מאחורי מעל 95% מאתרי האינטרנט עומד עסק או מיזם / רעיון שכולל מודל עסקי ולפעמים מי שבונה את האתר פשוט שוכח את זה ובעל העסק לפחות בשלבים הראשונים של העסק שלו ולפעמים גם בשלבים מאוחרים יותר לא מבין את המשמעות של זה שהאתר בא לשרת את העסק.

אם נתייחס למשפט האחרון "שהאתר בא לשרת את העסק ולא להפך" אז נחשוב באופן שונה ונכון יותר לגבי האתר שלנו. כלומר: חשוב להבין שבסופו של דבר האתר בא לסייע לבעליו משתי בחינות עיקריות:

בניית אתרים לעסקים
כאשר באים לבנות אתר לעסק חשוב להבין מספר דברים כגון: מי הם הלקוחות האידיאלים של העסק, מהם המוצרים הרווחיים ביותר בעסק, מהם המוצרים שהעסק מעוניין להתמקד בהם, מהן התועלות של העסק ועוד… ואת כל אלו להטמיע באתר במסגרת תהליך של אפיון, עיצוב, תכנות והעלאת התכנים עד למוצר מוגמר בדמות אתר אינטרנט שמשרת את המודל העסקי של העסק

יצירת התדמית הרצויה

נראות העסק ויצירת התדמית הרצויה אצל הגולש. כאשר מישהו נכנס לאתר שלך הוא לא רואה אותך, הוא לא רואה את המשרד שלך, הוא לא יודע מה אתה לובש ואיך אתה מדבר ועוד ועוד. לכן יש משמעות רבה לרושם הראשוני שהאתר שלך יותר ובפועל לתדמית הנוצרת אצל המבקר באתר שלך. לכן בעת שאנו באים לבנות אתר חשוב לזכור שהנראות שלו צריכה לכבד את בעל העסק וליצור את הרושם הראשוני אצל הגולש. אם זה לא קרה ולא יצרתם את הרושם הדרוש אצל המשתמש הוא פשוט יגלוש לאתר הבא, כנראה של המתחרה שלכם, בכדי למצוא את האתר שיצור עליו את הרושם הרצוי וישכנע אותו להרים טלפון או לרכוש אונליין.

כאן זו הנקודה לציין דבר חשוב שאתר שנראות שלו טובה ויצר את הרושם הרצוי על הלקוח שלכם אינו מספיק בכדי לגרום ללקוח להתקשר אליכם, האתר חייב להיות מניע לפעולה ועל זה תקראו מיד.

 

המרת הגולש ללקוח או לליד

היכולת להפוך את הגולש מעוד מישהו שגלש באתר למישהו שפונה לבעל העסק או רוכש ממנו אונליין. זה אחד הדברים החשובים ביותר באתר אינטרנט אם לא החשוב ביותר, וכאשר בונים תהליכי שיווק חושבים רבות על הנושא הזה ששמו המקצועי הוא "שיפור יחס המרה" ובאנגלית Conversion Rate Optimization או בקיצור CRO. שיפור יחס המרה הוא עולם בפני עצמו ובדרך כלל מתעסקים בו העסקים המצליחים, אלה שיש להם כסף או אלה שמבינים את המשמעות של מדידת ביצועים ושיפור מתמיד.

 

לפני שאתה בוחר באופציה הזולה תחשוב מהו המחיר האמיתי שאתה משלם

בעולם שבו עלויות בניית האתר מגוונת ומתחילות מחינם והילך מה שעושה את ההבדל זה מה שתקבל מהסכום שאתה משקיע. כן אני משתמש בכוונה במילה "משקיע" למרות שהוא לקוח מעולם הנדל"ן או הבורסה. אתר האינטרנט הוא אולי הנדל"ן החשוב ביותר של העסק שלך את תיזהר מלהתפתות לשלם זול ולקבל מעט, תחשוב מהו המחיר האמיתי שאתה משלם בהיבטי הזמן והתיקונים שנדרשים כאשר העבודה אינה מתבצעת כראוי מלכתחילה.

 

בניית אתר לעסק שעובד בשבילך

לסיכום, בניית אתר שעובד לעסק זוהי מלאכה הדורשת הבנה של עולם השיווק באינטרנט, נסיון ורצון להשקיע. רוצה שנסייע לך להקים אתר שעובד לעסק שלך? התקשר: 0722992112 וזכור יש אנשים שהאתר עובד בשבילם ויש אנשים שהאתר עובד עליהם. באיזה צד אתה בוחר?

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments