כאשר לקוח מתחיל את עבודת הקידום שלו בחברת קידום אתרים, חשוב לו לדעת על מה הוא משלם. חברות קידום צריכות להיות שקופות בפני הלקוח ולהציג לו את הנתונים באופן גלוי מדי חודש. בעצם למה לא? עם חברת הקידום עובדת באופן שקוף היא תרצה להתגאות בעבודה שלה.

 

אם כבר דוח אז פשוט ורלוונטי ולא עמוס ומתיש

ישנן חברות אשר בוחרות לשלוח ללקוחות שלהם דוח קידום אתרים אורגני מנופח ומלא באינפורמציה שאינה רלוונטית עבור הלקוח ועשויה לבלבל אותו כך שיהיה קשה ללקוח באמת להבין באילו נתונים חשוב להתמקד, לראות ולהבין את התוצאות החשובות שעשו חברות הקידום בפועל.

 

 

מה כדאי שהדוח יכיל?

ראשית, לפני שננתח לעומק את כל הפרמטרים, חשוב להבין שברמת המאקרו חשוב לראות בדוח את כל הפעולות והנתונים שתרמו בפועל לתוצאות קידום האתר בגוגל במהלך חודש הקידום.

 

דוח קידום אתרים אורגני
דוח קידום אתרים אורגני צריך להיות ברור, שמיש ונוח. הישמרו מדוחות עמוסים שמבזבזים לכם את הזמן ומסתירים את הנתונים החשובים.

 

רשימת תכנים שנכתבו עבורכם ומיקומם ורשימת תכנים שהועלו עבורכם לאתר:
חשוב לבדוק בדוח הקידום האם התוכן שנכתב עבורכם לאתר אכן איכותי ורלוונטי עבור קהל היעד שלכם. בדקו שכל מאמר חדש מכיל לפחות 350 מילים אשר מכילות ערך אמיתי המחזק את המוצרים או השירות אותו אתם מקדמים ולא מכבסת מילים.

 

רשימת קישורים שנבנתה עבורכם: פרמטר נוסף לעבודת הקידום הוא בניית קישורים רלוונטיים אל האתר שלכם ממקומות אחרים ברשת בעלי תחומי עניין דומים ורלוונטיים  לתכנים שלכם. יש לקישורים 2 מטרות עיקריות: המטרה הראשונה היא לחזק את המותג ואת האתר שלכם בעיני גוגל והמטרה השנייה היא להביא תנועה אמיתית של מתעניינים רלוונטיים שלוחצים על הקישורים ומגיעים לאתר שלכם. מידע נוסף על בניית קישורים תוכלו למצוא כאן.

 

מיקומים, כניסות ומספרים: דוח קידום אתרים מקצועי בגוגל צריך להכיל נתונים מספריים המייצגים את תנועת הגולשים שהגיעו אליכם לאתר באמצעות מנוע החיפוש גוגל או באמצעות אפיקים אחרים ברחבי רשת האינטרנט כאשר אחד החשובים בניהם והרלוונטיים לדוח קידום אתרים אורגני הוא כמות ההפניות שהגיעו אליכם כתוצאת מתהליך בניית הקישורים שצוין בסעיף הקודם.

 

חשוב לציין כי בפועל קיימים עשרות נתונים ופרמטרים הנגזרים כתוצאה מתנועת הגולשים באתר, אך הנתונים החשובים ביותר במאקרו לצורך הדוח והבנת הלקוח, הם מקורות הגולשים (כלומר מאלו אפיקים הם הגיעו בדגש על האפיק האורגני וההפניות לאתר).

 

 

המיקומים החודשיים בתוצאות החיפוש בגוגל:
זה נכון שאתם עושים קידום אתרים אורגני כדי להביא יותר לידים, אך אחת הנגזרות החשובות ביותר של לידים הוא המיקומים שלכם מכיוון שככל שתופיעו גבוה יותר בגוגל עבור הביטויים הרלוונטיים ובהנחה שבחרתם את המילים הנכונות לקידום כך יכנסו יותר לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם וקיים סיכוי גבוה יותר שתקבלו פניות.

 

בהקשר לנושא בחירת הביטויים הנכונים לקידום קבלו כמה טיפים: בכדי לבחור את הביטויים המתאימים ביותר תצטרכו לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי או לחילופין תוכלו להתחיל בביצוע קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס מדידתו ובחינתו, ולאחר מכן תוכלו לבחור את הביטויים שהציגו את הביצועים הטובים ביותר.

 

 

כלי מנהל האתרים \ Google Webmaster Tools – כלי מנהל האתרים של גוגל נועד לסייע לבעלי אתרים לתקשר עם מנוע החיפוש של גוגל ולבצע מספר פעולות חשובות כגון:

ניתוח שגיאות באתר ותיקונן, סיוע לגוגל באנדוקס האתר וזיהוי הזדמנויות שיווקיות לאתר במסגרת גוגל. אם האתר שלכם עדיין לא נמצא ב – Google Web Master Tools תוכלו להוסיף אותו כאן.

 

 

איך זה עובד אצלנו?

כחלק מעבודת הקידום החודשית, אנו נוהגים לתעד את הפעולות החשובות שאנו עושים בכדי לקדם את לקוחותינו ולהציג להם אותן בהתחלת כל חודש עבור החודש הקודם. עבודת קידום האתר נעשית באופן שקוף מול הלקוח באמצעות דוח קידום חודשי ובכך מאפשרת לו להבין היטב מה הוא מקבל בתמורה להשקעה.

לסיכום, הישמרו מדוחות מפוצצים שלא נותנים ערך ומבזבזים לכם את הזמן, בקשו תיעוד של הפעולות החשובות שמתבצעות באתרכם והתמקדו בתוכן, בקישורים, במיקומים ובמקורות ההפניות שמגיעות מאתרים אחרים. בחרו חברת קידום שעובדת באופן שקוף, גאה בעבודה שלה ולא מסתירה אותה.

 

 

מעוניינים להתחיל לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל
ולקבל שקיפות מלאה על הנעשה בעבודת הקידום?
התקשרו: 072-299-2112

 

וכמה מילות סיום: הדוח הוא הדרך היחידה שלכם לפקח על מה שמבוצע עבורכם במסגרת התהליך של קידום אתרים אורגני, אל תוותרו על דוח שמשרת אתכם כמו שצריך ובאמת מאפשר לכם לראות את העבודה המבוצעת עבורכם.

 

אם התוכן תרם לכם שתפו אותו גם עם החברים שלכם, גם להם מגיע דוח קידום אתרים שמסייע להם להבין טוב יותר מה מבוצע עבורם במסגרת תהליך הקידום האורגני.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments