כאשר מדברים על המרה, הכוונה היא למצב בו גולש באתר שלכם מבצע פעולה מדידה כלשהי שאתם מעוניינים שיבצע (הרשמה לניוזלטר, יצירת חשבון באתר, ביצוע רכישה, הורדת אפליקציה וכו'). אופטימיזציית / שיפור יחס המרה היא בפועל ביצוע פעולות מדידה ושיפור של הביצועים של פעולה שאנו מבקשים למדוד ולשפר. סקרים מראים שקיימת קורלציה חזקה בין תדירות ההתעסקות ביחס ההמרה של האתר לבין הביצועים שהאתר מספק. אנשים שמתעסקים יותר ביחס המרה הם אנשים שהאתרים להם משיגים ביצועים טובים יותר והם אתרים רווחיים יותר באופן דרסטי.

 

 אופטימיזציית יחס המרה – מה היא כן:

  • גישה מערכתית ומובנית לשיפור ביצועי האתר שלכם
  • מונחית באמצעות תובנות שנלמדו בעיקר מאנליטיקס ומשובי גולשים
  • מוגדרת על-ידי היעדים והצרכים הייחודיים של האתר
  • מנצלת עד תום את התנועה שכבר קיימת באתר

 

אופטימיזציית יחס המרה – מה היא לא:

  • אינה מבוססת על ניחושים
  • אינה מונעת על-ידי דעות
  • אינה מיועדת להוביל מספר גדול של גולשים, בלי קשר לאיכותם הגולשים או לזיקתם לנושא האתר

 

מושגי מפתח

להלן רעיונות יסודיים מעולם אופטימיזציית אתרי האינטרנט. הזמן הטוב ביותר לצלול לתוך עולם מושגים זה, הוא הרגע הזה ממש:

 

קריאה לפעולה: באמצעות כפתור או לינק – הגולש נקרא לבצע את הפעולה החשובה ביותר, שתוביל להמרה. כפתור "קנה עכשיו", "חתום כעת", "הורד עכשיו", הם דוגמאות נפוצות לקריאה לפעולה.

 

משפך המרה: הדרך העיקרית בחוויית במשתמש דרכה משלימים הגולשים את ההמרה.

 

מבחן A/B: מבדק שמטרתו להשוות שתי גרסאות שונות של עמוד או אלמנט אחר באתר, הכולל מדידת אפקטיביות. דוגמא: אפקטיביות של כפתור בצבע אדום נמדדת מול אפקטיביות של כפתור בצבע ירוק. פרטים נוספים על מבחני A/B TESTING תוכלו למצוא כאן.

 

מבחן רב-משתנים: מטרת מבחן זה – לזהות את האלמנטים עם הביצועים הטובים ביותר. דוגמא – מציאת עמוד הנחיתה עם השילוב האופטימאלי של תמונות, קופי וקריאה לפעולה.

 

מהי אופטימיזציית יחס המרה

מעט על הסטטיסטיקה

להלן סקירה על הדברים שצריך למדוד כדי ללמוד על יחס ההמרה, לזהות נקודות בעייתיות ולקדם תכנית פעולה. המספרים אל נגישים עבורכם באמצעות שירותים כדוגמת גוגל אנליטיקס.

 

סך ההמרות מספר האנשים שביצעו את הפעולה המוגדרת כהמרה. כדי לקבל את יחס ההמרה, עליכם לחלק את מספר ההמרות עם מספר הגולשים באתר. דוגמא: לאתר עם 5,000 גולשים ו-50 המרות, יהיה יחס המרה של 1%. שאלות חשובות נוספות: כמה זמן בעצם גולשים נמצאים באתר שלכם? אילו עמודים הם הפופולאריים ביותר? המספרים שלהלן עשויים לסייע לכם להבין ולהפיק מכך השערות שניתן לבדוק.

 

יחס נטישה (Bounce Rate) זהו אחוז הגולשים העוזבים אחרי שצפו בעמוד בודד בלבד. יחס נטישה גבוה אינו מבשר טובות, שהרי מסיבה כלשהי, הגולשים אינם מוצאים את הדבר שלשמו הגיעו לאתר, כך שהם עוזבים כמעט מיידית.

 

יחס יציאה (Exit Rate) ערך הקיים עבור על עמוד באתר; זהו אחוז הגולשים העוזבים לאחר שצפו בעמוד ספציפי. אפשר ללמוד מכך מאילו דפים הגיע הגולש לעמוד הספציפי. ערך גבוה אמור להדליק נורה אדומה אצל מנהל האתר.

 

זמן גלישה ממוצע באתר מספר המעניק מושג כללי על הזמן בו גולשים נמצאים באתר. ערך נמוך מעיד על כך שגולשים אינם נמצאים באתר זמן רב מספיק כדי לבצע את הפעולה שב"קריאה לפעולה".

 

מספר צפיות ממוצע לעמוד מלמד על מספר העמודים בהם בילה הגולש בטרם עזב. מספר גדול יותר מלמד על זיקה גדולה יותר של הגולש לאתר, אולם עשוי ללמד גם על אי-בהירות כלשהי הקיימת במשפך ההמרה, ככל שישנו כזה.   המדדים הללו הם החשובים ביותר לטובת לימוד ושיפור יחס ההמרה באתר. תוכלו להשתמש בדוגמא שלעיל – כאשר 5,000 גולשים מגיעים לאתר בכל חודש, אפשר כמובן להתלהב ולשמוח מ-50 המרות, אבל הבחירה הנכונה יותר במקרה זה, תהיה לזהות את הפוטנציאל הקיים ולעשות מה שניתן כדי להרים את יחס ההמרה לערך גבוה יותר מ-1%, באמצעות אופטימיזציה.

 

 

לסיכום

למדנו כאן מהי אופטימיזציית יחס המרה, על מושגי מפתח שחשוב להכיר ועל אודות המדדים המלמדים אודות מצב יחס ההמרה של עמוד אינטרנט. כל אלו יכולים לסייע בקידום תכנית פעולה לשיפור יחס ההמרה, מה שיוביל למספר רכישות גדול רב יותר וכמובן – רווח גדול יותר.

 

בכדי לקרוא על כלים המסייעים בשיפור יחס ההמרה היכנסו לכאן

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments