נכון להיום אנשים גולשים ממכשירים שונים ומתחילים את תהליך הגלישה במכשיר אחד, ממשיכים אותו באחר והדבר מקשה על תהליך המעקב אחרי המטרות שהוגדרו באתר ואחרי החלטת הקניה של המשתמש. המעקב הסטנדרטי אחרי המשתמשים מתבצעת באמצעות Cookies המסמנים את הדפדפן של המשתמש, אך כאשר המשתמש גולש ממכשיר אחר או מדפדפן אחר או מוחק את ה – Cookies הוא מזוהה כמשתמש אחר ולכן בשיטה זו לא ניתן לעקוב אחרי פעולותיו ביעילות.

מעקב חוצה פלטפורמות בגוגל אנליטיקס

מהו ה-Google Analytics Cross Platform או: Cross-Device Optimization

מכשירים שונים (טלפון חכם, טאבלט, מחשב שולחני וכו') משלימים האחד את השני מבחינת מילוי משימות שונות של הצרכנים וכמובן – בביצוע תהליך ההמרה. מטבע הדברים, המשתמשים עושים שימוש במכשיר אחד בכל פעם, בעוד התנהגות הגלישה ניתנת לניתוח ומאפשרת הסקת מסקנות לטובת תהליך שיווק יעיל יותר.

עם זאת, יצירת דוח התנהגות הגולשים נמצא עדיין בהתהוות; האם ניתן לעקוב אחר גולש מסוים, שמעביר את הגלישה מהלפטופ לטלפון החכם? כיצד ניתן לדעת האם מדובר באותו גולש, לצורך ניתוח אמין של התנהגות גלישה? בנקודה זו, אפשר להתחיל לדבר על דו"ח Cross Device Optimization CDO.

Cross Device Optimization

דו"ח CDO מאפשר מדידת ביצועים שאינם רק חוצי-ערוץ (שיווק), אלא גם חוצי-מכשיר. בעוד שבימים עברו, מספר משתמש זוהה עבור כל מכשיר בנפרד (גם כאשר אותו גולש השתמש במכשירים שונים), הרי שכיום ניתן לאתר את הגולש ואת המעברים שהוא מבצע ממכשיר אחד למשנהו וכך ללמוד אודות התנהגות גולשים אלו. אנשי שיווק יכולים כך ללמוד באיזה מכשיר גולש מסוים מתחיל להשתמש ובאיזה מכשיר הוא מסיים את חווית הגלישה שלו (למשל, בהמרה).

מה עוד ניתן להרוויח מהמידע החדש

אנשי שיווק יוכלו להבין טוב יותר התנהגות גלישה ומעורבות גולשים בין מכשירים שונים וכך לקבל החלטות אודות דרכי פרסום ועוד.

משווקים יוכלו להטמיע הליכי השפעה והמרה באלמנט העברת הגלישה בין מכשירים שונים. בעתיד הלא-רחוק, הם יוכלו לשרטט תמונה טובה אודות כיצד המערכת הכללית עובדת ולמעשה, יהיה בידם הכוח לקבל החלטות ולהשפיע על תקציבי פרסום, או ענייני תוכן ועיצוב, עבור קמפיינים לסלולר ולטבלט.

המשווקים יוכלו ללמוד אודות תפקידו של כל מכשיר בחייו הצרכניים של הגולש ובהליך קבלת ההחלטות הצרכניות שלו.
האמור לעיל יפחית את הצורך ב"משחקי ניחוש" ויאפשר לצוותי שיווק לדייק את תוכן המסר ואת הדרך בה הם בוחרים להעביר אותו לגולשים, מה שיביא להשפעה רבה יותר על ההתנהגות הרצויה של הגולש.

כבררת מחדל, כאשר הדרך לזיהוי המשתמש מבוססת על Cookies, כאשר ביקור של משתמש, מבוצע בדפדפן אחר, במכשיר אחר או במקרה בו המשתמש מוחק את ה-Cookies, אזי מספר המשתמש יימחק והביקורים יירשמו כשייכים לכמה משתמשים שונים.
היכולות החדשות של Universal Analytics מאפשרות לנו לזהות גולשים באמצעות הקצאה חכמה של מספר זיהוי (ID) לגולש.

איך זה עובד

ישנה דרך נוספת לזיהוי משתמש עם התחברותו לאתר, מלבד השימוש ב-Cookies: זאת באמצעות מספר זיהוי משתמש שיוצמד לשם המשתמש וסיסמא. בביקור הבא, יזוהה הגולש באמצעות מספר זה והנתונים יוזרמו לגוגל אנליטיקס. באותו אופן, יזוהה הגולש גם בגוגל אנליטיקס. שימו לב שנכון להיום אופציה זאת מחייבת את המשתמש להירשם / להתחבר לאתר.

מספר זיהוי משתמש באנליטיקס

כדי להשתמש בדו"חות ה- Cross-Device, יש, ראשית כל, לאפשר זאת בגוגל אנליטיקס, באמצעות "הדלקת" זיהוי המשתמש בנכס הרשתי (Web Property) המדובר (למשל, האתר שלכם) ואז יצירת זיהוי משתמש באותו נכס.

מעקב באופליין?? האם אפשרי?

הטכנולוגיה החדשה לא עוצרת בעולם האונליין, אלא פורצת החוצה, לעולם ה"אמיתי"; וכדוגמא – ניתן להשתמש בכרטיס המועדון שהלקוח סרק בעת רכישה באתר, ובאמצעות פרוטוקול המדידה של גוגל (Google's Measurement Protocol), לשלוח את פרטי העסקה האלקטרונית לגוגל אנליטיקס.

אם נניח שהלקוח שלך מחזיק בשם משתמש, אליו מוצמד זיהוי משתמש ייחודי. הגדרת זיהוי המשתמש בצמידות לכרטיס המועדון תאפשר לעסקה להיות משויכת למספר זיהוי המשתמש, כך שברכישות עתידיות, ניתן יהיה להשתמש באותו מספר זיהוי משתמש ולשייך אותו למשתמש הנכון.

סיכום

Google Analytics Cross Platform היא אחת התכונות החשובות של Universal Analytics, המאפשרת לעקוב אחר משתמשים הגולשים במכשירים שונים (מחשב שולחני, סמארטפון וכו') וגם באופליין – וכך להגיע לתובנות עשירות, מלמדות ומעמיקות יותר אודות חוויית המשתמש שלהם.

אולי יעניינו אותך גם המאמרים הבאים:
איך לרתום את הכוח של גוגל אנליטיקס לטובתך

קידום אתרים אורגני מקצועי בגוגל

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments