מעת לעת נקלע המשק המקומי ולעיתים גם הגלובאלי לתקופות של האטה כלכלית ולצערנו גם למשברים כלכליים. בדרך כלל תקופות אלו תופסות אותנו בהפתעה והן אינן נעימות, אולם תקופות אלו הן גם חלק ממחזורי חיים נורמאליים בחיי הכלכלה, כשם שגרף אקו הלב מראה פיקים עליונים ותחתונים במבנה של גל סינוס המעידים על חיים, כך גם הכלכלה השייכת לתחום מדעי החברה.

קו ישר בשני המקרים יעיד על דבר אחד בלבד, מוות. ולכן אם בתקופות משבר נאמץ את דעתו של אלברט איינשטיין כי "בתוך הקושי טמונה גם ההזדמנות", נוכל לנצל את תקופה זו להתייעלות שתסייע לנו לצמצם עלויות בטווח הקצר תוך ייצור תשתית להזדמנויות עסקיות חדשות.
למעשה בכאוס הגדול הנוצר בתקופת משבר גלום פוטנציאל עצום לצמיחה. בעוד שהצמיחה יכולה להיות סלחנית לכשלים בהתנהלות העסקית, המשבר אינו סלחן כלל וכלל. הוא חושף ומציף מיד את הכשלים העסקים, הניהוליים, התפעוליים והשיווקיים ומכריח אותנו להתמודד עם המציאות העירומה. אלא שדווקא בנקודות שפל אלו אנו נוטים לחשוב ביצירתיות ותוך חיפוש פתרונות חכמים למצבים הקשים.

באיזה אופן נוהגים המנהלים בעת מצבים קשים

אחד מסעיפי התקציב העיקריים הזוכים לטיפול במסגרת התייעלות משברית הוא תקציב השיווק. ירידה במכירות, עיכובים בתשלומי לקוחות ולחץ אשראי בנקאי, יוצרים קשיי תזרים וממריצים את המנהלים לקבל החלטות בנוגע לתקציב השיווקי. כאן ניתן לחלק את אופן פעולת המנהל לשני אפיקים – או לקצץ בתקציב השיווק במטרה לחתוך בהוצאות או להגדיל את תקציב השיווק מתוך אמונה שהגדלתו תביא לקוחות חדשים על אף מצב השוק, ושבסופו של דבר יתקבל החזר חיובי על ההשקעה.

בעוד חלק מהמנהלים בעד קיצוץ בהוצאות ובתוכם גם בתקציב השיווק בעתות האטה כלכלית, חלק מהמנהלים ויועצים עסקיים רבים, רואים בקיצוץ התקציב השיווקי את אחת הטעויות המסוכנות והחמורות ביותר שעסק יכול לעשות במשבר, ובפועל חיתוך במנוע הצמיחה של העסק – בשיווק. בעוד שעיקר המאמץ צריך להתבטא בהרחבת מאמצי השיווק והמכירות תוך התייעלות וחלוקה מחדש של התקציבים הפנימיים, כל זאת המטרה להוזיל את עלות רכישת הלקוח,

מדוע שיווק באינטרנט יכול להוריד את עלויות רכישת הלקוח

משברים כלכליים קודמים הוכיחו כי ישנו ערוץ שיווקי אחד אשר מוכיח עצמו שוב ושוב כפתרון קסם בעתות האטה ומשברים כלכליים והוא האינטרנט. שיווק באינטרנט הנו שיווק, אשר אם מיושם באופן יעיל, מזרים תנועה ממוקדת של פניות לקוחות בעלות נמוכה יחסית. האינטרנט הוא גם הערוץ השיווקי היחידי שיכול להרחיב את חשיפת העסק לקהל גלובאלי בין לילה. למה דווקא שיווק באינטרנט מוזיל את עלויות השיווק ורכישת הלקוח? מכיוון שהאינטרנט מספק את הכלים המדויקים ביותר הקיימים בשוק לשיווק לקהל יעד ממוקד ורלוונטי ובכך מונע פיזור כספים מיותר.

יתרונות השיווק באינטרנט בעת האטה כלכלית
יתרונות השיווק באינטרנט בעת האטה כלכלית

כמה שיווק ממוקד באינטרנט יכול לחסוך?

על פי הערכת מומחים עלות רכישת לקוחות פוטנציאלים באינטרנט זולה בכ-62% מעלות רכישתם בעולם ה-offline. האינטרנט מסייע לחסוך בהוצאות מיותרות כגון נסיעות ופרסום שאינו ממוקד. באמצעות כלים אינטרנטיים מתקדמים, המשמשים בתעשיית השיווק באינטרנט, בעלי עסקים יכולים לכוון לקהל לקוחות ממוקד ובהטמעה נכונה של מערך שיווקי ושירות לקוחות אינטרנט להמיר אותם ללקוחות משלמים. שימוש באמצעי תשלום אינטרנטיים מסייע גם הוא בהתמודדות עם בעיות תזרימיות הנובעות מעיכובי תשלומים על ידי לקוחות.

בשל החיסכון הגדול הטמון לעסקים בהטמעת מערך שיווק אינטרנטי, יועצים שיווקיים רבים מדרגים את השיווק באינטרנט ככלי השיווק השני בחשיבותו ויעילותו אחרי שיווק מפה לאוזן.

שימוש בכלים שיווקיים אינטרנטיים יעילים כגון פרסום בגוגל אדוורדס, קידום אתרים אורגני, שיווק ופרסום ברשתות חברתיות, שיווק בוויז, שיווק באמצעות בלוגים, הקמת אתרי מסחר או קטלוגים, שיווק באמצעות ניוזלטר ודפי נחיתה וכו' יוביל לתנועה מוגברת של לקוחות גם בעתות האטה ומשבר כלכלי וכל זאת בעלות רכישת לקוח של 38% ופחות מכלי השיווק והמכירות המסורתיים.

אז למה אתם מחכים?

בואו ונתחיל להגדיל את זרם הלקוחות לעסק שלכם, תוך חסכון ניכר בעלויות. אל תתנו להאטה להשיג אתכם. במקום, התחילו כבר היום בתהליך התייעלות והטמעת אמצעי שיווק אינטרנטיים ממוקדים ואפקטיביים.

אם מה שקראתי מעניין אתכם ואתם מעוניינים ליישם אותו בעסק שלכם – צרו איתנו קשר ונשמח לסייע – 072-2992112

אנו ביויומדיה מתמחים בשיווק באינטרנט עם דגש חזק על שיווק ממוקד בגוגל.
בין שירותינו: פרסום בגוגל, קידום אתרים אורגני, שיווק באמצעות רשתות חברתיות,
שיווק ניוזלטר, שיווק בוויז, שיווק באאוטבריין, שיווק באמצעות תוכן וכל ערוץ שיווקי אינטרנטי יעיל.
ולא פחות חשוב אנו יודעים למקסם את התנועה האיכותית הרלוונטית לאתרכם על ידי שיפור יחס המרה.

פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעת מחיר
לפרסום באאוטבריין וקידום אתרים בגוגל – 072-2992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments