אם גם אתה רוצה לשווק בגוגל וודאי את שואל את עצמך היכן להתחיל – בפרסום בגוגל אדוורדס ותשלום לפי הקלקה או באפיק האורגני (בתוצאות הטבעיות) – חשוב שתדע ששיווק חכם במקביל בשני האפיקים האלה עשוי לייצר סינרגיה. במאמר הזה אסביר כיצד להשתמש באפיקים הממומן והאורגני על מנת למקסם את הביצועים של השיווק שלך בגוגל. מתחילים:

למה כדאי לשלב בין קידום אתרים אורגני לפרסום בגוגל
שילוב מנצח בין לפרסום בגוגל

הדילמה: מה עדיף לי קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן?

אחת הדילמות העיקריות של בעלי עסקים היא מה לבחור " אורגני או קידום אתרים ממומן?" להערכתי הסיבה לכך מורכבת משתי סיבות לגיטימיות.

הראשונה: הרצון להשקיע את הכסף באפיק שסביר שיביא את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה.
השנייה דומה אך אחרת:  תקציב מוגבל לאפיק שיווק אחד – בדרך כלל רלוונטי לעסקים קטנים.

אם כך כדאי שתדע שברוב הפעמים שילוב בין קידום אתרים אורגני לקידום אתרים ממומן עשוי למקסם את האפקטיביות של השיווק ולהפוך אותו ליעיל יותר. במידה ואתה מתלבט ורוצה לבחור רק באחד מאפיקי השיווק האלה התוכן בקישור הזה יוכל לעזור לך.

כעת נדגים כיצד שילוב נכון בין קידום אתרים אורגני  לקידום ממומן יסייע לך משמעותית במאמצי השיווק.

חוסר תלות באפיק שיווקי אחד מייצר תשתית שיווקית יציבה וחזקה יותר

בעולם ההשקעות קוראים לזה "פיזור" וידוע שאם את מפזר את הכסף על כמה מניות אז אתה מוריד את הסיכון. גם בעולם השיווק ובפרט במסגרת קידום בגוגל כאשר נשתמש גם באפיק האורגני וגם באפיק הממומן לא נהיה תלויים באפיק אחד, זה אומר שבימים שהאפיק האורגני לא יביא את הלקוחות האפיק הממומן יביא אותם ולהפך. הפיזור הזה יוצר תשתית שיווקית בריאה יותר.

דוגמה נוספת שאהובה עלי היא זו: תסתכל על שולחן העבודה שלך – כמה רגליים יש לו? התשובה היא בדרך כלל 4 רגליים, התלות הזאת בכמה רגליים מייצבת את השולחן, כלל שלשולחן יהיו יותר רגליים הוא ענראה יהיה יציב יותר. כך גם עסק בריא מושתת על כמה אפיקי שיווק וכאשר אנו שמים את גוגל במרכז במאקרו שתי האפשרויות המאפשרות לך לייצר את היציבות הזאת הן קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.

חשיפה גבוהה יותר ללקוחות פוטנציאליים

זה מאוד פשוט וקשור גם ליתרון הקודם שציינתי "חוסר התלות באפיק שיווקי אחד" – אם אתם משווקים גם באופן אורגני וגם ממומן אתם מקבלים חשיפה גבוהה יותר שבמידה ומבוצעת נכון עשויה להביא לכם יותר פניות.

"אתה יכול לבדוק את זה? כי כנראה זה לא הולך לעבוד" (Eben Pagan)

הציטוט הזה שייך לאבן פייגן שידוע בתוך אחד מאנשי השיווק המובילים בעולם (ואם אתה לא מכיר אותו שווה להריץ חיפוש בגוגל!) במקור באנגלית זה המשפט:
"Can you test it? Because it is probably will not work".

למה אני מצטט אותו בהקשר למאמר הזה? בואו נבין למה הכוונה: אבן פייגן ממליץ תמיד לעשות ניסויים קטנים על השיווק שלך לפני שאתה הולך על כל הקופה ומשקיע תקציבים גדולים, הוא יוצא מתוך נקודת הנחה שלפני שאתה הולך להשקיע הרבה זמן וכסף כדאי שתבדוק אם הדברים עובדים בקטן, אם הם עובדים בקטן אז תגדיל את היקף השיווק וההשקעה אם לא אז תחשוב מה צריך לשנות לפני שאתה שם הרבה זמן וכסף.

ובהקשר לקידום אורגני וממומן - חשוב לזכור שקידום ממומן הרבה יותר מהיר למדידה משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא שהחשיפה של היא מידית לעומת קידום אורגני שהתוצאות רק מתחילות להגיע אחרי כמה חודשים והסיבה השנייה היא שגוגל חושף הרבה יותר מידע במסגרת הקידום הממומן כפי שתוכל לקרוא בהמשך. לכן אחד הדברים שתוכל לעשות הוא "טסט" איזה ביטויים הכי רווחיים במסגרת הקידום הממומן ואותם לקדם באופן אורגני. כך תוכל לוודא שאתם שם את הכסף והזמן רק על ביטויים שהוכח שהם אפקטיביים ומביאים המרות.

יצירת סמכות / אמון / ביטחון

וודאי קרה שראיתם שאותה חברה מופיעה במקום הראשון גם בתוצאות הטבעיות וגם מפרסמת בתוצאות הממומנות ושאלתם את עצמכם – בשביל מה? אז מעבר ליתרונות הקודמים שמניתי שרלוונטיים גם כתשובה לשאלה הזאת, הלקוח הפוטנציאלי יוצא מתוך נקודת הנחה שמנוע החיפוש של גוגל בא להציג לו את התוצאות הטובות ביותר והרלוונטיות ביותר עבורו, ברגע שהוא רואה שבתוצאות החיפוש אתה מופיע יותר מפעם אחת ולפעמים גם יותר מפעמיים זה עשוי להתפרש על ידו בכמה דרכים.

פרשנות ראשונה: זה אתר שיכול לתת לי מענה טוב ולכן גוגל מציג לי אותו יותר מפעם אחת.
פרשנות שניה: זאת חברה גדולה ורצינית שאני יכול לסמוך עליה.

כל אחת מהפרשנויות האלה מחזקת את הסמכות של האתר שלך, את האמון והביטחון מצד הלקוח הפוטנציאלי ואת הסיכוי להפוך את הלקוח לליד ולסגור עסקה בהמשך.

איתור ביטויים ששווה לקדם גם באופן אורגני

ידע שבא לידי ביטוי בפעולות מעשיות הוא כוח ובאפיק הממומן יש יותר מידע (ידוע שמסיבותיה שלה חברת גוגל מסתירה / אינה חושפת חלק חשוב ומשמעותי במידע אודות הביצועים של הקידום האורגני ובכל מעודדת באופן עקיף שימוש בפלטפורמת גוגל אדוורדס). כאשר אתה מפרסם בגוגל אדוורדס באופן ממומן ומודד את הביצועים והתוצאות אתה מקבל המון מידע יקר ערך ששימוש מושכל בו עשוי לסייע לך במאמצי הקידום האורגני. הנה כמה רעיונות כיצד להשתמש בידע הנצבר מפרסום בגוגל אדוורדס לצורך קידום אתרים אורגני:

איתור ביטויים יקרים להקלקה ובעלי תחרותיות נמוכה באפיק האורגני שכדאי לקדם בתוצאות הטבעיות, וכתיבת תכנים רלוונטיים להם באתר לצורך קידום בתוצאות האורגניות. ברגע שתדעו אלו ביטויים הם יקרים תבינו שכנראה שווה לכם לכתוב עליהם תוכן באתר ולקדם באופן אורגני על מנת לחסוך את העלויות היקרות של ההקלקות ולהתברג יחסית מהר ובקלות בתוצאות הראשונות.

רעיונות חדשים לקידום אורגני של ביטויים שלא חשבת עליהם: אחד היתרונות של פרסום מקצועי בגוגל הוא שבדרך כלל הוא מתבצע בהתאמה רחבה או לכל הפחות בהתאמה רחבה בפלוסים, זה אומר שכתוצאה מהפרסום צצים המון ביטויים רלוונטיים שלא חשבנו לקדם באופן אורגני, לפעמים מספיק לכתוב על אותם ביטויים תוכן וזה כבר מעיף אותם לעמוד הראשון.

זיהוי ביטויים עם יחס המרה גבוה ששווה להשקיע בהם באופן אורגני: ברגע שאתה מזהה שיש ביטוי שמביא הרבה המרות כנראה שווה לקדם אותו גם באופן אורגני ולייצר תנועה טבעית שתביא להמרות גם מהאפיק האורגני.

קופירייטינג יעיל: שימוש במילים שיגרמו למשתמש ללחוץ על התוצאה האורגנית שלכם

אחד היתרונות הגדולים של פרסום בגוגל הוא ביכולת לסובב את המודעות באופן שווה ולראות בקלות איזה מהמודעות מביאה לאחוז ההקלקות הגבוה ביותר (click through rate). ברגע שאתה מבין איזה מהמודעות הכי מושכת ומהי הסיבה לכך אתה יכול להטמיע את הקופירייטינג המושך ביותר גם בתגיות titles של העמודים באתר שמקודמים באופן אורגני וכתוצאה מכך להגדיל מהר את כמות התנועה שנכנסת לאתר שלך מהאפיק האורגני.

מינוף התנועה האורגנית שהבאת ללקוחות באמצעות רימרקטינג

עבדת קשה על הקידום האורגני, אתה מקבל הרבה תנועה אבל פחות מ – 5% מהאנשים משאירים פרטים באתר?! אתה לא לבד זה קורה להרבה עסקים. מה שתוכל לעשות על מנת למנף את התנועה שהגיע לאתר שלך היא להשתמש בכלי חזק שנקרא רימרקטינג ומטרתו לפרסם בעלויות נמוכות לאנשים שהביעו עניין בשירות או במוצר שלך אך עדיין לא רכשו או שאפילו לא השאירו פרטים. פרסום רימרקטינג ידוע כממוקד, יעיל ובדרך כלל בעל ביצועים טובים. מידע נוסף על רימרקטינג מומלץ לקרוא כאן.

המסקנות

לפעמים אתה לא באמת צריך לבחור בין קידום אורגני לממומן מכיוון ששילוב נכון בינהם יספק ביצועים טובים יותר ובמילה אחת סינרגיה.

קידום אתרים ממומן ומדיד יסייע לך בדרך כלל לבצע טסט מהיר ולאתר את הביטויים שצפויים להביא את התוצאות הטובות ביותר גם באופן אורגני.

גוגל מסתירה מידע יקר בתנועה האורגנית, אותו אתה יכול לקבל מהתנועה הממומנת וכדאי להשתמש במידע שגוגל חושפת במסגרת פרסום בגוגל אדוורדס ולהטמיע את התובנות במסגרת הקידום האורגני.

שימוש ברימרקטינג לקהל שהבאת לאתר באופן אורגני זה דרך מצוינת למקסם את תקציב הפרסום ולפרסם באופן מדויק לקהל רלוונטי בעלויות נמוכות.

כותב התוכן – שי שאואט, מהנדס תוכנה ומנכ"ל החברה.

אהבת? פרגן בלייק ושתף עם חבר שהתוכן יועיל לו.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments