קידום אתר בגוגל באופן מקצועי מתחיל ביצירת בסיס איתן התומך בתהליך הקידום. לפניכם רשימה שמטרתה לסייע לכם ליצור בדיוק את הבסיס הנחוץ לקידום האתר.

צ'קליסט לקידום האתר בגוגל
באמצעות הצ'קסליסט הזה תוכלו ליצור בסיס חיובי לקידום האתר בגוגל

 

אנדוקס האתר בגוגל: האם האתר מאונדקס בגוגל?
כמובן שאחד הדברים הראשונים שחייבים לעשות בעת התחלת קידום אתר, הוא לוודא שהאתר מאונדקס בגוגל. הבדיקה מאוד פשוטה – פשוט מריצים את כתובת האתר כחיפוש בגוגל ומוודאים שהאתר מאונדקס. ברוב הפעמים האתר יהיה מאונדקס כמובן, אך הופתענו לא פעם לגלות שאתרים לא מאונדקסים בגוגל. אם האתר אינו מאונדקס בגוגל אין מה להתקדם לפני שפותרים את הבעיה.

יכולות להיות מספר סיבות לכך שהאתר אינו מאונדקס, ביניהן: תגית noindex שמונעת מגוגל לאנדקס את האתר, קוד בקובץ robots.txt המורה לגוגל להמנע מסריקת דפי האתר כולם או חלקם, אתר חדש שמעולם לא בוצע אליו קישור משום מקור אחר ועוד.

במידה ומדובר באתר חדש אפשר לשלוח אותו לגוגל כאן.

 

הוספת גוגל אנליטיקס לאתר:
גוגל אנליטיקס הוא הכלי המומלץ של גוגל לצורך מדידת הביצועים של האתר שלכם אך לא רק. הוספת קוד של גוגל אנליטיקס לאתר מסייעת לגוגל לאנדקס את התוכן באתר טוב יותר ומהר יותר. שימוש בגוגל אנליטיקס הוא בגדר חובה אם אתם רוצים שגוגל יתייחס לאתר שלכם ברצינות ולכן חובה להוסיף אותו. כאן תוכלו להירשם לשירות של גוגל אנליטיקס.

 

אימות האתר ב – Google Web Master Tools:
גוגל ווב מאסטר טולס הוא שירות של גוגל המאפשר לבעלי האתר ולמקדמי האתר להבין כיצד גוגל רואה את האתר וכן לאתר ולזהות בעיות הקשורות באתר. השימוש בגוגל ווב מאסטר טולס הוא פשוט, כל מקדם אתרים מיומן ומנוסה יודע איפה להסתכל כדי לזהות את הבעיות הקשורות באתר. מומלץ מאוד לרשום את האתר לשירות. תוכלו לעשות את הרישום והאימות כאן.

 

שליחת XML Sitemap:
XML Sitemap זה בפועל בגדול, קובץ המכיל את כתובות ה – URL של הדפים באתר עם פרמטרים נוספים כגון חשיבות העמוד והמלצה לגוגל באיזו תדירות לסרוק את כל אחת מהכתובות באתר. אמנם בדרך כלל גוגל אינו עושה שימוש במפה מכיוון שהזחלנים של גוגל יודעים לזהות לבד את הדפים באתר גם את אלו החדשים שאתם מעלים.

המפה הזאת יכולה לסייע בשני היבטים עיקריים: ההיבט הראשון הוא המוניטין של האתר שלכם בעיני גוגל. ברגע שגוגל רואה שאתם מעלים את המפה הוא מבין שיד מקצועית מטפלת לכם באתר וזה תורם לאופן שבוא גוגל תופש את האתר שלכם. זה לא שזה פעולה מורכבת כל כך או משהו כזה, אך עדיין אנשים רבים מתקשים לעשות את זה ולכן פשוט לא מבצעים את הפעולה היחסית בסיסית הזאת.

 

חסימת דפי Author:

האמת היא שהצעד הזה הוא קצת מעבר לצ'קליסט בסיסי, אך יש סוג של "פאק" בוורדפרס שבחלק מהתבניות נוצר שכפול טקסט אוטומטי שמופיע גם בעמוד המקורי וגם במרוכז בעמוד Autohor. כתוצאה מכך קידום האתר עלול להיפגע. הפתרון הוא פשוט להתקין פלאגין שחוסם דפי "עורך" או ליצור באופן ידני הפניות 301 מדפי העורך. כמו שאמרתי זה טיפ מעט יותר מתקדם, שמעט מכירים ויחד עם זאת חיוני מאוד ומומלץ לביצוע.

 

מחקר מילים, בחירת הביטויים:
כמובן שכדי לבצע קידום חייבים לבחור אלו ביטויים מקדמים אחרת איך אפשר יהיה למדוד את ביצועי הקידום. עדיין ראיתי לא פעם אנשים שלא יודעים אלו ביטויים מקדמת להם חברת הקידום אבל "האתר שלהם בקידום" אז שלא יעבדו עליכם. למידע נוסף על מחקר מילות מפתח.

 

קבלת החלטה איזה עמוד מקודם עבור כל ביטוי:
הצעד הראשון לאחר שבוחרים את הביטויים הוא להבין אלו מהעמודים באתר יקודם עבור כל אחד מהביטויים. טעות נוראית נפוצה היא לקדם את כל הביטויים עבור עמוד הבית. כמובן שזה לא מומלץ ויכול לגרום נזק, בדף הבית יש לקדם עד 2 ביטויים בלבד. אם כך יש לוודא שקיים עמוד ייעודי עבור כל אחד מהביטויים שבחרנו לקידום ובמידה ולא אז ליצור עמוד ייעודי כזה.

 

אופטימיזציה לעמודים המקודמים:
תהליך קידום אתרים אורגני ניתן לחלק במאקרו לשני חלקים, אופטימיזציה בתוך האתר ובניית קישורים מחוץ לאתר. מטרתו של תהליך האופטימיזציה בתוך האתר היא כפולה: דבר ראשון אנחנו רוצים לסייע לגוגל להבין טוב יותר מהו התוכן שאנחנו רוצים לקדם בכל אחד מהעמודים ודבר שני אנחנו רוצים לשדר לגוגל תהליך מקצועי של קידום אתרים אורגני מה שיעלה את המוניטין של האתר בעיני גוגל ויסייע לקידומו. הבסיס לכל תהליך קידום הוא אופטימיזציה באתר לכל הפחות לדפים המקודמים.

 

בניית קישורים:
בניית קישורים הוא התחום האפור ביותר בתהליך קידום אתרים אורגני, והסיבה שאני אומר "אפור" היא פשוטה: מצד אחד מדובר בתהליך שבמידה ומבוצע באופן לגיטימי ואיכותי הוא הגיוני ומצד שני במידה והתהליך מבוצע באופן מרושל עשוי לייצר "זבל" שפוגע גם באתר המקודם וגם בגולשים. עדכוני האלגוריתם שגוגל הוציאו בשנים האחרונות באו לפגוע ולחסל את ייצור הזבל ולהביא את המקדמים לרצות להתמקד בתוכן איכותי במטרה לתת ערך אמיתי לגולש מה שיתרום לקידום האתר באופן אורגני. בשורה התחתונה בניית קישורים היא תהליך חיוני לצורך קידום אתרים אורגני מקצועי של האתר ומה שחובה לדעת זה איך וכיצד נכון לעשות את התהליך הזה מבלי לקבל עונש מגוגל ועם העלאת המוניטין של האתר המקודם בעיני גוגל. כאן תוכלו לקרוא איזה קישורים גוגל אוהבת ואיזה לא.

 

סיכום

חשוב לי לציין שתחום קידום האתרים מורכב מפרמטרים רבים ומגוונים והמטרה של התוכן בעמוד זה הייתה לתת בסיס איכותי ולקידום האתר בגוגל בהצלחה. יחד עם זאת כמובן שקיימים עוד צעדים רבים ומגוונים שיכולים לסייע לקידום האתר שלכם באופן אורגני.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments