אם יש לכם אתר איכותי עם תנועה רבה, דרך יחסית פשוטה, קלה ומהירה למדי ליצירת הכנסה מהאתר היא על-ידי הצטרפות לגוגל אדסנס – מערכת פרסום שמספקת פרסומות המותאמות לכל גולש באופן אישי ובכך מעלה את אחוזי ההקלקה על המודעות.

 

מערכת גוגל אדסנס מאפשרת לבעלי אתרים בגדלים שונים להציג מודעות רלוונטיות לגולשים בתצורה של מודעות טקסט, מודעות תמונה ומודעות תמונה מונפשת. מודעות אלו מוצגות בדפי האתר ולחיצה עליהן מזכה את בעל האתר בערך כספי.

 

האלגוריתם יודע להתאים את המודעות אל הגולש, באמצעות אלגוריתם המתבסס על פרמטרים שונים כגון: מיקוד לפי הקשר, מיקוד לפי מיקום, פרסום מבוסס עניין, מיקוד לפי שפה. מכיוון שהאלגוריתם מסייע להתאמה בין תוכן המודעות לגולשים, יכול בעל האתר גם להרוויח וגם לשפר חוויית גלישה של הגולשים שלו.

כיצד בוחרת גוגל אדסנס מודעות לאתר?

מערכת גוגל אדסנס מאפשרת שילוב מודעות טקסט ובאנרים (מודעות תמונה); ביכולתו של בעל האתר לבחור שלא להציג סוגים מסוימים של מודעות.

התאמת המודעות אינה מסתכמת רק בתוכן האתר. אדסנס משתמש באלגוריתם מתקדם הכולל אבחון מתוחכם באמצעות מגוון פרמטרים שמטרתו בסופו של דבר להציג לגולש מודעות המיועדות לו באופן אישי.

הפרסומות המוצגות נלקחות ממערכת גוגל אדוורדס, כמו גם ממערכות פרסום נבחרות אחרות.

גוגל אדסנס

אז מהו בעצם הייחוד של גוגל אדסנס?

ייחודה של אדסנס טמון בעובדה שהמערכת סוקרת את דפי האתר באמצעות רובוט סריקה (Mediabot) המתאים את המודעות שמוצגות בדפי האתר לגולשים. כך, ניתן למצוא מודעות שונות לחלוטין בדפי האתר השונים (ואולי אף בשפות שונות, באם מדובר באתר מרובה-שפות).

כאשר האלגוריתם של אדסנס בוחר את המודעה שתוצג באתר שלכם, הוא עושה זאת על סמך כמה פרמטרים:

  • רלבנטיות – מודעה רלבנטית יותר למפרסם תקבל עדיפות גבוהה יותר.
  • מחיר – מחיר גבוה יותר שהמפרסם מוכן לשלם, יאפשר עדיפות פרסום גבוהה יותר לאותה פרסומת.
  • יכולת המרה – מודעות המושכות אליהן יותר קליקים, יוצגו בעדיפות גבוהה יותר.

כדאי למקם את מודעות אדסנס על דפים המכילים טקסט: טקסט רלוונטי יותר יסייע לרובוט של אדסנס לבצע אנליזה מדויקת יותר וכך בחירה טובה יותר של מודעות לאותו דף.

וודאו כי הגישה לאותם דפים אינה חסומה בסיסמא, או קובץ robot.txt.

 

Show me the money!

גוגל אדסנס משלמת במודל תשלום לפי לחיצה (Pay per Click – PPC), על-פי כמות הקליקים על מודעות אדסנס באתר. מדובר – 68% מהסכום שגוגל מקבלת מהמפרסם, מגיע בסופו של דבר לבעל האתר.

המחיר המשולם על ידי המפרסם תלוי משמעותית בתחרותיות בתחום:

תוכן עמוד – מפרסמים ישלמו יותר על-מנת לקבל שטח פרסום בדפים העוסקים בתחומים עליהם ישנה תחרות רבה.

ביצועים כוללים – מלבד התייחסות לכל דף ודף, גוגל מתייחס לביצועי האתר כמקשה אחת; תפקוד גרוע (המתבטא באחוזים נמוכים של קליקים והמרות) ישפיע על המחיר גם לגבי דפים מוצלחים באתר לרעה.

הונאה – קליקים המגיעים מהונאה (לרוב מדובר על קליקים שבעל האתר מבצע על הפרסומות שבאתר שלו) לא יקבלו כל תשלום ובעל האתר מסתכן בעונש מגוגל – סילוק לצמיתות מהמערכת.

 

תהליך ההרשמה לגוגל אדסנס

השירות, שהוא ללא תשלום, מקבל אתרים בגדלים שונים וברוב השפות. להצטרפות, יש לעמוד בתנאי הסף הבאים:

  • אתר אינטרנט פעיל (לא בבנייה)
  • גיל בעל אתר מעל 18
  • תוכן הולם (שאינו נוגע בפורנוגרפיה, הימורים, עסקים בלתי חוקיים וכדומה)

עמידה בתנאים האמורים מאפשרת הרשמה כאן.

בתום ההרשמה למערכת, נשלח לבעל האתר קוד JavaScript שיש למקם במקום המתאים באתר. עם שתילת הקוד, אדסנס תתחיל בהצגת מודעות באתר, תוך שהיא דואגת לאיתור מודעות מתאימות הן להגדרות הבעלים של האתר, הן להגדרות המפרסם המשתמש בפלטפורמה על מנת לחשוף את מוצריו או שירותי והן לתוכן האתר – והצגתן לגולשים.

מרגע ההרשמה, ייתכן שייקח שבוע לאישור או דחייה של הבקשה על-ידי צוות גוגל. עם האישור, תוכלו להיכנס למערכת ולהתחיל בהכנת חללי הפרסום באתר אליהם יוזרמו המודעות של אדסנס. עם זאת, ביצוע תשלום יתאפשר רק לאחר קבלת גלויה בדואר, המכילה מספר אישי, אותו יהיה עליכם להזין בחשבון אדסנס עצמו.

נקודות חשובות לגביהן יש לתת את הדעת בעת ההרשמה

השיטה העדיפה לקבלת התשלום היא באמצעות העברה בנקאית, שאינה כרוכה בעמלה.

במידה שאתם מעדיפים לקבל תשלום באמצעות המחאה, הקפידו למלא במדויק את הכתובת למשלוח; בנוסף, בדקו מול הבנק שלכם אפשרות לקבלת הנחה על הפקדת המחאות במטבע חוץ.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments