קרה לי מספר פעמים שפנו אלי אנשים והתעניינו לגבי שירותי פרסום בגוגל ולאחר שיחה קצרה הסבירו לי שקיבלו הצעה מחברה אחרת לבצע פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים, יש חברות שאפילו מתחייבות להופעה בשלושת המקומות הראשונים ללא הגבלת קליקים.

על פניו היתרון נראה ברור ואף מפתה מאוד – בוחרים ביטוי שמאוד רוצים ממנו תנועה ויודעים שתופיעו בעמוד הראשון בגוגל באופן קבוע, אם הביטוי הזה עובד עבורכם – שיחקתם אותה ואתם מקבלים פניות באופן שוטף. מצוין! ואם לא? כנראה שנתקעתם אם חוזה לשנה על ביטוי שלא מניב לכם רווח. באסה!

כדי להבין את הבעייתיות של שיטת הקידום הזאת צריך להבין מה הרעיון שעומד מאחורי פרסום מקצועי בגוגל.

פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים - משתלם או לא?
פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים – משתלם או לא?

אם כך מהו הרעיון שעומד מאחורי פרסום מקצועי בגוגל?

התמקדות ברווחיות:
בראש ובראשונה פרסום בגוגל חייב להיות ריווחי, אחרת אין הצדקה לקיומו. כלומר בחירת ביטויי המפתח ומיקומם הם רק אמצעי והמטרה כאמור היא הרווחיות. לכן התמקדות בביטוי או הבטחה למיקום מסוים בלבד, היא התמקדות שאינה שלמה.

לכן עולה השאלה – מתי כן אפשר ורצוי להתמקד בביטויים הנבחרים ובמיקומם? התשובה היא שאפשר ואף רצוי לעשות את זה כאשר מנתחים את הביצועים של ביטויי המפתח על סמך מספרים. איזה מספרים? – המרות המייצגות את האפקטיביות של כל אחד מביטויים. המרות יכולות להיות טלפונים, לידים, רכישות בפועל באתר או מטרה אחרת שהגרתם ואתם מסוגלים למדוד אותה באופן מספרי.

 

אם כך היכן הקאטצ' ומה כדאי לדעת על שיטת קידום ללא הגבלת קליקים:

אם הגעת עד לכאן הבנת שפרסום מקצועי בגוגל עומד בקריטריונים הבאים: בא להתמקד בביטויים שקיימת סבירות גבוהה שיביאו לך המרות בפועל, פרסום מדיד אשר מתבצעת בו אופטימיזציה המבוססת על מדידת המרות. האופטימיזציה מתבצעת באופן עקבי על מנת לשפר את הקמפיין ולהביא ליותר רכישות.

עכשיו – ברגע שאתה מתמקד בביטוי אחד בהתאמה מדויקת אתה מפספס מלא הזדמנויות לביטויים הרלוונטיים לעסק שלך ומתמקד בביטוי שאתה חושב שמעולה עבורך. מה זה חושב? זו תחושת הבטן שלך. האם יש לך מושג כמה טלפונים מגיעים במדויק מהביטוי הזה? כנראה שלא, וגם אם כן, שוב מדובר על תחושת בטן – על בערך – ולא על משהו מדיד. כלומר אתה מהמר על ביטוי אחד ולא מודד את הביצועים – זה לא טוב.

 

כיצד חברות פרסום המציעות פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים מרוויחות?

זה מאוד פשוט ואני אסביר את זה דרך דוגמה שנתקלתי בה השבוע. נניח שאתם חברה להפקת אירועים, מתקשרת אליכם נציגה ואומרת אנחנו מציעים לכם את הביטוי [הפקת אירועים] ללא הגבלת קליקים ב- 500 ₪ לחודש. ראשית אם זה לא ברור חשוב שתבינו, רק אם ירשמו באופן מדויק – הפקת אירועים – אתם תופיעו אחרת לא.

 

ועכשיו לחישוב:

לביטוי הפקת אירועים יש 740 חיפושים מדויקים בחודש, מחיר ממוצע 7.4 ₪.
בואו נניח ש – 5% מההקלקות יהיו על המודעה שלכם (5% זה נתון מאוד יפה).

740*7.4*0.05=273.8

כלומר העלות של חברת הפרסום היא פחות מ – 300 ₪ היא גובה ממכם 500 ₪ כל חודש (200 ש"ח רווח), וכל עבודה היא הקמת הקמפיין הראשונית – הפשוטה מאוד – מכיוון שמדובר על ביטוי אחד בלבד בהתאמה מדויקת.

 

איך אתה מעוניין לפרסם בגוגל?

ולסיום, אחרי שהבנת איך זה עובד, תחליט לבד אם זה מתאים לך או לא – הנתונים לפניך.
אם אתה מעוניין בפרסום מקצועי בגוגל צור איתנו קשר, כנראה שלא סתם הגעת לכאן – 0722992112.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments