פילטרים מסייעים להתאים את תצוגת המידע לצרכי העסק שלכם. שימוש בפילטרים מאפשר לנו לשלוט במידע הנגלה לעינינו בתצוגות מפורטות. ניתן להשתמש בהם לטובת אי-הכללת / הכללת מידע ולשנות את הדרך בה נראה המידע בדוחות של תצוגות מפורטות.
במהלך עיבוד המידע, גוגל אנליטיקס מחיל את הפילטרים על נתונים גולמיים שנאספו מהאתר או האפליקציה שלכם. הנתונים שעברו עיבוד/המרה, הם מה שאתם בעצם רואים בתצוגה מפורטות של הדוחות.

למה זה כדאי? מכיוון שמקבלי ההחלטות המעוניינים לבסס את החלטותיהם על מספרים (נתונים אמיתיים) מעוניינים לצפות בנתונים ספציפיים ולא בטבלאות המכילות נתונים שרובם אינם רלוונטיים לקבלת ההחלטה הספציפית. במילים אחרות הפילטרים מסייעים בהצגת המידע הרלוונטי בלבד.
פילטרים בגוגל אנליטיקס

דוגמא – סינון תנועה פנימית

במקרים מסוימים, אתם לא מעוניינים לראות מה עובדי הארגון שלכם עושים באתר או באפליקציה שלכם, כי מה שמעניין אתכם, היא פעילות הגולשים והלקוחות. לפיכך, תוכלו להשתמש בפילטר לביצוע אי-הכללה של תנועה פנימית, הנובעת מפעילות פנימית בחברה. לרוב, הפילטר הזה מתבסס על כתובות IP לתהליך הסינון.

ייתכן שתראו בעין יפה גם אי-הכללת נתונים מצוותי פיתוח חיצוניים, או יועצי ניתוח נתונים, למשל.
ישנם ארגונים שדווקא מעוניינים לבחון את פעילות הצוותים באתר; לשם כך, הם ייצרו תצוגה מפורטת פנימית הכוללת פילטרים הכוללים נתונים על תנועה פנימית בלבד.
פילטרים, המבוססים על כתובת IP, יסננו נתונים המבוססים על מיקומו של המשתמש – בחברה או מחוצה לה.

ניקוי נתונים באמצעות פילטרים – סינון מידע כפול

לדוגמא, לעיתים האתר יציג עמוד זהה, בלי קשר לכתובת ה-URL שהוכנסה על-ידי המשתמש (אותיות קטנות, רישיות, או ערבוב שלהן). מאחר שגוגל אנליטיקס מתייחס לנתונים כ-Case-Sensitive, הרי שאותו עמוד עשוי להיות מזוהה כעמודים שונים, וכך להופיע בתצוגות המפורטות מספר פעמים. ניתן למנוע זאת ולהשתמש בפילטר, שייצור בתצוגה שורה המסכמת את אותו עמוד – כעמוד בודד (ולא מפוצל).

תנאים של פילטרים

שימוש בתנאים מסייע לנו להדריך את גוגל אנליטיקס כיצד להציג מידע בתצוגות מפורטות. במידה שהתנאי מתקיים, הרי שגוגל אנליטיקס יפעל על-פיו; במידה שהתנאי אינו מתקיים, גוגל אנליטיקס לא יעשה דבר.
ראשית, יש לבחור בשדה הסינון (Filter Field) את סוג הנתונים אותם אתם מעוניינים להעריך או לשנות. לרוב יהיה מדובר בשדות כמו כתובת IP של משתמש, סוג מכשיר, או מיקום גיאוגרפי. בשלב הבא, יש לפרט את התנאי, או סט התנאים עבור הפילטר. במשך העיבוד, כאשר גוגל אנליטיקס נתקל בתנאי, הוא מחיל אותו על הנתונים.

ישנם כל מיני סוגי תנאים, כאשר הנפוצים שבהם – "תואם תבנית מסוימת" (match a certain pattern), או " לא תואם תבנית מסוימת" (does not match a certain pattern). למשל, בשימוש בפילטר מדינות, התנאי עשוי להיות "תואם ישראל".
לבסוף, יש לבחור את הפעולה שגוגל אנליטיקס יבצע במידה שהתנאי מתקיים. תוכלו לבחור לכלול את הנתונים העומדים בתנאי, אי-הכללה שלהם, או שינוי צורתם הגולמית לצורה אחרת ושימושית יותר עבור צרכיכם.
זכרו כי פילטרים אינם מוחלים על הנתונים רטרואקטיבית, אלא רק מהרגע שאתם יוצרים אותם.

כדי לפשט את העניין, ניתן לחלק את הפילטרים לשני סוגים: פילטרים מוגדרים מראש ופילטרים מותאמים אישית:
• פילטרים מוגדרים מראש הם תבניות עבור חלק מהפילטרים הנפוצים ביותר.
• פילטרים מותאמים אישית מאפשרים התאמה אישית עבור כמעט כל מצב ייחודי.

דוגמא להגדרת פילטר, תנאי ופעולה

נתחיל עם אי-הכללה של תנועה פנימית באתר/אפליקציה, של עובדי החברה. על מנת להגדיר פילטר זה, בחרו ב"פילטר מוגדר מראש." עבור שדה הפילטר, בחרו ב"תנועה מכתובות IP," והזינו את כתובת ה-IP של החברה, אותם אתם מעוניינים להסיר מההכללה. בחרו ב-"שווה ל-."

לחילופין, במידה שאתם מעוניינים לכלול מגוון של כתובות IP, באפשרותכם לבחור ב"מתחיל עם". בחרו ב"אי-הכללה".
עם שמירת הפילטר והחלתו על תצוגה מפורטת, יתחיל גוגל אנליטיקס לסקור את כתובת ה-IP בתנועה הנכנסת לאתר. נתונים על תנועה הכוללת כתובת IP עליהם החלתם תנאי "אי-הכללה", יוסרו מהתצוגה.

לסיכום, פילטרים מאפשרים לנו להציג רק את הנתונים הרלוונטיים עבורנו ביותר ובכך עוזרים לנו לקבל החלטות המבוססות על מספרים מהר יותר ובקלות רבה יותר.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments