מהו ניהול מוניטין ברשת:

ניהול מוניטין ברשת בא לאפשר לך לקחת שליטה על הנראות שלך, של המותג שלך ושל החברה שלך ברשת האינטרנט. המשפט "טוב שם משמן טוב" מצדיק את עצמו לעתים קרובות וחיפוש בגוגל אודות איש עסקים, מותג, חברה או אנשים פרטיים יכול להביא לגיבוש דעה ולהחלטה לטוב או לרע בנוגע אליהם.

 

 

מדוע ניהול מוניטין ברשת חיוני לשמכם הטוב:

טרם אנשים מחליטים לסגור איתך עסקה, לבחור בך כנותן שירות או אפילו לקבל אותך לעבודה, הם מבצעים חיפוש בגוגל וקורה שאנשי מקצוע, או בעלי עסקים נפגעים כתוצאה מתוצאות שעולות בעת חיפוש שמם או שם החברה שלהם במנועי חיפוש. לחילופין יתכן שבעת חיפוש שמכם יתקבלו תכנים חיוביים אשר יסייעו לכם לסגור את העסקה הבאה או פשוט לשמור על שמכם הטוב.

 

 

ניהול מוניטין

מהן הדרכים לניהול מוניטין ברשת:

שליליים – הדגשת אזכורים חיוביים – יצירת נוכחות חיובית ברשת

 

 

איך זה מתבצע בפועל

פניה לאתר המפרסם הדבר הראשון שאתם יכולים לעשות הוא לפנות לאתר שבו מופיע האזכור השלילי ולבקש שיסיר אותו, לרוב בעלי עסקים מרגישים חוסר נעימות ומעדיפים שלא לפנות לאתר המפרסם, כמו כן אתרי חדשות כמו YNET, Maariv ועוד ברוב הגדול של הפעמים לא יסכימו להסיר את התוצאות.

 

פניה לגוגל הדבר הבא הוא פניה לגוגל לצורך הסרת המידע מתוצאות החיפוש. את הפניה ניתן לבצע מהקישור הזה. צריך לקחת בחשבון שגוגל נוטה שלא להסיר מידע מתוצאות החיפוש אלא אם מדובר במידע כגון מספר חשבון בנק או תמונה של החתימה. הסיבה שגוגל מציינת היא שגם אם היא תסיר את המידע מתוצאות החיפוש הוא עדיין יהיה קיים באתר שבו פורסם המידע ולכן זה לא יפתור את הבעיה ומנחה לרוב את הפונה לפנות לבעלים של האתר שבו פורסמה הכתבה הרלוונטית.

 

יצירת תכנים אינטרנטיים וקידומם על חשבון התוכן השלילי דחיקת אזכורים שליליים ברשת מבוצעת בפועל באמצעות יצירת נכסים אינטרנטיים וקידומם על חשבון האזכורים השליליים או קידום נכסים בעלי אופי חיובי שכבר קיימים. איך זה מתבצע? בעמוד הראשון בגוגל יש 10 תוצאות במידה וניצור 10 תכנים איכותיים ונקדם אותם, התכנים האלה ידחקו את התכנים הלא רצויים מהעמוד הראשון בגוגל. במידה וניצור 30 תכנים כאלה ונקדם אותם אז עבור 30 התוצאות הראשונות לא יופיע התוכן השלילי.

 

הדגשת אזכורים חיוביים במידה ובבעלות האדם / חברה עבורו מטופל ניהול המוניטין נכסים אינטרנטיים כגון פרופילים ברשתות חברתיות, בלוג, אתר אינטרנט, נוכל לקדם את הנכסים האלה על חשבון התוצאות השליליות. קידום כזה בד"כ קל יותר מכיוון שלנכסים האינטרנטיים קיים וותק וברגע שמקדמים אתר / דף / פרופיל בעל וותק לרוב התוצאות מהירות יותר.

 

יצירת נוכחות חיובית ברשת במידה ולאדם / חברה שעבורם מתבצע ניהול המוניטין לא קיימים נכסים אינטרנטיים, יש ליצור עבורם נכסים חיוביים ברשת שייצגו אותם בכבוד ולקדם אותם.

 

גם אתם יכולים לטפל במוניטין שלכם ברשת באופן חיובי, הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם לעשות זאת בהצלחה, אפשר לבד ואפשר עם עזרה מחברה המתמחה בתחום, תלוי כמה זמן יש לכם וכמה המקרה דחוף:

 

בלוג צרו בלוג באתרים מובילים כגון דה מרקר, סלונה, תפוז, וורדפרס וכדומה והעלו לשם תוכן בעקביות

 

פרופילים ברשתות חברתיות טפלו בנראות איכותית ברשתות חברתיות. הפרופיל צריך להציג אתכם בצורה מכובדת באופן הרצוי לכם.

 

השתתפו בפורומים השתתפו בפורומים מתחומכם, ענו על שאלות ומתגו את עצמכם כמומחים בתחומכם.

 

אני חייב לציין שישנן פעולות נוספות שאפשר לעשות, מעט יותר מורכבות לביצוע שכוללות בעיקרן ביצוע לתכנים שהקמתם. מידע נוסף וטיפים מועילים על קידום אתרים אורגני תוכלו למצוא כאן.

וזה הזמן לרשום שאם אתם מכירים מישהו ששמו הטוב נפגע שלא בצדק,

אתם מוזמנים להפנות אותו אלינו לטיפול מקצועי בבעיה – סודיות מובטחת.

 

למידע נוסף וייעוץ אישי, צרו איתנו קשר: 072-2992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments