כל תהליך שיווקי בריא צריך להתחיל בהכוונה מקצועית ולעיתים גם במחקר שמטרתו ליצור בסיס לאסטרטגיית השיווק של הלקוח. השקעת מחשבה ותכנון לפני הצלילה לביצוע היא שלב חיוני על מנת לקבל תוצרים מוצלחים מפעילות השיווק שלנו.

ייעוץ שיווקי לשיווק בגוגל ובפייסבוק

מה כולל המחקר לפני התחלת העבודה

מחקר ביטויי מפתח: מחקר ביטויי מפתח הוא בדיקה באילו ביטויים כדאי ללקוח להתמקד. ביטויי המפתח שנבחרים צריכים במצב אופטימלי לענות לקריטריונים הבאים: כמה שיותר פופולריים, כמה שיותר רלוונטיים וכמה שפחות תחרותיים.

כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס מספק לנו אפשרות לבדוק מהי הפופולריות של כל אחד מהביטויים האפשריים עבורנו, כמובן שככל שהביטוי פופולרי יותר, כך מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל עבור ביטוי זה יספק לנו תנועה רבה יותר לאתר שלנו, יש לזכור שחשוב שהתנועה תהיה איכותית מביטוי רלוונטי ככל הניתן. לדוגמה: הביטוי "מקדם אתרים מקצוען" יכול להיות איכותי הרבה יותר מהביטוי "קידום אתרים בגוגל" לאמרות שהביטוי האחרון הרבה יותר פופולרי. לכן נשאף לבחור ביטויים שהם גם פופולריים אך גם מאוד רלוונטיים ושקיימת סבירות גבוהה שמי שיגיע אלינו כתוצאה מביטוי זה הוא לקוח פוטנציאלי מעולה עבורנו.
מחקר תחרותיות ברשת הפרסום של גוגל, "גוגל אדוורדס": דבר נוסף שאפשר לבדוק באמצעות כלי מתכנן מילות מפתח של גוגל הוא התחרותיות ברשת הפרסום של גוגל. התחרותיות תתבטא בעלות הממוצעת לקליק שגוגל מציג עבור כל אחד מהביטויים, ככל שהעלות גבוהה יותר הדבר מצביע על תחרותיות גבוהה יותר.
מחקר תחרותיות בתוצאות הטבעיות האורגניות של גוגל: עד כאן השתמשנו בכלי של גוגל על מנת לבצע את המחקר, אך גוגל אינה חושפת מדדי תחרותיות בתוצאות הטבעיות של רשת החיפוש שלה. לכן כדי לבצע בדיקות אלה אנחנו משתמשים בכלי שנקרא Market Samurai על מנת לבדוק את רמת התחרותיות בתוצאות הטבעיות של גוגל.

 

בדיקת אפשרויות הפרסום בפייסבוק

כאשר נפנה לבדוק את אפשרויות הפרסום בפייסבוק נזכור שאולי ההבדל המשמעותי ביותר בהיבט הפרסומי בין גוגל לפייסבוק הוא שבגוגל אנשים חיפשו את המוצר או השירות שלכם וכך הם הגיעו אליכם, המשמעות היא שהלקוח מאוד חם ומעוניין והסיכוי להפוך אותו מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם הוא גבוה יחסית. בפייסבוק הסיפור שונה, אנשים נכנסים לפייסבוק כדי לחפש את חברים שלהם ולהישאר מעודכנים, או סתם כדי להעביר את הזמן ועל הדרך הם נחשפים לשירות שלכם המשמעות היא שהם פחות חמים ופחות בשלים לסגור עסקה ולהפוך ללקוחות. אז מתי כן כדאי להשתמש בפייסבוק? הינה כמה דוגמאות טובות: אם המוצר שלכם אינו ידוע ללקוח ואתם רוצים לחשוף אותו בפני הלקוח הפוטנציאלי שלכם, אם אתם יודעים להגיע לקהל לקוחות מפולח ומדויק בפייסבוק שככל הנראה ירצה את המוצר שלכם אז יתכן שיש סיבה טובה לבחור בפייסבוק כפלטפורמת פרסום. מה שכן אפשר לאמר על פייסבוק לחיוב הוא שכיום ניתן לטרגט קהלי יעד בצורה מדהימה ובכך להגיע לקהל יעד שאנו יכולים להציע לו מוצר שמצוין עבורו, אך אותו קהל יעד אינו מודע למוצר שלנו. לקהל כזה אפשר לפנות על ידי פירסום ממוקד או במילים אחרות לטרגט את הקהל.

 

ההמלצות והמסקנות לתהליך השיווק

כחלק מתהליך הייעוץ השיווקי ולאחר שבדקנו את הפרמטרים פופולריות, רלוונטיות (ביחד עם הלקוח) ותחרותיות (ברשת הפרסום של גוגל וכן בתוצאות הטבעיות), וכן בדקנו את אופציית הפרסום בפייסבוק, נקבל יחד עם הלקוח מסקנות שיסייעו למממש את הפעילות השיווקית בצורה אפקטיבית.

 

מימוש ההמלצות השיווקיות

את רובן של ההמלצות השיווקיות כגון שיווק בגוגל (אורגני וממומן) ופרסום בפייסבוק נוכל לספק בעצמנו ובמידה ונראה שישנן המלצות שיווקיות שעדיף שיבוצעו על ידי חברות חיצוניות נמליץ לכם על מספר אנשים שיוכלו לספק לכם את השירות הטוב ביותר.

 

למידע נוסף ולקביעת פגישה התקשרו: 072-299-2112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

אולי יעניין אותך גם

Comments

comments