יחס המרה הוא נושא קריטי לשיווק מוצלח באינטרנט. גם עם נעשה את קידום האתר בגוגל הכי טוב ונביא את האתר לעמוד הראשון בגוגל אך לא נשקיע ביחס ההמרה של האתר – אנשים יגיעו לאתר ולא יבצעו את הפעולה הרצויה, כגון: השארת פרטים, יצירת קשר טלפוני, הירשמות לרשימת תפוצה, רכישה ישירות באתר וכדומה. יחס המרה הוא היחס בין כמות הגולשים שהגיעו לאתר שלנו, לכמות הגולשים שבצעו את הפעולה המבוקשת מבחינתנו.  במאמר זה נתמקד בטיפים לשיפור יחס ההמרה באתר.

טיפ מס' 1 לשיפור יחס המרה באתר – השתמשו בכפתור הנעה לפעולה
הוסיפו כפתור הנעה לפעולה ברור ומודגש הקפידו לרשום למשתמש מדוע כדאי לו ללחוץ על הכפתור שמניע לפעולה והסבירו לו מה יצא לו מזה. דוגמה לכפתור כזה אפשר לראות בתמונה הבאה.

דוגמה לכפתור הנעה לפעולה

טיפ מס' 2 לשיפור יחס המרה – השתמשו בקוד QR המסייע לגולשים מהמחשב להוריד את האפליקציה לסמארטפון שלהם מידית.
הפעם נתמקד בשיפור יחס המרה באתר של אפליקציה: הוסיפו QR CODE במקום בולט שיאפשר למשתמשים להוריד את האפליקציה באופן מידי. בדוגמה המצורפת אפשר לראות את אתר האינטרנט של אפליקציית ווטסאפ.

שימוש בקוד QR להורדת האפליקציה

טיפ מס' 3 לשיפור יחס המרה – השתמשו בפופאפ על מנת להגדיל את רשימת הדיוור
השתמשו בפופאפ, הרבה אנשים חוששים להשתמש בפופאפ כי הם חושבים שפופאפ זה משהו שמרגיז את המשתמש. בפועל שימוש בפופאפ עשוי להגדיל באופן משמעותי את יחס ההמרה באתר. אחד השימושים הנפוצים בשימוש בפופאפ הוא למטרת רישום לרשימת תפוצה או למטרת הגדלת הלייקים בדף העסקי בפייסבוק. אפשר לראות בתמונה הבאה את אחד המשווקים הטובים בעולם אבן פייגן משתמש בפופאפ בתמורה לקבלת שם ואימייל. דיברתי עם אנשים מובילים בתעשייה בישראל וקראנו מאמרים של חברות המובילות בעולם המתעסקות בהקמת דפי נחיתה ממירים במיוחד וכולם טוענים שפופאפ זה אחד הדברים המסייעים בשיפור יחס המרה באופן משמעותי.

שימוש בפופאפ לצורך רישום לרשימת תפוצה

טיפ מס' 4 לשיפור יחס המרה – המנעו מלבלבל את המשתמש
בנו היררכיה נכונה בין האפשרויות של המשתמש והימנעו מלבלבל אותו. ככל שתתנו למשתמש אפשרויות רבות יותר כך הוא יתקשה לבחור ולבצע את הפעולה שאתם מעוניינים בה. דפי הנחיתה הטובים ביותר הם דפים שבהם יש למשתמש 2 אפשרויות מרכזיות: או להשלים את הפעולה הרצויה או לסגור את דף הנחיתה. כאמור ריבוי אפשרויות לרוב יבלבל את המשתמש וימנע ממנו להשלים את הפעולה הרצויה מבחינתכם.

טיפ מס' 5 לשיפור יחס המרה – הניעו את המשתמש לפעולה
השתמשו בשפה המניעה לפעולה: אפשר לראות את האופן שבו פייסבוק בחרו להשתמש בביטויים ספציפיים בכפתורי ההנעה לפעולה שלהם. הביטויים שבהם בחרו בפייסבוק להשתמש הם: "לקניה, הזמן עכשיו, צור איתנו קשר". ללא ספק מדובר בשפה המניעה את הלקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה מידית. דבר נוסף שאתם יכולים לעשות ועובד פעמים רבות זה פשוט להגיד למשתמש "לחצו כאן כדי…" ואז להשלים את הסיבה לשמה כדאי למשתמש ללחוץ על הכפתור ולבצע את הפעולה הדרושה.

טיפ מס' 6 לשיפור יחס המרה – הדגישו את הכפתור וודאו שהוא בולט וקל למשתמש ללחוץ עליו ולמצוא אותו באמצעות צבע ובאמצעות מיקום בולט
הבליטו את הכפתור באמצעות צבע שונה. צבע שמבדיל את הכפתור מיתר האלמנטים במסך מקל על המשתמש ללחוץ עליו. כמו כן מיקום הכפתור וגודלו עשויים להשפיע באופן משמעותי על הנראות של הכפתור, הקפידו שהכפתור יהיה בגודל נוח ללחיצה ומקמו אותו במיקום בולט. אם המשתמש צריך להתחיל לחפש את הכפתור על המסך וזה לא תהליך אינטואיטיבי ומהיר אתם עשויים לאבד גולשים ולקוחות פוטנציאליים. תראו כמה פשוט פיירפוקס עושים את זה.

דוגמה לדף נחיתה של פיירפוקס

טיפ מס' 7 לשיפור יחס המרה – רווחו את האיזור מסביב לכפתור
השאירו שטח ריק מסביב לכפתור, כפתור ההנעה לפעולה צריך לקבל את הכבוד שלו ואת השטח שלו. אל תעמיסו טקסט ואלמנטים מסביבו זה יקשה על המשתמש להבחין בו ולעשות בו שימוש. רווחו את האזור מסביב לכפתור שמטרתו להניע לפעולה ולגולשים יהיה קל יותר להבחין בו ולהשתמש בו.

טיפ מס' 8 לשיפור יחס המרה – השאירו את טופס הפניה קצר וענייני
בקשו מהגולש רק את המידע שאתם באמת צריכים. כאשר אתם מבקשים מהגולש  להשאיר פרטים, כלל אצבע מראה שככל שנבקש ממנו פרטים רבים יותר כך הסיכוי שהוא ישאיר אותם נמוכים יותר וככל שנבקש ממנו פחות פרטים הסיכוי שהגולש ישאיר את פרטיו עולה. לכן מומלץ לבנות את טופס הפניה מצומצם וענייני. לאחר שפרטי יצירת הקשר של המשתמש יהיו אצלכם תוכלו לבקש ממנו את יתר הפרטים הנדרשים. והפעם תרשו לנו לקחת את הדוגמה מהאתר שלנו, אם תלחצו על הכפתור (הבולט) בראש המסך "לייעוץ ראשוני" ייפתח לכם פופאפ שתוכלו או להתקשר או למלא את הפרטים במהירות ולשלוח לנו. אז למה אתם מחכים? צרו קשר עכשיו.

פופאפ צור קשר באתר יויוסאו

אנו מקווים שנהנתם מהטיפים והחכמתם ומזמינים אתכם להירשם לרשימת הדיוור האיכותית שלנו ולקבל טיפים אפקטיביים מתחום השיווק באינטרנט שמביאים עוד ועוד לקוחות.
לרישום מהיר היכנסו: https://www.yoyoseo.co.il

צוות יויומדיה

טלפון – 072-2992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments