גוגל אישרה באופן סופי כי החל ממחר היא תתחיל להעניש אתרים אשר יפעילו מודעת פופ אפ עוד בטרם הגולש נכנס לאתר. גוגל הזהירה אותנו במהלך הזה שהיא מתכננת כבר לפני חצי שנה והיום היא מחליטה לקיים את הבטחתה.

 

עונש זה ישפיע אך ורק על מודעות פולשניות שמופיעות באופן ישיר לאחר שמגיעים לאתר מסוים ישירות מתוצאות החיפוש בגוגל שמתבצעות במובייל בלבד. זה לא ישפיע על מודעות שמופיעות לאחר שהגולש כבר באתר וגם לא על מודעות שקופצות כשהגולש עובר לעמוד הבא באתר.

 

לפי דבריה של גוגל, אתרים שהתוכן שלהם לא מספיק נגיש למשתמש שהגיע אליהם לאחר חיפוש בנייד לא אמורים להיות מדורגים גבוה כל כך.

גוגל מסבירה אילו סוגי מודעות הם הבעייתיות בעיניה:

  • מודעת פופ אפ שמכסה את העמוד העיקרי שאליו המשתמש הגיע, בין אם זה קורה באופן מידי לאחר שהגולש נכנס לאתר מתוצאות החיפוש או במהלך שהוא מחפש אחר עמוד ספציפי.
  • הצגת מודעת ביניים שהמשתמש צריך לסגור בטרם הוא מגיע לאתר
  • שימוש במודעה שמסתירה רק חלק מהעמוד.
עדכון גוגל בכל הנוגע למודעות פופ אפ
עדכון גוגל בכל הנוגע למודעות פופ אפ

בנוסף לכך גוגל גם מתריעה כי יהיו סוגי מודעות שלא יושפעו מהחוק החדש, אלו הן:

  • מודעה שמופיעה על מנת לאכוף חוק מסוים או לשימוש עבור קבצי cookie. למשל מודעה השואלת מהו גיל הגולש.
  • דיאלוג התחברות לאתרים בהם התוכן לא מאונדקס. לדוגמא: אתר זה יכלול תוכן פרטי כמו דואר אלקטרוני, תוכן זה נמצא מאחורי חומת אש.
  • באנרים שמשתמשים בגודל סביר של המסך ושקל לסגור אותם. הבאנרים בהם משתמשים chrome ו- safari להורדת האפליקציה שלהם היא דוגמא לבאנרים שמשתמשים בגודל סביר של המסך.

עדיין לא נתקלנו באתרים שקיבלו את העונש המוזכר במאמר אך מבטיחים לעדכן במידה ונשמע. בכל מקרה. המלצה שלנו היא לא להסתבך עם גוגל וכמובן להקשיב להוראות החדשות, במידה ולא תפעלו לפי הוראות אלה זה יכול להשפיע לרעה על הקידום האורגני שאתם מבצעים באתר שלכם.

לקריאה על העדכון של גוגל מהתקופה האחרונה לחצו כאן

 

כתבה את המאמר חן שדה מנהלת הפרויקטים ביויומדיה.

חן שדה חן שדה

מנהלת פרויקטים

חן שדה, מקדמת אתרים ומנהלת פרויקטים.

Comments

comments