עיצבתם אתר מושקע, עבדתם על תוכן מדויק ושיווקי, השקעתם בצילומים יפיפיים ואתם מקפידים בכל חודש להעלות תכנים חדשים לאתר, על מנת שגוגל יוכל לקדם אותו צעד אחר צעד במעלה רשימת תוצאות החיפוש. בציר המקביל, אתם משקיעים לא מעט זמן ומאמץ בחיזוק הנוכחות ברשתות החברתיות – מהדף העסקי בפייסבוק דרך קמפיינים ממומנים ועד לאינסטגרם, יוטיוב ורשתות אחרות.

 

היום כבר ברור שיש קשר ישיר בין קידום האתר בגוגל ובין הפעילות שלכם ברשתות החברתיות. זו האחרונה היא כבר לא בציר מקביל, אלא משתלבת בעבודה על קידום האתר מדי יום.

 

 

אז איך עוזרת המדיה החברתית לקידום האתר שלכם?

 

הגדלת נתוני הכניסה לאתר

המדיה החברתית, בעיקר פייסבוק ואינסטגרם, אך גם פלטפורמות כמו אאוטבריין ולינקד אין, יכולות להגדיל את נתוני הכניסות לאתר. שיתוף של תכני האתר בפייסבוק ואפילו קידומם בפרסום ממומן הממוקד בהגדלת הטראפיק, יוצר חיבור נכון ואפקטיבי מאד בין המדיה הזו ובין האתר שלכם.

 

הגדלת הטראפיק באמצעות שיתופים מהאתר, קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואפילו העלאת תמונות עם לינק לעמוד באתר באינסטגרם, יוצרים חיבור טוב בין העוקבים שלכם ברשתות האלו ובין האתר התדמיתי שלכם. אם אתם בעלי חנות וירטואלית, תוכלו לקדם מוצרים ספציפיים דרך מודעות סליידר בפייסבוק או תמונה וקישור באינסטגרם.

 

 

יצירת הפניות לאתר עבור קהלים מדויקים

כשאנחנו מדברים על טראפיק לאתר, אנחנו מדברים על יצירת קהל שימשיך לעקוב ולבצע פעולות באתר גם לאחר הביקור הראשון. באמצעות פיקסל של פייסבוק ניתן ליצור פילוח קהלים מדויק יותר שיקבל מאוחר יותר פרסום לגבי האתר שלכם.

 

הפיקסל עוקב אחר הכניסות לאתר ויוצר עבורכם קהל בפייסבוק מכל אותם מבקרים, כך אפשר להמשיך ולקדם את תכני האתר לאותו קהל מתעניין ומדויק, בכך להגדיל את המעורבות של הגולשים (engagement) ואת החשיפה לקהל מדויק שיישאר באתר ויבצע בו פעולות.

 

התנועות האלו עשויות לחזק את מדד ה – Trust  של גוגל, שרואה אתר פעיל, מקודם ופופולרי ומסייעת לקידום בדירוג תוצאות החיפוש.

 

 

יצירת קישורים נכנסים לאתר

כשאנחנו מקשרים אל האתר שלנו, גוגל אוהב את זה ומבין שמדובר באתר "שווה" שכדאי לקדם גם אצלו. כשאנחנו משתמשים נכון ברשתות החברתיות לקידום האתר ויוצרים לינקים לאתר בסטטוסים, באיזכורים, בתגובות ובקמפיינים ממומנים, אנחנו הופכים את האתר לאטרקטיבי יותר.

כך למשל אם אנחנו משתפים תוכן מהאתר שמוצא חן בעיני העוקבים שלנו, הם משתפים אותו אצלם וכך הלאה – כתוצאה מכך אנחנו מקבלים קישורים נכנסים בהמוניהם לעמוד באתר והטראפיק גדל. קישורים חיצוניים לתוכן אטרקטיבי באתר מבטיחים גם מחקר של הגולש על עמודים נוספים באתר. חוויית הגלישה שלו תתחיל בעמוד ששותף, אבל יכולה להמשיך לעמודים נוספים באתר.

כדי להגדיל את השיתופים, אנחנו צריכים להשקיע בתוכן איכותי ומעניין באתר שלנו ובמקביל לחשוב על התוכן של הסטטוסים שלנו – שבהם אנחנו משתפים ומפנים לתוכן זה.

 

 

מחקר שוק והכרות עם קהל היעד שלכם

מי האנשים שגולשים אל האתר שלכם? מי אלו שעוקבים אחריכם ברשתות החברתיות? מה אפשר ללמוד עליהם ומהם? הגולשים ברשתות החברתיות משתפים תכנים, כותבים ביקורות, שואלים שאלות בתגובות ובהודעות ברשתות החברתיות ויוצרים כל הזמן חיבור בין עולם התוכן שלהם ובין המותגים שהם צורכים.

עבורנו בעלי העסקים, הרשתות החברתיות הן כלי ריגול מעולה אחרי קהל היעד שלנו. אנחנו יכולים לראות באילו נושאים חמים הוא עוסק, מה מעניין אותו, אילו אלמנטים ויזואלים הוא אוהב, איזה פוסטים בבלוג שלנו הוא מעדיף ואיזה הוא פחות אוהב וכן הלאה.

אם נעקוב אחר קהל היעד שלנו ברשתות החברתיות, שמשמשות במובן הזה כלי חשוב מאד, נוכל לחדד את התוכן באתר, להבין מתי ואיך הוא יקודם הכי טוב ולקלוע למטרה. מותגים ששומרים על קשר חם עם הקהל שלהם ברשתות החברתיות, יודעים אילו תכנים להציף ובכך לקדם את האתר טוב יותר.

 

כך למשל אם אנו מקבלים פניות בנוגע לנושאים מסוימים או שאלות החוזרות על עצמן נוכל לייצר תוכן ייעודי באתר העונה לשאלות האלה ובכך לייצר בפועל תוכן איכותי שההתעניינות בו מצד קהל היעד קיימת בוודאות מה שיביא לתנועה אורגנית לאתר ויחזק את ביצועי ה – SEO שלנו.

 

 

שיווק בוידאו וקידום בגוגל – ואיך זה קשור למדיות החברתיות?

המדיות החברתיות רבות, אך יש אחת שעוזרת לנו באופן ישיר לקדם את האתר שלנו בגוגל. יוטיוב, ששייכת לגוגל, מציעה לנו אפשרויות קידום של העסק והאתר באמצעות סרטוני וידאו, לינקים ישירים, הפניות למוצרים ומודעות בתוך האתר.

כאחד האתרים הכי פופולריים בעולם, זוהי פלטפורמה חכמה ונוחה מאד לקידום האתר שלנו. בשנים האחרונות השיווק בוידאו תפס תאוצה והיום הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית התוכן של העסק. סרטונים ביוטיוב מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל ומקודמים מאד. שימוש נכון בפלטפורמה הזו – תוך שימוש בביטויים, תגים והפניות הכתובות בצורה הנכונה – יכול ליצור קידום אורגני קל ונכון.

 

לסיכום, אסטרטגיית השיווק של כל עסק היום צריכה להתייחס לקידום אתר האינטרנט מול הרשתות החברתיות ויצירת מערכת יחסים פוריה בין שני האלמנטים האלו. בלי החיבור בין האתר והמדיות החברתיות, תהליך הקידום יהיה איטי יותר ומסורבל יותר.

 

 

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments