שלכם או דף הנחיתה שלכם לא ממיר אתם משאירים הרבה כסף על הרצפה. למה? מכיוון שלהביא את הלקוח הפוטנציאלי לאתר זה לא מספיק, צריך גם לגרום לו לפנות אליכם, או לרכוש במידה ומדובר באתר מסחר. אם זה לא קורה וודאי שהמעגל לא נסגר, אתם הוצאת כסף, הבאתם לקוח מעולה שלא פנה ולכן אתם לא יכולים להמשיך בתהליך הרכישה.

ליחס בין כמו הגולשים שהגיעו לאתר שלכם לאלו שיצרו אתכם קשר או שרכשו – קוראים – יחס המרה – ולתהליך של שיפור היחס בין כמות הגולשים לכמות הפונים קוראים אופטימיזציית יחס המרה.

לא מחוברים למספרים / לא מודדים ביצועים:

אם קראתם את התוכן בפסקה הקודמת הבנתם את חשיבות ההשקעה בשיפור יחס ההמרה של האתר / דף הנחיתה. אם כך כדי לשפר משהו יש צורך למדוד אותו, אחרת איזו אינדיקציה תהיה לנו לשיפור שלו? תחשבו על זה, מדובר במשהו כל כך בסיסי – כדי לשפר משהו חייבים למדוד אותו כדי שיהיה למה להשוות, כדי שאפשר יהיה לזהות התקדמות.

בהקשר זה אספר לכם משהו שאולי ישמע לכם הזוי, אך תנסו אותי ותראו שזה עובד – אם אתם תמדדו ביצועים של משהו באופן קבוע ובתדירות גבוהה, באופן מדהים הביצועים של מה שאתם מודדים ישתפרו רק מעצם המדידה, לא מאמינים – נסו ותראו בעצמכם.

מתבססים על ערוץ שיווקי אחד בלבד

זוהי בעיה נפוצה של עסקים קטנים עם תקציב מוגבל שמקצים את כל כולו באפיק שיווקי אחד. למשל: רק נטוורקינג, רק פרסום בגוגל, רק קידום אורגני, רק פרסום בפייסבוק….. הבנתם את הרעיון. זה נכון שלכל עסק יש אפיקי שיווק שעובדים טוב יותר מאפיקים אחרים אך יחד עם זאת תלות באפיק שיווקי אחד היא תלות לא בריאה ומסוכנת. לכן חשוב לבחור את אפיקי השיווק בקפידה אך יחד עם זאת לשלב בינהם על מנת ליצור סינרגיה ביניהם. זה לא תמיד פשוט ולפעמים דורש לא מעט כסף, שלהרבה עסקים פשוט אין בהתחלה. יחד עם זאת זו הדרך הנכונה לשווק.

אם ככה מה עושים אם יש לך עסק עם תקציב שיווק נמוך? לוקחים ייעוץ שיווקי על מנת לבחור בערוץ השיווק שעל פניו נראה שיביא את הביצועים הטובים ביותר, מודדים את הביצועים (זו נקודה חשובה – חובה למדוד), בהתאם לביצועים מקבלים החלטה: אם האפיק השיווקי עובד טוב והוא רווחי – משמרים אותו ומוסיפים אפיק שיווקי נוסף שגם אותו מודדים אחרת מחליפים אפיק שיווקי.

נקודה מעניינת למחשבה – מי שלא עושה לא טועה, זכרו שגם הטובים ביותר טועים ואלה שמנסים ולא מתייאשים מצליחים, היזהרו מלתת לפחד מטעויות להשתלט עליכם.
עד כאן טעויות להפעם, יתכן שבהמשך אכתוב על טעויות נוספות.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments