קידום אתרים אתי (כובע לבן) מתבצע בהתאם להנחיות של גוגל מהן נדרשו מנהלי האתרים וחברות קידום האתרים בגוגל לעבוד במוסכמות וכללים מסוימים בכדי לבצע קידום אורגני באתר. כחלק מעבודת הקידום עד כה, ידענו כי מיקום הכותרות והתגיות בעמודי התוכן בכל עמוד משפיע על אופן הקידום של כל עמודי התוכן ולכן הייתה משמעות לסדר הכותרות המופיעות בעמודי התוכן.

סדר הכותרות בתוכן
סדר הכותרות אינו משפיע באופן משמעותי אם בכלל על הקידום האורגני וההבדל הוא בין ציון "טוב" לציון "טוב מאוד"

עד כה התרגלנו ליישם מבנה שבו הכותרת הראשית מופיעה בראש העמוד ומתחתיה הכותרת המשנית ואלו הבאות מתחתיה הן הנגזרת של אותה הכותרת. אחד העדכונים האחרונים של גוגל שינו מעט את האופן שבו גוגל מצפים לראות את סדר הכותרות בתוכן: כעת, גוגל הודיעו כי סדר הכותרות והתגיות בעמודי התוכן אינו משמעותי ואולי אפילו אינו משנה כלל. כך למשל, ניתן להציג את הכותרת המשנית בראש המאמר ורק לאחר מכן להציג את הכותרת הראשית של העמוד.

 

איך העדכון החדש של גוגל ישפיע על האתר שלכם?

גוגל כבר אמרו זאת רבות: "התוכן הוא המלך". הסיבה שהחליטו להוציא את העדכון המדובר, היא העובדה כי ישנם אתרים רבים עם תוכן ברמה גבוהה, כאלו המותאמים לגולש אך אינם בהכרח כתובים באופן טכני המותאם לגוגל, לכן הוחלט לאפשר גם לאתרים שאינם עושים שימוש מדויק במיקום הכותרות בעמודי האתר להתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל באופן שווה לאלו אשר עדיין בנויים באופן מסורתי.

מדי שנה, גוגל מוציאים עדכונים חדשים על מנת לתת בסופו של דבר את התוצאה הטובה ביותר עבור המשתמש. למעשה, כך היא מוודאת שהתוכן תמיד יישאר המלך.

סדר הכותרות בתוכן אינו משמעותי יותר
סדר הכותרות בתוכן אינו משמעותי יותר

אף על פי שחשוב לדעת כיצד לכתוב את התוכן גם מבחינה טכנית, כזו המותאמת למנועי החיפוש, גוגל רוצים שהתוכן שלכם יהיה אמין, איכותי והכי חשוב – רלוונטי למשתמשים. זו גם הסיבה לכך שהעדכון האחרון המדבר על מיקום הכותרות והתגיות בעמודי התוכן מסייע למנהלי אתרים שאינם מתמחים בקידום אתרים בגוגל אך בהחלט כותבים מאמרים מקצועיים ורלוונטיים עבור המשתמשים וכל המדדים מצביעים שגם המשתמשים מעריכים אותם על כך.

 

איך נכון יותר לעבוד, על פי השיטה הישנה או החדשה?

כאמור, כדאי שתתמקדו בכתיבת תוכן איכותי על פני סדר הכותרות בעמודים. בשורה התחתונה, אין זה משנה אם תבחרו בדרך זו או אחרת לסדר את הכותרת הראשית והכותרות המשניות בעמודי התוכן. כתבו למשתמש על הנושאים הרלוונטיים עבורו, ספקו לו מידע איכותי ואמין וכשהוא יעריך אתכם על כך, גוגל יעריכו אתכם גם כן.

 

הכתוב במאמר מסתמך על התוכן מאתר זה:
https://www.seroundtable.com/google-moving-header-tags-rankings-23150.html

 

 

הכותב הוא מושיק קלינמן, מקדם אתרים בחברת יויומדיה

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments