פעמים רבות קורה שבעל העסק בטוח שהוא מבין את השוק לעומק אך בפועל הוא פשוט טועה ולא מכיר את המושגים שבהם משתמשים הלקוחות שלו במסגרת חיפוש בגוגל. מתכנן מילות המפתח של גוגל (בעבר נקרא "כלי מילות המפתח"), מאפשר לנו לחדור לראשם של הלקוחות שלנו וכתוצאה מכך להבין מה הלקוחות מחפשים, איך הם מחפשים ולהסיק מסקנות – באלו ביטויים כדאי להתמקד. כלי מילות המפתח עוזר לנו להבין את הביקוש לתחום העיסוק שלנו באינטרנט, ובמקרים מסוימים יכול לעזור לנו לשדרג את המודל העסקי ולהגדיל את הרווחים באמצעות הבנת השוק לעומק.

 

מחקר ותכנון מוקדמים באמצעות מתכנן מילות המפתח של גוגל
מחקר ותכנון מוקדמים באמצעות מתכנן מילות המפתח של גוגל יסייעו לכם להבין את השוק שלכם טוב יותר, את הלקוחות שלכם טוב יותר וכתוצאה מכך לדייק את הפעילות השיווקית שלכם

 

הבסיס לעבודת קידום אתרים בגוגל מתחיל ממחקר מילות מפתח ואיסוף מידע על נפח החיפוש של כל ביטוי. באמצעות שימוש נכון בכלי – מתכנן מילות המפתח של גוגל – נוכל להבין את רמת הביקוש של כל מילה ומילה ולהבין עד כמה היא תחרותית באפיק הקידום הממומן בגוגל.

 

 

לדוגמה, אם אנחנו מעוניינים לקדם חנות בגדים בתל אביב בשם "בגדים לי" שעושה משלוחים בכל רחבי הארץ, כלי מילות המפתח יוכל לעזור לנו להבין מה מחפשים ואיך מחפשים המשתמשים את העסק או המוצרים שלנו בגוגל.

 

בהמשך לדוגמא הנ"ל הכנו עבורכם קווים מנחים שיעזרו לכם להבין כיצד להשתמש בכלי מילות המפתח בגוגל וכיצד לרתום את כוחו של הכלי העצמתי הזה לטובתכם.

 

 

טיפים לשימוש במתכנן מילות המפתח / כלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס

שימוש בשם המותג לדוגמה – "בגדים לי" – בכדי להבין את רמת הביקוש והחשיפה של ביטוי זה (שם המותג שלכם) במנוע החיפוש. (בהמשך תוכלו לנהל קמפיין ממומן בגוגל ולהציג פרסומות לאלו שיחפשו את שם המותג שלכם).

 

שימוש בשם המותג של המתחרים שלכם לדוגמה ניתן לראות שבעת שגולן טלקום עושים פרסום בטלוויזיה, חברת הוט מובייל (ולפעמים חברות נוספות) מפרסמת כאשר המשתמש רושם "גולן טלקום" כתוצאה מכך חברת הוט מובייל והחברות המתחרות של גולן טלקום "מתלבשות" על הפרסום של גולן טלקום וממנפות אותו לטובתן.

 

חיפוש של ביטויים לפי קטגוריות ומותגים למשל מעולם הביגוד "בגדים לגברים", "בגדים לנשים", "חולצות פולו", "מכנסי ספורט" ועוד. ככל שתקבלו יותר ביטויים כך תוכלו להבין את השוק טוב יותר, וככל שתשכילו לבחור את הביטויים הפופולריים, הרלוונטיים, והלא תחרותיים תוכלו להגדיל את החשיפה של המוצרים שלכם בחנות, לשלם פחות לקליק וכתוצאה מכך להגדיל את רווחיות הקמפיין בגוגל.

 

הבנת הביקוש והתמחור של מילות המפתח – כמה שווה לך קליק? כמה היית מוכן לשלם על כל מתעניין שהשאיר פרטים באתר או בחר להתקשר אל העסק שלך במטרה לשאול על המוצר שלך? באמצעות כלי מילות המפתח תוכל להבין את העלות של כל הקלקה של מתעניין פוטנציאלי במוצר שלך ובהמשך לבצע מדידה מדויקת של המרות באמצעות אופטימיזציה להמרות במערכת הפרסום של גוגל אדוורדס. נתונים אלו יעזרו לך להבין כמה שווה לך לקוח ובאיזה מילות מפתח כדאי להתמקד בהתאם לתמחור שלהם ולתוצאות בפועל (לידים, מכירות) שהביאה עבורך כל מילה באופן ספציפי.

 

זיהוי טרנד בכלי מילות המפתח במידה והתחום שלך דינאמי וטרנדי, תוכל לבצע מחקר מילים אחת לחצי שנה. כך תוכל לזהות טרנדים בתחום שלך ולדעת מהו הדבר הכי חם ומה מעניין את הלקוחות שלך בכל נקודת זמן.  בהמשך לדוגמא בתחום הביגוד, ידוע כי אופנה היא דבר חולף ואינו קבוע ומשתנה לאורך השנה. אם הצלחת לזהות מגמה של עלייה בחיפושים בתחום שלך עבור מוצר שלא התמקדת בו מספיק ובחרת לייבא בכמויות קטנות בלבד או שמא לא היה בחנות הבגדים שלך בכלל, תוכל להתחיל לייבא אותו. בהקשר זה יש לציין שכלי מעולה נוסף שיוכל לסייע לך לבדוק את הטרנדים בתחום העסק שלך ואת הטרנדים בארץ ובעולם הוא גוגל טרנדס | google trends | חקר טרנדים ומגמות שוק.

 

 

שימוש בכלי מילות המפתח (מתכנן מילות המפתח) לצורך מחקר שוק טרם פתיחת עסק

רוצה לפתוח עסק חדש? אחת הדרכים הטובות ביותר לבדוק את הפוטנציאל בתחום הוא באמצעות כלי מילות המפתח. מעבר לכך, תוכל להסתמך על מוצרים ומותגים שתבחר לייבא ולמכור בהתאם לרמת הביקוש של המשתמשים בגוגל.

 

את הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל תוכלו למצוא בקישור הזה.

 

מעוניין לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי בגוגל ולקבל ניהול מקצועי של קמפיין הפרסום שלך? התקשר: 072-299-2112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments