גוגל אדוורדס הינה פלטפורמת הפרסום של גוגל, באמצעותה תוכלו לחשוף את העסק שלכם לקהל לקוחות רחב, רלוונטי וממוקד. הביטוי "ניהול קמפיין" מתייחס לפעולות אותן עושה מפעיל הקמפיין על מנת לשפרו במטרה להשיג את המטרות הנדרשות. לרוב המטרה הראשית היא הגדלת הרווחיות.

הקמת פרסום בגוגל אדוורדס הוא דבר יחסית קל אך הקמה וניהול מקצועיים זה כבר סיפור אחר
הקמת פרסום בגוגל אדוורדס הוא דבר יחסית קל אך הקמה וניהול מקצועיים זה כבר סיפור אחר ודורש מדידה, עדכון, הגדרה נכונה ושיפור מתמיד בכדי שתנצלו את מלוא הפטנציאל של הכלי המגוון הזה

ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס – Easy To Play

בסך הכל מדובר בפלטפורמה נוחה וידידותית לשימוש שכמעט כל אדם עם הבנה בסיסית בטכנולוגיה יכול להשתמש בה על מנת לפרסם את מרכולתו / שירותיו.

 

ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס – Hard To Master

לאמרות שכאמור שימוש בסיסי בגוגל אדוורדס הוא פשוט באופן יחסי, ניהול מקצועי של קמפיין דורש מומחיות אמיתית וזה מקצוע לכל דבר. ישנם אנשים שזו ממש המומחיות שלהם שיושבים רוב היום על המערכת הזו ומכירים בה פיצ'רים ספציפיים שמאפשרים להם לספק ללקוחות שלהם יותר תוצאות.

 

מהן הפעולות שעושים במסגרת ניהול קמפיין?

במסגרת ניהול קמפיין מבצעים אופטימיזציה (שיפור וייעול) לקמפיין הפרסום במטרה להעלות את הרווחיות של הקמפיין. הכסף שאתם משלמים למנהל הקמפיין הוא עבור ביצוע אופטימיזציה זו, ורמת בקיאותו במערכת והזמן שישקיע יקבעו במידה רבה האם הקמפיין יצליח ויהיה רווחי. אם כך, במידה ונסתכל במאקרו, אזי במסגרת ניהול הקמפיין וביצוע אופטימיזציה מבוצעות הפעולות הבאות:

 

העלאת ציון איכות של ביטויי המפתח:
מערכת גוגל אדוורדס מספקת לכל ביטוי עבורו אתם מעוניינים להופיע ציון איכות המיוצג על ידי מספר בין 1 ל – 10. מבלי להיכנס לחישוב המדויק, נציין שככל שהמספר המייצג את ציון האיכות גבוה יותר (קרוב ל – 10) כך תוכלו להופיע גבוה יותר בתוצאות הפרסום ובפחות כסף. מנהל הקמפיין צריך להכיר את הדרכים להעלאת ציון האיכות של ביטויי המפתח שאתם מקדמים.

 

מבחני Split Testing:
כאשר מדובר על קמפיינים בעלי תקציב מכובד של לפחות 5000 ₪ בחודש יש מקום לביצוע מבחני השוואה בין וורסיות שונות של הקמפיין. מבחני השוואה אלה יכולים להיות מגוונים ואף אינסופיים וכוללים: השוואה בין דפי נחיתה שונים, השוואה בין מודעות שונות, השוואה בין וורסיות שונות של קריאה לפעולה ועוד. מטרתם של מבחני ההשוואה הוא לשפר את יחס ההמרה ובמילים אחרות למכור יותר או לקבל יותר לידים מכמות לקוחות זהה או קטנה יותר.

 

הוספת ביטויי מפתח שליליים:
האמת היא שזה מאוד תלוי כיצד מנהל הקמפיין שלכם מנהל עבורכם את הקמפיין ומה שאני הולך לכתוב כאן הוא למביני עניין: אנחנו ממליצים להתחיל מהתאמה רחבה בפלוסים ולהוסיף ביטויי מפתח שליליים וזאת מכיוון שהביטויים הנמצאים בזנב הארוך אינם ניתנים באמת לחיזוי אך חלק נכבד מהם מאוד אפקטיבי. ולענייננו במידה ותבחרו להתחיל רחב ולצמצם את הלא טוב תגיעו לביטויים שהתחרותיות בהם נמוכה ולכן המחירים זולים וחלק משמעותי מהם מאוד אפקטיבי ורווחי בקמפיין. אז התפקיד של מנהל הקמפיין הוא להוסיף באופן עקבי ביטויי מפתח שליליים על מנת למקד ולפקס את הקמפיין.

 

ולסיום נכתוב שישנן עוד פעולות רבות הקשורות בניהול הקמפיין אותן מבצע מנהל הקמפיין במטרה להעלות את הרווחיות של הקמפיין, אך אלו מחוץ לסקופ של התוכן הנוכחי.

 

אנו מקווים שנתרמת מקריאת התוכן ולשאלות נוספות ופתרונות המותאמים לכם באופן אישי, אנו יותר ממזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בטלפון 0722992112.

להתראות,

 

אולי יעניין אותך גם:

פרסום בגוגל

מדדים חשובים לניהול קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס

פרסום בגוגל – לבד או עם מפרסם מקצועי?

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments