אם גם אתם מנהלים עסק קטן, וודאי נתקלתם במושגים הנשמעים מעט מפחידים. מחיר לקליק, אחוז הקלקה מתוך חשיפה, מספר חשיפות ורבים אחרים. על מנת שתוכלו לקבל את התוצאות הטובות ביותר עבור קמפיין הפרסום שלכם בגוגל אדוורדס, כדאי שתלמדו את המושגים הבסיסיים מתוך מילון המונחים אשר יסייע לכם לדבר את השפה של גוגל אדוורדס, לנהל את הקמפיין מתוך הבנה טובה יותר או לדבר עם האיש המנהל עבורכם את הקמפיין באותה שפה.

מונחים בסיסיים בגוגל אדוורדס
חשבון – כל הפעילות השיווקית שלכם במסגרת גוגל אדוורדס מיוצגת על ידי חשבון הפרסום שלכם. חשבון הוא הישות המכילה ברמת המאקרו את הקמפיינים שלכם.
קמפיין – קמפיין בגוגל מורכב מקבוצות שונות של מודעות אשר כוללות תקציב פרסום המשותף להן, הגדרות קמפיין והגדרות מודעות. מדובר בשלב הראשוני אותו תצטרכו להגדיר כאשר תרצו להתחיל לפרסם. הקמפיין שלכם יכול להכיל מספר קבוצות מודעות.
קבוצות מודעות – קבוצת מודעות מורכבת מרשימה של מילות מפתח אשר להן תקציב משותף ושיטת מיקוד עבור מטרה מסוימת אשר הוגדרה מראש באותו הקמפיין. כך למשל, אם בקמפיין שלכם אתם מנהלים קבוצת מודעות עבור מכירת בגדים, תוכלו להגדיר קבוצות מודעות אשר יובילו את המשתמשים אל החנות המקוונת שלכם באינטרנט במטרה לקנות את החולצה אותה הם חיפשו.
מכירת בגדים לגברים ומכירת בגדים לנשים אינם פונים לאותו הקהל ולכן נבחר בקבוצת מיקוד נפרדת לכל אחד מהם. ניתן ליצור מספר מודעות בכל קבוצת מודעות וכך למדוד ביצועים עבור כל אחת מקבוצת המודעות.
סוג קמפיין – סוג הקמפיין הוא למעשה המיקום בו תרצו שגוגל יציגו את מודעות הפרסום שלכם.
רשת החיפוש בלבד – מודעות הפרסום שלכם יוצגו בתוצאות החיפוש באתר הידוע של גוגל בלבד, זו האופציה שכולם מכירים וקופצת לכולם לראש כאשר מזכירים את גוגל.
רשת המדיה בלבד – זו האופציה הפחות מוכרת לרוב האנשים. אם לא ידעת אז כדי שתדעו שאתרים קטנים כגדולים, משכירים לגוגל שטחי פרסום בהן גוגל מציגה מודעות בצורת טקסט / תמונה / סרטונים. אותם שטחי פרסום נקראים רשת המדיה של גוגל.
רשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה – השילוב שבין רשת החיפוש ורשת המדיה. המשמעות היא שהתקציב שלכם יחולק בין רשת המדיה לבין רשת החיפוש זו בדרך כלל אופציה פחות שימושית עבור המפרסם המקצועי שרוצה שליטה גבוהה יותר על הקמפיין ולכן מפריד לחלוטין בין רשת החיפוש לרשת המדיה.
אם יש לכם חשבון גוגל שופינג ואתם מעוניינים להקים קמפיין אשר יכלול מודעות פרסום פרטים על המוצר, תוכלו גם לבחור בקמפיין מסוג "קניות".
מילות מפתח – מילות מפתח הן חלק חשוב מאוד עבור מודעות הפרסום בגוגל. מדובר במילים או ביטויים אשר עליכם לבחור על מנת להציג את המודעות בגוגל. בעת בחירת מילות המפתח, נסו לחשוב כפי שהצרכן היה מחפש אתכם כאשר היה מעוניין לרכוש את המוצר או השירות אותו יש לכם להציע עבורו. תוכלו לבחור מספר מילות מפתח בלתי מוגבל, אך ההמלצה היא להתמקד במקסימום של 10 מילות מפתח בעלות מכנה משותף לקבוצת מודעות, בעיקר בכדי שתוכלו לשלוט טוב יותר על הקמפיינים שלכם ובכדי להעלות את ציון האיכות של מילות המפתח שלכם. עוד על ציון איכות בסעיף הבא.
בכדי לבחור את הביטויים מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי.
ציון איכות – ציון האיכות הוא כלי המדידה של גוגל אשר מודד את מידת הרלוונטיות של כותרת המודעה, תיאור, מילות מפתח וכתובת יעד אשר מוצגים עבור הלקוח הפוטנציאלי שלכם בזמן צפייתו במודעה. ציון איכות גבוה יותר יסייע לכם להופיע במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש הממומנות ובמחירים נמוכים יותר לקליק.
חשיפות – החשיפות מייצגות את מספר הפעמים אשר הוצגה המודעה שלכם.
ציון מודעה – ציון המודעה הוא הערך אשר נועד לקבוע באיזה מיקום תוצג המודעה בעמוד התוצאות בגוגל. ציון המודעה מסתמך על ציון האיכות והמחיר לקליק אותו אתם מוכנים לשלם.
מודעה לנייד – מודעות לנייד הן המודעות אשר יופיעו לקהל היעד שלכם אשר חיפש אתכם במכשירים הניידים בלבד.
תוספי מודעות – תוספי מודעות הן מידע נוסף על העסק שלכם אשר תוכלו להציג כחלק מהפרסומת שתוצג עבור המחפשים בגוגל כגון: כתובת, מספר טלפון, קופונים, קישורים לעמודים נוספים באתר, הסבר למודעה ועוד.
כפי שוודאי ראיתם שציינו מדובר במילון מונחים בסיסי, פרסום בגוגל אדוורדס זה סוג של שפה הכוללת מונחים רבים, ומטרתו של תוכן זה היה לספק לכם הסבר בסיסי על המונחים הבסיסיים.
אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לצורך ניהול קמפיין מקצועי בגוגל.
טלפון: 072-2992112
תכנים רלוונטיים נוספים שיתכן ויעניינו אותך:
- תגיות:
- פרסום בגוגל
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 20182,084שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 20181,995מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 20182,564שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 20172,061מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 20171,442עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 20171,804איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 20171,558פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20172,698קידום בגוגל
1 בנובמבר 20172,316מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 20172,431-
קידום אתרים חינם (4,461)
-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים (4,076)
-
שיווק שותפים – המדריך למתחילים (3,909)
-
קידום ביוטיוב (3,786)
-
כמה עולה פרסום בגוגל? (3,454)
-
איפה כדאי לקנות דומיין? (3,446)
-
קידום אתרים אורגני (3,379)
-
קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות (3,317)
-
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק (3,205)
-
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס (3,128)
שיפור מהירות טעינת האתר באמצעות הקטנת משקל התמונות
14 ביוני 20161,472ייעוץ שיווקי לשיווק בגוגל ובפייסבוק
26 בנובמבר 20141,678צ'קליסט קידום אתרים – יצירת בסיס איתן לקידום האתר בגוגל
23 במרץ 20162,065קידום ביוטיוב
13 באוקטובר 20153,786שיווק באינטרנט כפתרון בעת משבר כלכלי
3 בספטמבר 20151,467שיפור ביצועים לעסקים בינוניים באמצעות גוגל אנליטיקס
21 במאי 20151,522איך לבנות הצעה שאי אפשר לסרב לה
30 בינואר 20172,249למה לבנות דף נחיתה?
13 בספטמבר 20161,342בניית דף נחיתה בעל יחס המרה גבוה
7 באפריל 20151,772מיתוסים בנוגע לקידום אתרים בגוגל
10 בנובמבר 20151,831
מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).
אולי יעניין אותך גם
קבלו 300 ₪ במתנה – שובר פרסום בגוגל לעסקים15 בספטמבר 2017
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס11 ביולי 2017
פרסום בגוגל לאינסטלטור6 ביולי 2017
קידום אתרים בגוגל לנותני שירות6 ביולי 2017
Comments
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 20182,084שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 20181,995מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 20182,564שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 20172,061מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 20171,442עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 20171,804איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 20171,558פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20172,698קידום בגוגל
1 בנובמבר 20172,316מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 20172,431-
קידום אתרים חינם (4,461)
-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים (4,076)
-
שיווק שותפים – המדריך למתחילים (3,909)
-
קידום ביוטיוב (3,786)
-
כמה עולה פרסום בגוגל? (3,454)
-
איפה כדאי לקנות דומיין? (3,446)
-
קידום אתרים אורגני (3,379)
-
קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות (3,317)
-
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק (3,205)
-
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס (3,128)
מעקב חוצה פלטפורמות בגוגל אנליטיקס
28 במאי 20151,517מהו גוגל תאג מנג'ר (Google Tag Manager) ואיך להשתמש בו?
20 בנובמבר 20141,604אוטומציית שיווק בגובה העיניים Marketing Automation
6 ביולי 20172,091היתרון המשמעותי של גוגל על פייסבוק ועל אפיקי שיווק אחרים
28 ביוני 20161,451איך להפוך גולשים ללקוחות באמצעות שימוש בחווית משתמש נכונה?
7 באוגוסט 20161,597בניית קישורים - איזה קישורים גוגל אוהבת ואיזה לא?
9 בנובמבר 20152,322מעל 9 מיקומים ששווה לשלב בהן את מילות המפתח לצורך קידום אתרים אורגני
28 באוגוסט 20161,876כמה מילים על YoYoSEO - חברת קידום אתרים מהמובילות בישראל
15 בספטמבר 20172,629קודם בונים אח"כ מקדמים - טעות נפוצה של בעלי עסק!
13 ביולי 20151,293צ'קליסט קידום אתרים
21 במרץ 20161,854