אם אתם כותבי תוכן באופן קבוע לאתר שלכם, אתם בוודאי יודעים כמה התוכן קריטי עבור העסק שלכם וכי הוא למעשה פיסת התנועה החסרה בפאזל השלם על מנת שזה יתחבר לתמונה אחת שלמה באמצעותה תוכלו להרוויח את לחמכם. אם כך, חשוב להבין איזה תוכן עליכם למכור ואיזה לתת בחינם לכל מי שהביע עניין במוצר או השירות אותו אתם מספקים.
אז איך באמת תוכלו לדעת איזה תוכן עליכם לספק בחינם ואיזה לבקש עבורו תשלום?
כבעל עסק אתה וודאי חושב לעצמך איך לתת ערך בחינם מבלי לפגוע בפרנסתך. האם אפשר באמת לתת כל כך הרבה ערך בחינם ועדיין לקבל פניות חדשות לעסק?
כאן מדובר בשאלה עליה נאבקים בעלי עסקים בארץ ובעולם מדי יום, כל הזמן. מצד אחד, מובן שנתינת ערך משפיעה על שלושת הפקטורים של Know, Like, Trust (הכר את בעל העסק, תאהב את התכנים שלו ותסמוך עליו). מהצד השני, מובן שמכירת התוכן היא מקור הפרנסה שלנו ולכן אנו צריכים גם לספק תוכן בתשלום עבור אלו המוכנים לשלם עבורו וללמוד יותר בעצמם.
אם כך, היכן עובר הקו בין התוכן החינמי אותו אנו מספקים ובין התוכן אשר מיועד עבור מי שבאמת מוכן לקחת את הידע שלנו צעד אחד קדימה ולשלם עבורו?
התשובה לכך משתנה בהתאם לתחומי העניין, תחומי העיסוק בתעשייה וסוג העסק. כמו כן, החומר בידי היוצר שכן כותבי התוכן הם אלו אשר מספקים את הערך הגבוה למשתמש אשר מחזק את האמון שלו בנו ובעסק שלנו. לכן, בעיקר כותבי תוכן מקצועיים אשר למדו את סודות הכתיבה השיווקית, ידעו כיצד להניע לפעולה את הלקוחות הפוטנציאלים לבצע רכישה, השארת פרטים או התקשרות אל בית העסק.
לפני שנענה על שאלה זו, עלינו לענות לעצמנו על השאלה הבאה:
מה אנחנו רוצים שהתוכן החינמי שלנו יעשה עבורנו?
חשבו על כך: מה תוכלו להשיג באמצעות כתיבת תוכן חינמי?
הסיבה העיקרית לכך שאנו משקיעים מזמננו בכתיבת תוכן איכותי למשתמש, הפקת סרטונים, מצגות ותוכניות אינטרנטיות היא מהסיבה הפשוטה שאנו מעוניינים למשוך את קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו היישר אל דף הבית שלנו בכדי לקבל ידע בעל ערך גבוה שעשוי לתרום לשלושת הפקטורים לגדול ולהתעצם ובכך יגרמו לו בסופו של דבר לפנות אלינו במטרה לקבל תוכן נוסף בתשלום.
לאחר שדיברנו על המטרה, בואו נרד לעובי הקורה ונבין מה באמת יכול לתת לכם התוכן החינמי שתשתפו לכל דורש ומהם סוגי התכנים שעליכם לשתף עם קהל הקוראים שלכם.
באמצעות התוכן החינמי שלכם, תוכלו למשוך את בעיקר את קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם אשר הסיכויים שיהפכו ללקוחות משלמים בפועל הוא הגבוה ביותר. אם הצלחתם לארוז את הידע שלכם באמצעות ההצעה שאי אפשר לסרב לה, תוכלו להפוך את קהל היעד שלכם לקהל חם יותר אשר הביע עניין בתוכן שיש לכם להציע עבורו.
משם, תוכלו לשמור איתם על קשר, לספק עבורם טיפים מועילים מעת לעת ולשלוח הצעות שיווקיות בכדי לסגור יותר עסקאות ובעלויות פרסום נמוכות יותר. אם החלטתם שכל התוכן שלכם יהיה זמין לצפייה רק עבור לקוחות משלמים בפועל, תתקלו בקשיים בחשיפה של העסק שלכם, המוצרים והשירותים אותם תרצו לשווק עבור קהל יעד רחב וממוקד יותר.
הסודות שכותבי התוכן לא רוצים שתדעו
התוכן החינמי שלכם יכול לעודד אנשים לשתף את הידע שלכם ברבים ובכך לחשוף אתכם לאנשים נוספים אשר יתעניינו בתוכן אשר יש לכם להציע עבורם. כך, גם הם יוכלו להפוך ללקוחות משלמים ואתם תתוגמלו על כך בהתאם. ניתן לראות כיצד תוכן ויראלי משותף ברשתות החברתיות ואפילו בקבוצות וואטסאפ בין חברים, משפחה ובעלי עסקים אשר עשויים להביע עניין בתכנים שיש לכם להציע. (פעולה זו תסייע לכם רבות בסגירת עסקאות נוספות).
התוכן החינמי שלכם יכול לסייע לכם להתחבר עם קולגות
קהל היעד אליו אתם מכוונים אומנם מובן מאליו אך אין הוא המטרה העיקרית שיכולה לקדם אתכם. כאשר אנשים רבים רואים בכם אוטוריטה ומובילי דעה, כך גם הקולגות שלכם. פעולה זו עשויה להוביל לשיתופי פעולה עתידיים ביניכם, פעולה אשר תסייע לשניכם בהמשך הדרך או ברגע זה ממש.
זכרו כי הכח בידיים שלכם
יש לכם את הידע, יש לכם את הרעיונות והניסיון הנדרש אשר אותו אתם חושפים לעיני כל. כך, גם אתם תוכלו למשוך תעשייה שלמה של קשרים עם קולגות ובעלי אינטרסים אשר באמצעותם תוכלו להתקדם ולקבל הצעות אטרקטיביות בהמשך דרככם.
כתיבת תוכן בונה את המיתוג שלכם
מה מייחד אתכם על פני המתחרים? כולם מפרסמים מודעות בעיתונים, פליירים, מגנטים וחלקם גם מפרסמים בגוגל. ניתן להתווכח על אלו הוצאות פרסום באמת אפקטיביות ומביאות תוצאות אך לא זו מטרת המאמר. אנשים קונים מאנשים ובכדי שאלו יוכלו להכיר אתכם, לסמוך עליכם ולרכוש מכם עליכם תחילה לתת עבורם את התוכן החינמי הטוב ביותר שלכם, אותו הם יעריכו וישמחו לקבל מכם. לאחר מכן, הם כבר יפנו אליכם בדרישה לקבל עוד תוכן רלוונטי, מקצועי ומועיל.
בשלב זה, תוכלו להכין תכנית מלאה ומקצועית של כל הידע שלכם שעמלתם עבורו רבות, עליו הלקוחות ישמחו לשלם. עכשיו כל שנדרש מכם לעשות הוא רק לקבוע תג מחיר ולסגור יותר עסקאות בעצמכם.
מעוניינים להפוך למובילי דעה ולסגור יותר עסקאות?
התחילו לבנות נוכחות אינטרנטית מלאה באמצעות קידום אתרים בגוגל.
לפרטים נוספים התקשרו: 072-299-2112
הכותב הוא מושיק קלינמן, מקדם אתרים בכיר בחברת יויומדיה
תכנים רלוונטיים נוספים שיתכן ויעניינו אותך:
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 20182,086שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 20181,995מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 20182,564שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 20172,061מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 20171,443עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 20171,804איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 20171,558פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20172,701קידום בגוגל
1 בנובמבר 20172,317מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 20172,431-
קידום אתרים חינם (4,462)
-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים (4,077)
-
שיווק שותפים – המדריך למתחילים (3,910)
-
קידום ביוטיוב (3,787)
-
כמה עולה פרסום בגוגל? (3,455)
-
איפה כדאי לקנות דומיין? (3,446)
-
קידום אתרים אורגני (3,379)
-
קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות (3,320)
-
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק (3,205)
-
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס (3,129)
5 עצות לשיפור המיקום שלך בגוגל בחמש שעות
6 ביולי 20171,560פרסום ושיווק בחגים בגוגל אדוורדס
13 באוגוסט 20151,384איך מודדים הצלחה של קידום אתרים
31 במרץ 20161,761דרוש בונה ומקדם אתרים בעל יכולת ניהול פרויקטים ולקוחות
16 במרץ 20161,495איך לטרגט את העשירון העליון?
23 בדצמבר 20152,137שיפור ביצועים לעסקים בינוניים באמצעות גוגל אנליטיקס
21 במאי 20151,523מהי אופטימיזציית יחס המרה
30 במרץ 20152,357קידום ביוטיוב
13 באוקטובר 20153,787קידום אתרים באינטרנט
21 בנובמבר 20151,587האם כדאי או מומלץ לקדם דף נחיתה באופן אורגני
1 במאי 20161,802
מושיק קלינמן, מקדם אתרים חרוץ ונעים הליכות, בעבר עבד בחברת יויומדיה, תמיד נזכור את למושיק את הדברים הטובים הרצינות והמחויבות לעבודה.
אולי יעניין אותך גם
איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות6 ביולי 2017
המדריך להחלפת קישורים שלא תרצו לפספס + בונוס6 בפברואר 2017
איך לכתוב כותרות שיביאו אנשים לאתר שלכם24 בינואר 2017
מה עדיף – חברת קידום אתרים או מקדם אתרים פרילנסר?14 בדצמבר 2016
Comments
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 20182,086שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 20181,995מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 20182,564שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 20172,061מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 20171,443עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 20171,804איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 20171,558פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20172,701קידום בגוגל
1 בנובמבר 20172,317מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 20172,431-
קידום אתרים חינם (4,462)
-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים (4,077)
-
שיווק שותפים – המדריך למתחילים (3,910)
-
קידום ביוטיוב (3,787)
-
כמה עולה פרסום בגוגל? (3,455)
-
איפה כדאי לקנות דומיין? (3,446)
-
קידום אתרים אורגני (3,379)
-
קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות (3,320)
-
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק (3,205)
-
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס (3,129)
מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
6 ביולי 20171,443כיצד גודל התמונות באתר משפיע על חווית המשתמש והדירוג של האתר בגוגל
19 ביולי 20161,326ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס
28 בדצמבר 20151,525הקמת קמפיין DSK במסגרת פרסום בגוגל אדוורדס
19 בינואר 20162,091טיפים לקידום אתרים
15 בפברואר 20151,473צ'קליסט קידום אתרים – יצירת בסיס איתן לקידום האתר בגוגל
23 במרץ 20162,065טיפול בעונש מגוגל
9 בנובמבר 20142,329קידום אתרי עמוד אחד - אתרי פרלקס
3 בדצמבר 20151,743כמה עולה פרסום בגוגל?
24 בדצמבר 20153,455היתרון המשמעותי של גוגל על פייסבוק ועל אפיקי שיווק אחרים
28 ביוני 20161,451