בשנים האחרונות, הפך הסלולר לפלטפורמת פרסום מוצלחת, אולם כיצד נמדדת הצלחתו ביחס לפרסום בדסקטופ? בואו ונראה כמה מהיתרונות והחסרונות של כל אחד מאפיקי הפרסום.

יצירת זיקה עם הגולשים (Engagement) – יתרון לסלולר

פרסום בסלולר מביא לתוצאות טובות יותר מהבחינה הזו. למשל, סרטוני וידאו עוברים טוב יותר ובאיכות טובה יותר (במסך מלא וללא הפרעות), עם יחסי סיום צפייה טובים וכן אנגייג'מנט (מעורבות) מעולה – ביחס לתוצאות בדסקטופ. הגולשים יוצרים קשר אישי ואינטימי עם מכשירי הסלולר שלהם.

תשומת לב מלאה – יתרון לסלולר

המחקרים מראים שביחס לשימוש בדסקטופ, משתמשי סלולר נמצאים בתשומת לב רבה יותר וכך שמים לב לפרטים ו"נקשרים" למושא הפרסום באופן איכותי יותר.

פרסום בסלולר לעומת פרסום בדסקטופ

מיקום – יתרון לסלולר, אולם קטן

אנשי שיווק יכולים לנצל את שפע המידע הזמין במכשירי הסלולר, ואת הקשר "האינטימי" הנרקם בין הגולשים למכשיר הסלולר שלהם ובכך להתאים את המסר המועבר בפרסום, כך שיקלע למטרה – ויגיע ללקוח הנכון בזמן הנכון ואף ישפיע טוב יותר ויוביל לפעולה. מכיוון שהמשתמש נושא עמו את המכשיר הסלולרי לכל מקום ניתן להציג לו פרסומים הרלוונטיים למיקום המדויק שלו בכל נקודת זמן. לדוגמה: מסעדת מזון מהיר תרצה לפרסם רק לאנשים הנמצאים ברדיוס של 3 ק"מ ממנה.

חשוב לדעת, שבימינו, גם מחשבים שולחניים (דסקטופ) הם בעלי יכולת זיהוי מקום, יכולת שלפנים הייתה מנת חלקו הבלעדית של הסלולר; לפיכך, ראוי להישאר מעודכנים בכל הנוגע בתכונות המשתנות ובהבדלים בין סלולר לדסקטופ.

מסחר אלקטרוני (eCommerce) – יתרון לדסקטופ

הטכנולוגיות שבסלולר ובדסקטופ בעצם משלימות האחת את השנייה; שימוש נכון ושילוב מושכל של הטכנולוגיות ייצרו אפקט פרסומי חזק. יצוין כי בנוגע לטאבלט, הרי שיחס ההמרה שלו גבוה פי שלושה מזה של הסלולר ומגיע קרוב לזה של הדסקטופ; נוסף על כך, ידוע כי טאבלטים משמשים גולשים ממשקי בתים אמידים יותר בממוצע, מאלו של גולשי דסקטופ – אלו יוציאו בממוצע 20% יותר על רכישות באינטרנט. אלו נתונים שכדאי למפרסמים לקחת ברצינות הראויה, וליעל את קמפיין הפרסום בהתאם, תוך ביצוע אופטימיזציה מתאימה עבור טאבלט.

השפעה חזותית / גודל מסך – יתרון לדסקטופ

יתרון ברור לדסקטופ. עם זאת, כאשר מדברים, על מפרסמים לזכור שהגולשים צופים במסך הטוב ביותר העומד לרשותם ברגע נתון ולפיכך, על מפרסמים "לעמוד על המשמר" ולתת את המקסימום האפשרי בסביבה של כל מסך, בעיקר באם הם מעוניינים להגיע לקהל של לקוחות עסוקים, שלא יטרחו בביצוע של חיפוש זהה, במכשירים שונים, רק כדי להשוות איכות וחוויית משתמש.

פרסום בפייסבוק – סלולר מול דסקטופ

מספר הולך וגדל של משתמשי פייסבוק בסלולר
בשלוש השנים האחרונות רווחיה של פייסבוק מפרסומות בסלולר גדלו באופן משמעותי. על פי התחזית, ב-2016, כ-75% מכלל רווחיה של החברה מפרסומות יגיעו מפרסום בסלולר – נתון משמעותי לכל הדעות. מבחינת מספרים, משמעות הדבר היא שפייסבוק עשויה להרוויח למעלה מ-10 מיליארד דולר מפרסום בסלולר בלבד. יתר על כן, החברה עשויה להעלות את התעריפים שהיא דורשת עבור שטחי פרסום בפלטפורמה שלה, ביחס למחירים המקובלים כיום.

באופן כללי, עלות הפרסום בסלולר פחותה מפרסום בדסקטופ מסיבות שונות; אחת מהסיבות, היא שפרסומות סלולר מוכרות פחות ביחס לאלו של הדסקטופ, כיוון ששטח הפרסום המוקצה להן – קטן יותר. סיבה נוספת היא שפחות אנשים מפרסמים בסלולר גם בגלל שאפיק הפרסום הזה חדש יותר וגם בגלל שיש להתאים את המסר הפרסומי לסלולר (דפי נחיתה, תמונות וכדומה) – כתוצאה מכך שפחות אנשים מפרסמים בסלולר יש פחות תחרות ולכן עלות הפרסום באפיק זה לרוב נמוכה יותר.

למעשה, משווקי אינטרנט מספרים ש – "פייסבוק היא המתווכת הרצינית הראשונה שהחלה 'להעביר' אנשים מפרסום בדסקטופ לפרסום בסלולר". מאחר שחוויית המשתמש ברשתות החברתיות בפלטפורמות השונות דומה למדי, הרי שמפרסמים אינם צריכים להמציא את הגלגל מחדש בכל פעם שהם פותחים קמפיין פרסום לסלולר.

פופולאריות גואה

על פי תחזיות, מספר הגולשים בפייסבוק באמצעות סלולר, יאמיר לכדי למעלה מ-1.3 מיליארד, עד שנת 2018. נראה שאין זמן מתאים יותר מהיום, כדי להתחיל להתעניין ולפעול ברצינות בשוק הסלולר של הפרסום בפייסבוק.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments