היי,

קורה לא מעט שאני נפגש עם בעלי עסקים, בדרך כלל בינוניים שנמצאים בתהליך של התפתחות, כאלה שיש להם מעל 5 עובדים ופחות מ – 30 עובדים, שמשקיעים סכומים גבוהים שיכולים להגיע לעשרות אלפי ₪ בחודש.

כחלק מהפגישה שלי איתם אני שואל אותם כמה שאלות כדי להבין את המצב הקיים בעסק. אחת מהם היא "איך אתם מודדים את הפעילות השיווקית שלכם" ובדרך כלל התשובה היא שאין מדידה ובמקרה הטוב מישהו שם פעם קוד של גוגל אנליטיקס באתר ואף אחד לא מסתכל עליו.

ברור שמה שלא מודדים הוא סוג של לא קיים וכמובן שמה שלא מודדים אי אפשר לשפר כי כשמשפרים משהו צריך לשפר אותו ביחס למשהו אחר והמשהו האחר הזה אינו קיים.

אחד הדברים המשמעותיים שכל עסק רציני שנמצא התהליך התפתחות צריך (ואפילו חייב) לבצע הוא מדידה עקבית של הפעילויות השיווקיות שלו, אחרת איך הוא ידע באלו אפיקים להמשיך ולהשקיע ואף להרחיב ואלו אפיקים לצמצם ולזנוח.

מה שיפה זה שבאינטרנט ניתן למדוד כמעט הכל וחלק גדול ומשמעותי מהדברים אפשר למדוד באמצעות גוגל אנליטיקס.

שיפור ביצועים לעסקים בינוניים באמצעות גוגל אנליטיקס

אלה כמה דברים משמעותיים ששימוש נכון בגוגל אנליטיקס יכול לעשות עבורכם:
– למדוד את התוצאות מכל אפיק שיווקי.
– לזהות את אפיקי השיווק הרווחיים ביותר בעסק.
– לזהות את אפיקי השיווק שאינם מניבים תוצאות ואנחנו מבזבזים בהם כסף.
– להבין כיצד הגולשים מתנהגים באתר שלנו
– לזהות בעיות באתר שלנו ודברים שאפשר לשפר על מנת להשיג יותר מהתנועה שמגיעה לאתר.
– ועוד דברים חשובים שמסייעים לבעל העסק לקבל החלטות המבוססות על סטטיסטיקות ולא על תחושות בטן.

>> בקישור המצורף הכנתי לכם כמה טיפים מועילים לשיפור הביצועים באתר באמצעות שימוש נכון בגוגל אנליטיקס.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments