לאחרונה נתקלתי בשאלה מעניינת שמתייחסת לשגיאות כתיב עקביות שמשתמשים עושים בעת חיפוש בגוגל וכך נוצר מצב שהמילים בעלות שגיאות הכתיב מספקות כמות חיפושים רבה יותר מהמילים שנכתבות בצורה תקנית. מה אתם הייתם עושים? רושמים באתר את המילה עם השגיאה מתוך הנחה שגוגל יספק לכם בצורה הזו תנועה רבה יותר, או מתעקשים לרשום את הביטוי ללא השגיאה מתוך זה שאינכם רוצים לרשום בשגיאות באתר ואולי מתוך זה שאתם מניחים שגוגל יודע להציג למשתמש תוכן איכותי, ותוכן איכותי הוא כמובן ללא שגיאות.

האם כדאי להשתמש בשגיאות כתיב נופוצות

אז כמה דברים שאני הייתי עושה:

  • דבר ראשון עושה מחקר ביטויי מפתח על מנת לבדוק האם אכן אנשים מחפשים את הביטוי הכולל שגיאות כתיב פעמים רבות יותר. אם כן או אם יש לביטוי הכולל את השגיאות תנועה מכובדת, כדאי שניקח אותו ברצינות.
  • אחת השאלות המשמעותיות שעולות וצריך לענות עליה והיא צריכה להשפיע על האסטרטגיה שלנו, היא על איזה אתר מדובר, האם מדובר על אתר של מותג גדול שאינו יכול להרשות לעצמו ששגיאות כתיב יופיעו באתר שלו מפאת פגיעה במוניטין, או לחילופין מדובר על עסק קטן ששגיאת כתיב במידה מסוימת תהיה פחות קריטית מבחינתו.
  • נקודה חשובה נוספת היא שבחלק מהמקרים גוגל מזהה את השגיאה ומתקן אותנו. למשל אם נרשום "חטול" מעל התוצאות שגוגל מציג יהיה רשום "מציג תוצאות עבור חתול" לעומת זאת אם נחפש נדלן במקום נדל"ן גוגל לא יתקן אותנו. כלומר נראה שברגע שהשגיאה משמעותית גוגל יתקן אותנו ולעומת זאת בביטויים שבהם השגיאה הפכה לנפוצה לא בהכרח יבוא תיקון מצד גוגל. ולכן גם זו נקודה שצריך לקחת בחשבון מכיוון שיתכן שמראש אין טעם לחשוב לרשום את הביטוי השגוי מכיוון שגוגל מתקן אותו באופן אוטומטי.
  • ניתן לשלב את הביטוי עם ובלי השגיאה בתגית ה – title. למשל אנשים נוטים לחפש את הביטוי השגוי עורכת לשון פעמים רבות יותר מהביטוי עורכת לשונית, אמנם לא מדובר כאן בשגיאת כתיב אלא בשגיאת תחביר, אך יחד עם זאת הייתי רושם בתגית title כך:
    עורכת לשונית | עורכת לשון – שם האתר.
  • ניתן להוסיף באזור מסוים בדף בסוף או בהתחלה משהו בסגנון: יתכן שאנשים שהגיעו לדף זה חיפשו (ואז לרשום את הביטוי עם השגיאה) ומשתמשים בטעויות כתיב.
  • אני חייב להודות שבאופן אישי לא הייתי מעלה שגיאות כתיב קריטיות לאתר שלנו כגון "קידום אטרים" נו באמת לא נראה שאנשים רציניים היו רוצים לעשות איתנו עסקים אם היינו עושים כאלה שגיאות יש גבול.

לסיכום, כל מקרה לגופו.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments