מעטים זוכרים את הימים הראשונים בהם קיבלו הודעות לכתובת האימייל האישית והחדשה שלהם, ימים בהם כל הודעה כזו התקבלה בהתרגשות רבה. פני הדברים השתנו מאז; כיום יש להשקיע מאמצים בכדי לזכות בתשומת ליבם של מקבלי האימייל.

שורת הנושא של ההודעה היא מה שהנמען רואה ראשון – עובדה המעלה צורך אמיתי להשקיע זמן כפול בעריכת שורת הנושא מזמן עריכת גוף ההודעה. נשמע רציני? ובכן, בסופו של דבר, זה משתלם.

על אף זאת, אנשי שיווק ואנשי עסקים עדיין לא למדו לכתוב שורות נושא ראויות לשמן – וחבל; הם פשוט הורסים לעצמים סיכויים לכך שרבים יפתחו את המייל שבעריכתו השקיעו זמן רב כל-כך ומסכנים בכך גם את שם החברה עבורה הם עובדים.
בואו נבחן באילו טקטיקות כדאי לנקוט ונדון מעט גם במה לא כדאי לעשות – כדי להביא יותר גולשים לפתוח את ההודעה שלכם ולקרוא אותה ולהגדיל בכך את מספר ההמרות.

מסרים ועדכונים ישירים

בגדול, ישנם שני סוגים של אימיילים הנשלחים מבתי עסק ללקוחותיהם: 1. מסרים; 2. עדכונים ישירים (ניוזלטרים).
חשוב לשמור על בהירות בהעברת המסרים, כי ממש כמו באופן של כתיבת קופי – ישנה פסיכולוגיה שלמה העומדת מאחורי כתיבה של שורת נושא; על כן, עליכם להבין לחלוטין את המטרה לשמה אתם עובדים.
כאשר מדובר במסרים, הרי שעל שורת הנושא להיות ברורה ולהעניק ללקוחות את ההבנה הטובה ביותר בנוגע למה שהם עומדים לפתוח – זו הדרך הטובה ביותר להשיג את תשומת ליבם. מובן שאין צורך לחשוף הכל כבר בשורת הנושא, אך על תוכן המייל להיות כן וישיר.
כאשר מדובר בניוזלטר, כדאי לכתוב את שורת הנושא באופן מקורי ויצירתי, כך שתיצור סקרנות בליבם של הקוראים. ניתן לעשות זאת על-ידי שאילת שאלה שתגרום למקבל לרצות לגשת למייל כדי לקרוא את תוכנו, לדוגמא "אז מה עשית היום כדי להביא את הלקוח הבא שלך?"

"מה מחכה לי במייל הזה?"

אתם רוצים שהלקוח יתעניין במה שמצפה לו במייל ששלחתם לו. הימנעו משורת נושא מעורפלת, בסגנון: "הניוזלטר החודשי", או "האתר החדש שלנו". התמקדו יותר בלקוח מאשר בכם. שלבו בשורת הנושא מונחי מפתח שילהיבו את הקורא עם הרעיון ש"הנה, יש לי הזדמנות לקבל כאן ערך"; באם אין ביכולתכם לספק את הערך, אולי לא כדאי שתטרחו לשלוח את המכתב מלכתחילה.

שיווק באימייל - מה לעשות ומה לא

לוקליזציה ופרסונליזציה

מקובל היום לפתוח שורות נושא באופן אישי: "היי ריקי. האם ידעת ש…" היא רק צורה אחת פשוטה לכך.
אחת הדרכים הטובות ביותר להשתמש בשורות נושא, היא לבטא בהם מאפיינים ופעולות של הגולש הנמען. לגולש יוסי, שהזמין טיסה לפריז, תוכלו לשלוח מייל עם הנושא "היי יוסי. מצאנו עבורך דילים מעולים להשכרת רכב בפריז" – זוהי דוגמא לפרסונליזציה.
תוכלו לנסות ליישם ולבחון את שלהלן בשורת הנושא שלכם:
• השתמשו בשם פרטי ושם משפחה
• התאימו את מין הנמען לכתיבה
• השתמשו בנתונים של היסטוריית פעילות הלקוח באתר

המקום לייצג את המותג שלכם

זכרו ששורת הנושא עשויה להיות המקום העיקרי בו לקוחות פוטנציאליים או קיימים נחשפים לשם המותג שלכם – שמרו על השם שלכם. זה נכון שכדי להצליח ולהוביל, עליכם להבדיל עצמכם מהמתחרים, אולם אל תעשו זאת על-ידי שימוש במילות "מפתח" כמו "!WTF", בציפייה שהקוראים יסתקרנו ויפתחו את ההודעה; ברוב המקרים, גולשים עסוקים, יימחקו אותה או ידלגו עליה מבלי להתייחס אליה כלל, בחושבם שמדובר ב"ספאם" (דואר זבל), או בשיטת שיווק זולה. חבל להפסיד לקוחות פוטנציאלים כתוצאה מפרקטיקות שיווק "נועזות" מדי ובלתי זהירות.

אז מה למדנו כאן

כאמור, בניגוד לעבר, ישנה חשיבות רבה לשורת הנושא של האימייל הנשלח; אין להסתמך על ההנחה השגויה שכל מי שמקבל אימייל, גם יפתח אותו. כדי להגדיל את הסיכויים לגרום גם לגולשים העסוקים ביותר, אלו שמקבלים עשרות מיילים ביום, יש להשתמש בשורת הנושא כדי לשתול בה את ה"טריגר" שיגרום לגולש לא לרצות לפספס את מה שיש לכם לומר לו. עשו זאת בתבונה: הבדילו בין מסרים לעדכונים ישירים; התמקדו בלקוח ובערך שאתם מעניקים לו; שימו דגש על לוקליזציה ופרסונליזציה ויצגו את המותג שלכם בכבוד.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments