אנו מקבלים פניות רבות ושאלות מגוונות בנושא , חלקן בסיסיות וחלקן מתקדמות, חלקן שכיחות וחוזרות וחלקן נשאלות לעיתים רחוקות יותר. כאן תוכלו למצוא מגוון שאלות ותשובות בנושא ובשאיפה שנוכל לעדכן את מאגר השאלות תשובות הזה לעתים קרובות.

שאלה: מהו קידום אתרים בגוגל?

תשובה: בגוגל הוא תהליך
שמטרתו לשפר את מיקומי תוצאות החיפוש של דף או אתר אינטרנט בגוגל. קיימים שני סוגי קידום עיקריים – קידום אורגני וקידום ממומן, כאשר האחרון מבין השניים נקרא גם פרסום בגוגל.

 

שאלה: מה המשמעות של קידום אתרים ON SITE?

תשובה: קידום אתרים ON SITE מתייחס לפעולות אותם מבצעים בתוך האתר על מנת ליצור בסיס איתן לקידום האתר וכן על מנת לקדם את האתר באופן ישיר.
בין השינויים הנפוצים בקידום אתרים בתוך האתר ניתן למצוא דוגמאות כגון:
עריכת קוד האתר (HTML) וניקויו – ביצוע אופטימיזציה לקוד האתר, עדכון תגיות כדוגמת title, description, h1 וכדומה, כתיבת תוכן איכותי ועוד.

 

שאלה: מהי החשיבות של מהירות אתר ואיך זה משפיע על קידום האתר?

תשובה: מהירות טעינת האתר היא מדד חשוב בדירוג, וככל שעובר הזמן גוגל שמה דגש רב יותר על אתרים שנטענים מהר יותר. הצפי הוא שככל שיעבור הזמן חשיבות מהירות טעינת האתר תעלה.
מהירות טעינת האתר מושפעת מגורמים שונים, כגון: רמת קוד בדף הנטען, כמות התוכן בדף הנטען, קבצי מדיה כגון תמונות וסרטונים ועוד.
מצב גרוע במיוחד הוא אתר שטעינתו כרוכה בעיכובים מה שמביא בסופו של דבר לנטישת משתמשים ולפגיעה בדירוג בגוגל.

ככל שהאתר עובד מהר יותר כך חוויית המשתמש טובה יותר עבור הגולשים באתר מה שמביא לדפדוף רב יותר בין דפי האתר, bounce rate נמוך יותר מה שבסופו של דבר משפיע באופן חיובי ומעלה את דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

לפרטים נוספים אודות השפעת מהירות האתר בעיני גוגל ניתן לקרוא מכאן:
השפעת מהירות האתר על הדירוג בגוגל

 

שאלה: אילו טכניקות קידום אתרים בגוגל קיימות?

תשובה: ישנן 2 טכניקות בהן היו נוהגים מקדמי האתרים לעסוק עוד מהתקופה בה החלה תעשיית הקידום לגדול ולהתעצם.

קידום אתר עם כובע לבן
קידום אתרים בשיטת כובע לבן משמעותו ביצוע כל פעולות הקידום לפי הספר, ולפי ההנחיות של גוגל.
כמו כן, קידום אתר על פי שיטה זו נועדה לספק חווית משתמש אופטימלית עבור הגולש ולתת לו ערך אמתי.

קידום אתר עם כובע שחור
מדובר על קידום בשיטות אסורות המפרות את הדגשים של גוגל ואף דורסות את הדגשים במטרה
להעלות את דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל מהר ככל האפשר.
מעבר לכך ששיטות הקידום בכובע שחור באות להתל באלגוריתם החיפוש של גוגל, הן גם מהוות מטרד עבור הגולשים כיוון שלרוב טכניקות אלו מובילות את הגולש לתוכן רדוד וחוויית גלישה ירודה.

ניתן לקרוא על כך בהרחבה מכאן:
קידום אתרים אורגני – כובע לבן או כובע שחור

שאלות ותשובות בנושא קידום אתרים

שאלה: מה הוא קידום באמצעות תוכן?

תשובה: קידום באמצעות תוכן כשמו כן הוא מבוסס על הרעיון שבאמצעות מתן ערך ותוכן איכותי לגולשי האתר נגרום לגוגל לדרג את האתר גבוהה בתוצאות החיפוש. הבסיס לחשיבה זו היא ש – "התוכן הוא המלך" ושגוגל מעוניין לספק לגולשים ערך גבוהה בתוצאות החיפוש ולכן יעדיף אתרים בעלי תוכן איכותי. מדובר באחת הדרכים החשובות ביותר לקידום האתר בעיני גוגל. קידום באמצעות תוכן מקורי, בעל ערך למשתמש זוכה לאהדה בקרב מנועי החיפוש ובעיקר מכיוון שהגולשים נהנים מהתוכן. ישנן מספר אסטרטגיות קידום באמצעות תוכן, הן באמצעות והן באמצעות פרסום בגוגל. אחת הדכים לפרסם באמצעות תוכן איכותי היא במסגרת פרסום באאוטבריין, ופרסום בטאבולה, שתיהן פלטפורמות שפותחו בישראל.

 

שאלה: מה ההבדל בין תוצאות אורגניות לתוצאות ממומנות בתשלום?

תשובה: התוצאות האורגניות הן למעשה התוצאות הטבעיות אשר מופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל, הקלקה עליהן אינה עולה לבעל האתר כסף לתהליך הקידום בתוצאות הטבעיות של גוגל קוראים קידום אורגני, ודירוג האתרים מבוסס על האלגוריתם של גוגל שמורכב מפרמטרים רבים בדרגות חשיבות שונות.

תוצאות החיפוש הממומנות מופיעות בראש תוצאות החיפוש או בצד דף התוצאות. בדרך כלל הן מסומנות בצורה עדינה כפרסומת. על מנת להופיע בתוצאות אלה מבצעים המפרסמים פרסום בגוגל אדוורדס. האופציה הנפוצה ביותר לתשלום בגוגל אדוורדס היא במודל CPC כלומר תשלום לפי הקלקה.
הסבר מפורט יותר על ההבדל בין פרסום בגוגל וקידום אורגני תוכלו למצוא כאן.

שאלה: מה הן מילות מפתח ואיך לדעת כמה פעמים להשתמש בהם בעמוד?

תשובה: נכון להיום, אין דרך מדויקת להעריך את המספר המדויק של מילות המפתח בעמוד.
הסיבה העיקרית לכך היא כי מדובר בגישה לא נכונה של קידום אתרים שעבדה בעבר אך נוצלה לרעה ולכן האלגוריתם של גוגל עודכן כך שמדד זה יהיה כמעט חסר משמעות.
אופן השימוש במילות המפתח בעמוד צריך להיות טבעי ככל הניתן.
שימוש יתר מלאכותי במילות המפתח עלול לגרום לדירוג נמוך ובמקרים מסוימים לקבלת עונש מגוגל כתוצאה מעומס מילות מפתח ומפעולות מלאכותיות נוספות.

שאלה: האם נדרש ממני לדעת ידע בתכנות או שפת קוד כדי לקדם אתר בעצמי?

תשובה: לרוב הדברים אין צורך להבין קוד מעבר לידע בסיסי בתגיות שמוכרות מאוד למקדמי אתרים ומהוות את הבסיס לקידום אתר On Site. יחד עם זאת ידע בקוד יכול לתת לך ערך מוסך בהבנה האם קוד האתר מותאם לגוגל ואם כן באיזו רמה. גם למידת התאמת קוד האתר לגוגל יש איכויות שונות וכדי להכירם צריך לדעת קוד ולהכיר שפות כמו HTML, JAVASCRIPT, CSS ושפות צד שרת כמו PHP.

שאלה: מה משמעות הקובץ robots.txt?

תשובה: מדובר בקובץ המסייע למנועי החיפוש להבין אילו תכנים לאנדקס ובעיקר אלו לא לאנדקס ולא לסרוק. בפועל באמצעות הקובץ, אפשר לבקש מגוגל וממנועי חיפושי נוספים להמנע מלסרוק קבצים ותיקיות ספציפיות. בדרך כלל ניתן למצוא את הקובץ בספריית השורש, באמצעות גלישה לאתר שלך דרך הכתובת YOURDOMAIN/robots.txt

 

שאלה: מה היא מפת אתר או הקובץ sitemap.xml?

תשובה: קובץ מפת האתר הוא האינדקס של כל הדפים והעמודים באתר שלך, אותם אתה מעוניין לשלוח לגוגל. שליחת הקובץ לגוגל מתבצעת דרך אחד הכלים המשמעותיים ביותר של גוגל הנקרא – google web master tools. האמת היא שכשמעלים תוכן חדש לאתר או עמוד חדש לאתר ב – 90% מהמקרים לכל הפחות גוגל יאנדקס את התוכן בעצמו, עם זאת שליחת קובץ XML SITEMAP לגוגל מסייעת לכם לאנדקס את התוכן מהר יותר, מאותתת לגוגל שמדובר באתר רציני, ומשפרת את המוניטין של האתר שלכם בעיני גוגל.

 

שאלה: איך אפשר לראות איזה דפים ועמודים באתר מאונדקסים בגוגל?

תשובה: מדובר בפתרון מאוד פשוט, כל שעליך לעשות הוא להקליד במנוע החיפוש את שורת הקוד הבאה:
site:YOURDOMAIN כאשר אתר צריכים להחליף את YOURDOMAIN בכתובת האמיתית של האתר שלכם. כך תוכל למצוא את כל העמודים באתר שלך שגוגל אינדקס.

 

שאלה: למה מיועד השימוש של תגיות alt, tite, caption בתמונות?

תשובה: מנועי החיפוש אינם יכולים / אינם מעוניינים לקרוא תמונות, אך הם בהחלט יכולים לקרוא טקסט.
תגית alt, title עוזרות למנוע החיפוש להבין מה נמצא בתמונה. כמו כן במידה והתמונה אינה מצליחה להיטען מסיבה כלשהי, הטקסט שהזנתם בתגית alt יופיע במקום התמונה. במידה והתמונה מופיעה ואתם תעמדו עליה עם העכבר, הטקסט שהזנתם בתגית title של התמונה יופיע, לכן יש המתייחסים אליו כטקסט הסבר לתמונה.
לגבי תגית caption: בדרך כלל בתגית זו נעשה שימוש על מנת לכתוב טקסט מתחת לתמונה המיועד לגולש.

 

שאלה: כמה זמן לוקח כדי לראות תוצאות באמצעות קידום אתרים אורגני?

תשובה: ראשית צריך להבין שהשאלה היא מה זה תוצאות? יש אנשים שתוצאות זה מבחינתם עמוד ראשון ויש אנשים תוצאות מבחינתם זה התקדמות כלשהי בגוגל.
ישנם מספר פרמטרים המסייעים להעריך את מורכבות הקידום. הנה כמה עיקריים מהם:
כמות ואיכות התוכן באתר, אופטימיזציה לדפי האתר בהיבט תוכן, אופטימיזציה לקוד האתר, וותק הדומיין, האם בוצע בעבר קידום לאתר, האם הביטויים המקודמים תחרותיים, ועוד.

 

שאלה: האם כדאי לי לעשות קידום ממומן בגוגל (PPC)?

תשובה: התשובה הקצרה היא כן. התשובה הפחות קצרה היא שזה לא רציני לענות על שאלה כזאת בשלושה משפטים. בשורה התחתונה צריך לבדוק על איזה עסק מדובר, האם קיים לעסק דף נחיתה? ובמידה ולא האם יש תקציב להקים דף נחיתה איכותי? מהי התחרותיות בתחום? כמה עולה קליק? האם נדרשת בניית מערכת יחסים עם הלקוח? ועוד ועוד ועוד…. במילים אחרות זו שאלה שדורשת ייעוץ אישי וכמעט תמיד זה יהיה כדאי השאלה באיזה אופן ובאיזה פיצ'רים של גוגל אדוורדס כדאי יהיה להשתמש.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments