הפעם זה הולך להיות מאמר מיוחד מאוד שבו אני מתמקד בשאלה שכמעט כל בעל עסק, ובוודאות כל בעל עסק קטן שואל את עצמו – במה עדיף להשקיע בפרסום בגוגל או בפרסום בפייסבוק?

בחברות בינוניות ומעלה בד"כ יש מנהל שיווק ותקציב נכבד לשיווק, כך שאפשר לבדוק ורצוי גם למדוד אלו מאפיקי השיווק עובדים ואלו אינם עובדים, אך בניגוד לחברות בגודל בינוני ומעלה, לעסקים קטנים רבים אין את התקציב להשקיע בכמה אפיקים ולא תמיד יש להם את הפריווילגיה לנסות איך שיווק בגוגל עובד להם או איך שיווק בפייסבוק עובד להם, שלא לדבר על למדוד את התוצאות שזה משהו שדורש השקעה של זמן והבנה איך לעשות את זה.

אז מה שאני הולך לעשות כאן זה לתת לכם כמה אינדיקטורים בתקווה שאלה יסייעו לכם לבחור את האפיק השיווקי שהסיכוי שיעבוד לכם גבוה יותר.

רק לפני שאני עושה את זה אם אתה לא מכיר את תחום הפרסום בגוגל אתה מוזמן ללחוץ כאן ולקרוא על פרסום בגוגל ועל האפשרויות שהוא מספק.

 

להלן ההשוואה בין פרסום בגוגל לבין פרסום בפייסבוק:

יכולת להגיע לקהל יעד שאינו מכיר את המוצר שלי

 

בגוגל:

במסגרת פרסום ברשת החיפוש של גוגל:
התשובה שלילית, מי שלא מכיר אותי, את המוצר שלי, או את השירות שלי בוודאי לא יחפש בגוגל.

במסגרת רשת המדיה של גוגל:
במסגרת רשת המדיה של גוגל ניתן לטרגט אנשים בהתבסס על תחומי העניין שלהם – לפי היסטוריית הגלישה שלהם ותחומי העניין שלהם, ניתן לטרגט אנשים הגולשים באתרים ספציפיים למשל דה מרקר, גלובס וכדומה, וניתן לטרגט אנשים הגולשים בדפים המכילים תוכן הרלוונטי למוצר שאני מעוניין לפרסם

 פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק

בפייסבוק:


אכן אפשר, פייסבוק מספקת כלים להגיע לקהל לקוחות שלא מכיר אותי ולא מכיר את המוצר שלי או אפילו את הפתרון שלי על סמך קריטריונים שונים הכוללים: מין, מיקום גאוגרפי, תחומי עניין ועוד.

 

יכולת להגיע לקהל יעד שמעוניין במוצר שלי עכשיו

 

בגוגל:

בוודאי. אם ללקוחות שלכם יש צורך וודאי בשירות שלכם לרוב הם יחפשו אותו בגוגל.

בפייסבוק:

בדרך כלל לא. ברוב המוחלט של הפעמים, אנשים נכנסים לפייסבוק כדי לראות את החברים שלהם וכדי לשטוף את העיניים והראש בנושאים שמעניינים אותם.

יכולת ליצור מערכת עם יחסים עם הלקוחות שלי

בגוגל:

גוגל אינו כלי ליצירת מערכות יחסים עם הלקוחות. בדרך כלל שמישהו מגיע מגוגל הוא אינו מכיר אותנו ואחד האתגרים העומדים בפני בעלי עסקים רבים הוא ליצור כימיה עם הלקוח בטלפון על מנת לתת ללקוח את הביטחון שהוא הגיע למקום הנכון ושכדאי לו לרכוש כאן. יחד עם זאת יש כלים שניתנים לשילוב באתר ומאפשרים להגדיל את יחס ההמרה וליצור כימיה עם הלקוח עוד לפני שהוא מתקשר בינהם שימוש בוידאו.

קבלת מלוא תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי

 

יכולת להדגים את המוצר באמצעות תמונה או וידאו

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments