כאשר מנהלים חשבון אנליטיקס של אתר רב משתמשים אשר התנועה אליו מגיע מאפיקים מגוונים לעתים נרצה לצפות במידע באופן מותאם אישית וזאת על מנת להקל על הניתוח שלו. היכולת לצפות במידע באופן המותאם לנו מסייעת לנו להבין את המידע מהר יותר ולהסיק מסקנות מונחות נתונים (במקום תחושות בטן) בפחות זמן ובפחות אנרגיה. כדי לעשות זאת יש ליצור תצוגת נתונים מותאמת אישית ואף לסנן עבורה רק את הנתונים בהם אנחנו מעוניינים.
שימוש בתצוגות מפורטות ופילטרים בגוגל אנליטיקס נועד להקל על ניתוח, מדידה ושיפור של התנהגות הגולשים באתר.

איך זה עובד?

לכל נכס בחשבון האנליטיקס שלכם, ישנה תצוגה מפורטת בלתי מסוננת, כברירת מחדל, אולם ניתן להגדיר תצוגות מפורטות נוספות, מותאמות אישית, עבור כל נכס. כל הנתונים הנשלחים לנכס מסוים באנליטיקס באים לידי ביטוי אוטומטית בכל אחת מהתצוגות המפורטות של אותו נכס.

משתמשים רבים אינם ממשיכים מעבר לתצוגה המפורטת הראשונית הנוצרת עבור הנכס – וחבל שכך; ניתן לנצל את הממשק של אנליטיקס לטובת יצירה של תצוגות נוחות ומותאמות אישית לצרכיכם, המאפשרות הפרדת נתונים וכך גם הבנה איכותיות יותר על התנועה בנכס (אתר / אפליקציה) שלכם. האמת היא ששימוש בתצוגות מפורטות ופילטרים מתאים לרוב לאתרים בינוניים ומעלה שהיקף התנועה לאתר שלהם מצדיק את השימוש בכלים שיעזרו לצפות במידע טוב יותר.

תפסיקו לנחש ותשתמשו בגוגל אנליטיקס

נקודות שכדאי לזכור אודות תצוגות מפורטות של גוגל אנליטיקס

• תצוגות מפורטות אינן רטרואקטיבית. גוגל אנליטיקס יבצע מעקב נתונים עבור תצוגה מפורטת רק מהרגע בו נוצרה ולא יכלול בדו"ח נתונים היסטוריים מתצוגות אחרות.

• כדאי תמיד לשמור נתונים גולמיים מקוריים שאינם כוללים סינונים או מניפוציות כלשהן. תצוגות מפורטות תהינה אפקטיביות יותר כאשר משתמשים בפילטרים לטובת אי-הכללה, הכללה, או שינוי נתונים; למרות זאת, פילטרים עשויים לכלול שגיאות בלתי צפויות ולפיכך – דאגו שתהיה תצוגה מפורטת "נקייה" אחת לפחות, הכוללת את הנתונים הגולמיים מגוגל אנליטיקס.

• בדיקה טרם יישום בפועל. כאשר עובדים עם תצוגות מפורטות, תמיד טוב להוסיף פילטרים חדשים לבדיקה, כדי לוודא שהכל עובד כראוי, לפני שמוסיפים אותם לתצוגה מפורטות פעילה וחשובה. על אף שפילטר ניתן להסרה, הרי שלא ניתן "למחוק" את ההשפעה שלו.

פילטרים על תצוגות מפורטות

ניתן להשתמש בפילטרים מותאמים אישית לתצוגות מפורטות ולראות דוחות המציגים קבוצת נתונים משנית. לדוגמא – ניתן ליצור תצוגה מפורטת עם פילטר המציג רק תנועה חיצונית (ולא תנועה פנימית, של פעילות בתוך הארגון), כמו גם תצוגה הכוללת רק פעילות מדומיין-משנה או ספריה מסוימים באתר. ניתן אף להגביל גישת משתמש עבור תצוגות מפרטות מסוימות, ולקבוע בכך רמת נגישות של נתונים מסוימים.

יצירת תצוגת דיווח מפורטת חדשה בגוגל אנליטיקס:
גשו ללשונית ה-Admin בתפריט הראשי. בחרו בחשבון ובנכס המתאימים (זכרו כי חשבון יכול לכלול יותר מנכס אחד). בחרו ב-"Create New View". בחרו ב-"Mobile app" (לקבלת דיווחים על שגיאות באפליקציה או דיווחי Google Play), או ב-"Website" (לקבלת דיווחי תוכן אתר). העניקו שם וקבעו אזור זמן לתצוגה המפורטת. אשרו יצירת תצוגה.

הוספת פילטר לתצוגה מפורטת:
אפשר להפוך את התצוגות למעניינות יותר כאשר מתאימים אותן אישית באמצעות פילטרים. גשו ל-Filters מעמודת ה-View שבלשונית ה-Admin. הקליקו על New Filter. שם תוכלו לבחור בין Predefined (מוגדר מראש) ל-Custom (מותאם אישית). אפשרות ה-Predefined עושה את החיים קלים בכל הקשור בהוספת פילטרים נפוצים (כדוגמת – פילטר המסנן תנועה פנימית); פילטר זה יתעלם מכל התנועה שמקורה בטווח כתובות IP מסוים. הפילטר מתאים במיוחד לחברות שבהן עובדי החברהעובדים מבניין אחד ועל אותו שרת אינטרנט, כך שהפילטר יכול לסנן את תנועת אותם עובדים וכך לא להשפיע על הנתונים.
פילטרים מותאמים אישית מאפשרים למשתמשים לפתח דרכים משלהם להכליל ולהוציא מהכלל נתונים מסוימים.

חשיבות לסדר הפילטרים:
במידה שאתם מחילים יותר מפילטר אחד עבור תצוגה מפורטת, חשוב לזכור כי גוגל אנליטיקס מעבד את המידע על פי סדר מיקום הפילטרים, כך שהפילטר השני, לדוגמא, לא ייראה את כל הנתונים שבתצוגה, אלא רק את אלו שעברו את סינון הפילטר הראשון.

לסיכום,
תצוגות מפורטות ופילטרים מסייעים למקבלי ההחלטות להבין את הנתונים טוב יותר ומהר יותר וכך להסיק מסקנות המבוססות על נתונים. לרוב השימוש בתצוגות מפורטות ופילטרים יתאים לעסקים בינוניים ומעלה שהיקף התנועה ומקורות התנועה שלהם מצדיקים את הניתוח. יחד עם זאת גם בעלי עסקים קטנים יכולים להנות מהיתרונות שיש לכלים בגוגל אנליטיקס להציע.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments