אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום זה היכולת להצליח לפרסם לקהל יעד הממוקד ביותר לשירות או למוצר שאתה מפרסם. לכן הכנתי עבורכם תוכן עם כמה מאסטרטגיות הפרסום היעילות ביותר שיצא לי להכיר:

8 אסטרטגיות אפקטיביות לפרסום בפייסבוק
8 אסטרטגיות אפקטיביות לפרסום בפייסבוק

 

פרסום לאנשים על סמך התנהגות הרכישה שלהם

נהוג לחשוב שפייסבוק יודעת עלינו הכל בעקבות זה שהיא עוקבת אחרי ההתנהגות שלנו במסגרת פייסבוק בלבד. מה שרובנו לא יודעים זה שלפייסבוק יש הסכמים עם חברות צד שלישי המספקות לה מידע מגוון אודות פעילות המשתמשים שלה גם מחוץ לפייסבוק. דוגמה לחברה כזאת היא Acxiom אשר מתמחה במדידה וניתוח נתונים. פייסבוק מחברת בין הנתונים שהיא אגרה לנתונים המתקבלים מחברות צד שלישי כמו Acxiom ומייצרת זהות רחבה, מפורטת ומדויקת יותר לגבי המשתמשים שלה. אחד התוצרים החזקים ביותר של שיתוף הפעולה הזה בא לידי ביטוי ביכולת לפרסם לאנשים על סמך התנהגות הרכישה שלהם.

חשוב לציין שבישראל ובמדינות רבות נוספות האופציה הזאת נכון לכתיבת שורות אלה עדיין אינה קיימת. ככה זה נראה בארה"ב:

פרסום בפייסבוק על סמך התנהגות רכישה
פרסום בפייסבוק על סמך התנהגות רכישה, נכון לכתיבת שורות אלה האופציה זמינה בארה"ב אך עדיין לא בישראל

המשמעות היא שאם אתם מעוניינים לפרסם לאנשים הצורכים שירותי שיווק לעסקים או כל אחת מהאופציות האחרות הרשומות ברשימה תוכלו לטרגט (לפרסם להם באופן ממוקד) אותם על ידי שימוש בהיסטוריית הרכישה שלהם.

 

פרסום לבעלי עסקים, לבעלי עסקים קטנים ולפרילנסרים

בפרסום B2B תרצו ודאי לטרגט בעלי עסקים. הדרך לעשות זאת היא יחסית פשוטה באמצעות בחירה באפשרויות:
Job Titles – Business owner
Job Titles – Small Business owner
Job Titles – Self Employed

כפי שתוכלו לראות בתמונה הבאה:

פרסום לבעלי עסקים בפייסבוק
כך ניתן לפלח מהקהל בעלי העסקים ופרילנסרים ולפרסם להם באופן ממוקד

 

רימרקטינג לאנשים שביקרו באתר

לפני שאני מרחיב אם אתה לא יודע מה זה רימרקטינג שווה לקרוא כאן.
במשפט אכתוב שמדובר על פרסום מחדש לאנשים שביקרו באתר שלך.
מדובר באחת האפשרויות היעילות ביותר לטירגוט לקוחות מבחינת החזר על ההשקעה והסיבה לכך פשוטה: רוב האנשים לא ירכשו ולא יצרו איתך קשר בפעם הראשונה שהם יגיעו לאתר שלך. תאר לך שיכולתה לפרסם בפייסבוק לאנשים שביקרו באתר שלך ולא פנו אליך שוב ושוב… מה שקורה במצב כזה הוא שאתה מפרסם מראש לקהל שהביע עניין בשירות שלך מכיוון שהוא ביקר באתר שלך וזה אומר שקיימת סבירות גבוהה יחסית שהוא ירכוש ממך בסופו של דבר. הנה קישור למדריך של פייסבוק המסביר כיצד לייצר קמפיין רימרקטינג צעד אחר צעד.

 

קמפיין Lookalike

ברגע שיש לך פרסום בפייסבוק שעובד זה אומר שכנראה אתה מטרגט את האנשים הנכונים. אחד הפיצ'רים שפייסבוק מציע הוא להרחיב את הקהל שאתם מטרגטים באמצעות Lookalike. המשמעות היא שפייסבוק בעצמה מחפשת קהל עם המאפיינים הקרובים ביותר לקהל שאתם מפרסם לו כרגע ומפרסמת לקהל הדומה הזה באופן ממוקד. חשוב לשים לב ששימוש באופציה זו נכון לעשות כאשר הקמפיין שלך עובד היטב וכאשר אתה מעוניין למנף ולהרחיב את הפרסום שעשית. כאשר תרצה לייצר קמפיין Lookalike תצטרך להגדיר במערכת הפרסום מהו אחוז האנשים שמידת ההתאמה שלהם הכי קרובה לקהל המקורי שאליהם תרצה לפרסם, ככל שהמספר הזה יהיה נמוך יותר (1% זה המינימום) כך הקהל שלכם יהיה דומה יותר לקהל המקורי וכתוצאה מכך יהיה קטן יותר. ככל שתבחר להוסיף אחוז אנשים גבוה יותר (למשל 5%), מידת ההתאמה תקטן וכמות האנשים המתאימים תגדל.

 

שימוש בחיתוכים מרובים לצורך פילוח קהל היעד ודיוק הפרסום

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לנו לבצע חיתוכים רבים במערכת הפרסום שלה, הדבר מאפשר ליצור קמפיינים ממוקדים מאוד. ברגע שאנחנו בוחרים לפלח את האנשים על סמך יותר מקריטריון אחד אנו משתמשים בחיתוכים מסוג "או (OR)" ו – "וגם (AND)", מי שלא מכיר את הלוגיקה עלול להתבלבל בינהם, בואו נבין בקצרה את ההבדלים:
חיתוך 1 "או" חיתוך 2: זה אומר שמספיק שהקהל שלנו יתאים לאחר החיתוכים.
חיתוך 1 "וגם" חיתוך 2: זה אומר ששני החיתוכים חייבים להתקיים.

 

איך זה נראה בפועל?
כפי שאתם יכולים לראות בתמונה כל קופסה של חיתוך מבצעת פעולת "או" בין ההגדרות שבחרנו. במידה ונרצה לכפות חיתוך נוכל להשתמש בפעולת "וגם" באמצעות בחירה ב – Narrow Audience שיפתח לנו תיבה נוספת. בין החיתוכים בתוך כל תיבה מבוצעת פעולת "או" ובין התיבות עצמן מבוצעת פעולת "וגם.

 

שימוש בחיתוכים מרובים לצורך פילוח ופרסום מדויק לקהל היעד
שימוש בחיתוכים מרובים לצורך פילוח ופרסום מדויק לקהל היעד

 

פרסום על סמך רשימת אימיילים או טלפונים

במידה ויש בידכם רשימת אימיילים או טלפונים של אנשים ספציפיים שאתה רוצים לפרסם להם, תוכלו להעלות את הרשימה למערכת הפרסום של פייסבוק לטרגט את האנשים הספציפיים. בדרך זאת תוכלו לייצר קהל סופר מדויק ולפנות רק לאנשים שאתם מראש באמת רוצים. שימו לב שבמידה והקהל שלכם קטן מ – 1000 אנשים תוכלו להשתמש באופציה Lookalike (עליה כתבנו מוקדם יותר במאמר זה) ולהגדיל את הרשימה שאליה אתם מפרסמים. כך זה נראה במערכת הפרסום של פייסבוק:

יצירת קהל מבוסס רשימת אימיילים וטלפונים של לקוחות
יצירת קהל מבוסס רשימת אימיילים וטלפונים של לקוחות

 

דוגמאות לשימוש יעיל ברשימת טלפונים או אימיילים

פרסום לאנשים שמכירים אתכם
במידה ואתם מנהלים רשימת דיוור או במידה ויש בידכם רשימת אימיילים או טלפונים של אנשים שאתם נמצאים איתם בקשר תוכלו לשווק להם בפייסבוק באופן ממוקד. עצם העובדה שהאנשים האלה כבר מכירים אתכם, תאפשר לכם להגדיל את הסבירות שהם ירצו לרכוש ממכם.

קניית רשימת טלפונים / אימיילים ופרסום מדויק
ישנן חברות שמוכרות מידע הכולל רשימות אימיילים / טלפונים העונים לקריטריונים ספציפיים, במידה ותרכשו רשימה כזאת תוכלו לפרסם לה באופן ממוקד מאוד. מה שצריך לקחת בחשבון זה שלא לכל אימייל או טלפון שתקבלו יש חשבון פייסבוק ולכן סביר שרשימת האנשים שאתם מפרסמים לה בפועל תהיה קטנה יותר מהרשימה שתעלו. מידע נוסף על יצירת קהל מותאם אישית תוכלו למצוא כאן.

 

פרסום לאנשים הנמצאים בסביבת העסק

אם יש לך עסק מקומי וקיימת סבירות שהאנשים הנמצאים בסביבת העסק שלך הם האנשים שסביר ביותר שיפנו אליך, תוכל לעשות קמפיין מקומי המפרסם לאנשים שנמצאים במרחק מוגדר של רדיוס מהעסק שלך. הרדיוס הקטן ביותר שתוכל לבחור הוא רדיוס של מייל אחד כלומר 1600 מטר רדיוס. ללא ספק מדובר ביכולת טירגוט חשובה מאוד לעסקים מקומיים שפונים לאוכלוסיה הנמצאת בסביבת העסק שלהם. לאחר שתבחר את הדף, הכתובת והרדיוס מהעסק של האנשים אליהם תרצו לפרסם, תוכלו להוסיף חיתוכים נוספים בתאם לקהל היעד שתרצו לטרגט.

ככה זה נראה:

בחירה בפרסום ליצירת מודעות מקומית לעסק שלך
בחירה בפרסום ליצירת מודעות מקומית לעסק שלך
בחירת הרדיוס מהעסק שבו אתה רוצה שהפרסום יופיע
בחירת הרדיוס מהעסק שבו אתה רוצה שהפרסום יופיע

 

פרסמו לאנשים שהביעו עניין בתוכן שלכם

תארו לכם שיכולתם לפרסם רק לאנשים שראו את הוידאו שלכם? עכשיו זה אפשרי. למשל תוכלו להגדיר מודעת פרסום אחת שכוללת וידאו שמסביר על המוצר / שירות שלכם ומודעת פרסום שניה שתופיע רק למי שלמשל ראה לפחות 50% מהוידאו הזה. כתוצאה מכך תוכל לחשוף את הלקוח הפוטנציאלי למסר השיווק שלך או להצעה שלך בהדרגה מה שעשוי לסייע לו להתקדם בתהליך. ככה זה נראה במערכת הפרסום:

פרסום בפייסבוק לאנשים שהביעו עניין בתוכן אחר שפרסמתם
פרסום בפייסבוק לאנשים שהביעו עניין בתוכן אחר שפרסמתם
פילוח הקהל לפי סוג המעורבות שהוא יצר עם התוכן שלך
פילוח הקהל לפי סוג המעורבות שהוא יצר עם התוכן שלך

 

לא לשכוח למדוד המרות

האמת שזו לא ממש אסטרטגיה אלא משהו שהוא באמת חובה בכל קמפיין, אל תשכחו למדוד המרות או במילים אחרות את הביצועים של הקמפיין שלכם אחרת איך תדעו מה עובד ומה לא? בקצרה אכתוב שהמרה היא מצב שבו מטרה שהגדרתם בקמפיין הושגה כגון השארת פרטים של לקוח פוטנציאלי באתר שלכם.

 

עד כאן למאמר הזה, אני מקווה שנהניתם והחכמתם ומזמין אתכם לשתף את התוכן עם עוד אנשים שיוכלו למצו בו תועלת.

 

כותב המאמר: שי שאואט, מהנדס תוכנה, מנכ"ל חברת יויומדיה.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments