מיקוד לקהל יעד בעל מאפיינים דמוגרפיים ספציפיים עשוי לדייק ולמקד את הפרסום לקהל לקוחות האידיאלי לעסק שלך. המיקוד הדמוגרפי של AdWords מאפשר גישה ללקוחות הנמצאים בקבוצה הדמוגרפית שאתם בוחרים, בהתבסס, למשל, על קבוצות גיל, מין, מצב הורות ועוד.

 

פרסום בגוגל לאנשים בעלי מאפיינים דמוגרפיים ספציפיים
פרסום בגוגל יכול להיות אפקטיבי פי כמה ברגע שהוא יבוצע על סמך פילוח אנשים בעלי מאפיינים דמוגרפיים ספציפיים

 

 

למשל, אם מטרת העסק שלכם היא להגיע לקבוצה מסוימת של לקוחות בטווח גיל, מין, או מצב הורות מסוים, תוכלו למקד את המודעות לקהל זה, כדי להגביר את הסיכויים שיחשפו לבעלי עניין במוצרים או השירותים שאתם מציעים. בנוסף, אפשר להשתמש במיקוד הדמוגרפי בשילוב עם אפשרויות מיקוד נוספות כגון מיקוד לפי מילות מפתח / מיקום / נושא, על מנת להגיע לבסיס לקוחות צר אף יותר.

צמצום המיקוד על מנת להגיע לבסיס לקוחות צר יותר עשוי למנוע מספר לא מבוטל של אנשים להיחשף למודעות שלכם יחד עם זאת, צמצום קהל יעד והתמקדות בקהל לקוחות ספציפי מעלה את הסיכוי להגדלת ההחזר על ההשקעה (ROI – Return On Investment) ומקסום תקציב קמפיין פרסום בגוגל.

 

מיקוד דמוגרפי ברשת המדיה עשוי לסייע לכם להשיג את המטרות הבאות:

 

הגעה לקהל הנכון

לדוגמא, אם המוצרים שלכם יוצרו עבור מין מסוים או מצב הורות מסוים, המיקוד הדמוגרפי יסייע לכם להגיע קרוב יותר ללקוחות שהסיכויים שירכשו את המוצרים גבוה יותר.

 

התאמה אישית של מודעות והגשת הצעות מחיר (Bid) לפרסום

ייתכן שאתם מעוניינים לשווק את העסק שלכם באופן שונה עבור אנשים הנמצאים בקבוצות גיל ושלבי חיים שונים. עם מיקוד דמוגרפי, באפשרותכם להגיש הצעת מחיר שונה או מודעות ייחודיות לכל קבוצה של לקוחות.

 

מקדו את המיקוד

ניתן לשלב מיקוד דמוגרפי עם כל אסטרטגיית מיקוד ברשת המדיה של גוגל (Google Display Network) על מנת להגיע ללקוחות שלכם. באפשרותכם, לדוגמא, גם לכלול קטגוריות דמוגרפיות כדי למנוע מאנשים בטווחי גיל, מין, או מעמד הורי מסוימים מלהיחשף למודעות שלכם.

 

דיווח דמוגרפי ברשת המדיה של גוגל

עם דיווח דמוגרפי ברשת המדיה, באפשרותכם לקבל תובנות על קהל היעד שלכם, שיסייע בניהול וניתוח שיטות מיקוד דמוגרפיות מרובות. התרשימים הדמוגרפיים מראים לכם לאילו קבוצות דמוגרפיות המודעות שלכם מגיעות, עבור כל אחת מקבוצות המודעות שבחשבון ה-AdWords שלכם. על ידי השוואת הביצועים בפועל של המודעות עם התרשים הדמוגרפי שלהם, תוכלו ללמוד בקרב אלו קהלים מתרחשות יותר המרות. עם נתונים אלו תוכלו ללמוד יותר אודות הלקוחות אליהם אתם שואפים להגיע, לבדוק האם אתם עומדים ביעדי הקמפיין שלכם ולשנות או לשפר את הקמפיינים שלכם בהתאם.

 

שימוש בנתונים דמוגרפיים במסגרת פרסום בסלולר

כעת באפשרותכם גם לנסות ולהגיע למשתמשי אפליקציה סלולאריים. תכונת מיקוד זו משתמשת במזהה אנונימי הצמוד לטלפון הלקוח כדי לזכור באילו אפליקציות השתמש. ניתן לשייך את המזהה האנונימי עם קטגוריה דמוגרפית המבוססת על גלישה באינטרנט ופעילות אפליקציות בטלפון הסלולארי.

זכרו כי גוגל אינה יכולה לאסוף או להסיק מידע דמוגרפי מכולם באמצעות האינטרנט או אפליקציות סלולר, מכיוון שבעת שימוש במחשב או בסלולר יתכן שהמשתמש אינו מחובר לחשבון גוגל שלו ולכן לא ניתן לזהות אותו, כך שאם אתם מגבילים את המיקוד לקבוצות דמוגרפיות מסוימות, המודעות שלכם עשויות להגיע לקהל מצומצם יותר כאשר חלק מהקהל המסונן שלא יראה את המודעות שלכם עשוי דווקא להשתייך לקהל הלקוחות האידיאלי שלכם, אך לגוגל אין מספיק מידע לגבי אותם משתמשים ולכן אינו מפרסם להם.

אם ברצונכם לפרסם בכל זאת לאנשים שגוגל אינו יודע אם הם מתאימים או לא למאפיינים הדמוגרפיים שהגדרתם, תוכלו לבחור בקטגוריית "לא ידוע" (מידע נוסף בהמשך).

באפשרותכם לערוך את המאפיינים הדמוגרפיים המוערכים עבור אפליקציות מובייל, בתפריט הגדרות של Google Play במכשירים מבוססי אנדרואיד ותפריט הגדרות של Google Search במכשירים מבוססי iOS.

 

זמינות של מיקוד דמוגרפי

מיקוד דמוגרפי עשוי שלא להיות זמין במדינות מסוימות. אם תוסיפו קטגוריות דמוגרפיות לקמפיין פרסום הממוקד על מדינה מסוימת שאינה נתמכת, תופיע הודעה המתריעה על אי זמינות מיקוד דמוגרפי עבור מדינה זו.

 

קטגוריית "בלתי ידוע"

באפשרותכם לבחור למקד או לא לכלול אנשים בגיל, מין, או מעמד הורי לא מזוהים על ידי בחירה בקטגוריה "בלתי ידוע".

כברירת מחדל, כאשר אתם ממקדים על דמוגרפיה מסוימת, הקטגוריה הדמוגרפית "בלתי ידוע" נבחרת כיוון שיש באפשרותכם להגיע לקהל רחב יותר משמעותית על ידי הצגת מודעות לאנשים בגיל או מגדר שאינו ידוע לגוגל. במצב כזה אתם בפועל שוללים קהלים שבוודאות אינכם מעוניינים להתמקד בהם אך נמנעים מלשלול קהלים שאין לכם מספיק מידע לגביהם.

לא ניתן להסיק את הדמוגרפיה עבור כל גולש וגולש, כיוון שרוב האתרים אינם מספקים מידע דמוגרפי עבור לקוחותיהם. בנוסף, חלק מאתרים ברשת המדיה של גוגל אינם מאפשרים מיקוד דמוגרפי, כך שבמידה שאתם מעוניינים להציג את המודעות שלכם באתרים אלה, יש לבחור בקטגוריה "בלתי ידוע".

 

חשוב לדעת

הימנעו מלהכליל את הקטגוריה הדמוגרפית "בלתי ידוע" רק אם אתם בטוחים שברצונכם להגביל את קמפיין הפרסום שלכם לקהל צר. אי הכללה של הקטגוריה עשויה למנוע ממספר לא מבוטל של גולשים להיחשף למודעות הקמפיין, כאשר חלקם עשויים להיות לקוחות פוטנציאליים.

 

לסיכום, עולם הפרסום המקצועי כולו הולך לכיוון של פרסום ממוקד, כזה שהתקציב בו מושקע בקהל לקוחות ספציפי אידיאלי ובכך מעלה את הסיכוי להחזר גבוה על ההשקעה. הימים שבו היינו מפרסמים לכולם ורק 20% מהקהל היה רלוונטי הולכים ונעלמים, והדרישה לפרסום ממוקד היא קריטית. שימוש במאפיינים הדמוגרפיים של גוגל בצורה חכמה עשוי להפוך את הקמפיין שלכם לרווחי במיוחד.

 

יש לכם שאלה? מעוניינים לפרסם בגוגל באופן מקצועי? צרו איתנו קשר: 0722992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments