מעתה יוצגו 4 מודעות בחלק העליון בדסקטופ (במקום 3)
ו – 3 מודעות בחלק העליון בסלולר (במקום 2)

עדכון גוגל חדש יצא לאחרונה והחל בביצוע מתיחת פנים לתוצאות החיפוש.
מעתה גוגל החליטו לעבור להצגת 4 מודעות ממומנות בראש הדף בגרסת דסקטופ, ולהסיר את מודעות הצד הממומנות שהתרגלנו לראותן עד כה. שינויים אלו בעלי משמעות הן עבור המפרסמים בגוגל אדוורדס והן עבור מקדמי האתרים בקידום האורגני (SEO).

 

עדכון גוגל לכמות תוצאות גוגל אדוורדס באתר
מעתה יוצגו 4 תוצאות במקום 3 בתוצאות החיפוש בגוגל בגרסת הדסקטופ, ו – 3 תוצאות במקום 2 בגרסת המובייל

כיצד העדכון משפיע על המפרסמים?

מרגע שגוגל החליטו להסיר את מודעות הצד הם יצרו למעשה תחרות גדולה יותר בראש הדף. משמעות הדבר היא כי כעת יכולים להיות מוצגים עד 4 מפרסמים בו זמנית בראש דף תוצאות החיפוש  ועוד 3 מודעות בתחתית העמוד. שיטת התצוגה החדשה תביא לפי ההערכות לעליה משמעותית במחירים לקליק עקב יצירת תחרותיות גבוהה יותר על כמות מוגבלת יותר של מיקומים.

לפי גוגל, לפחות בהתחלה, הצגת 4 המודעות בחלקו העליון של המסך יופיעו אך ורק בביטויים תחרותיים. כמו כן, ניתן להניח כי זו היא רק ההכנה לקראת הגדילה המשמעותית יותר בתדירות הצגת 4 הפרסומות עבור ביטויים רבים, שכן התחרות על הביטויים תגדל ויותר אנשים ירצו להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.

כיצד העדכון משפיע על התוצאות במובייל?

בנוסף, מודעות גוגל יוצגו גם במכשירים הסלולריים עד 3 מודעות ממומנות בחלקו העליון של המסך. לפני העדכון האחרון הופיעו עד 2 מודעות בטלפונים הניידים. משמעות הדבר היא כי גוגל הפנימו כי תנועה גדולה של גולשים מגיעה מהמכשירים הסלולריים והם מעוניינים להציג פרסומות נוספות גם עבור קהל יעד זה.

איך זה משפיע על התוצאות האורגניות – הטבעיות?

האם חברות קידום אתרים אורגני יכולות להיות מרוצות? לפי ההערכות מדובר בבשורה טובה עבור מקדמי האתרים בתוצאות החיפוש האורגניים. דיונים של מומחים בפרסום בגוגל העלו סוגיה מעניינת שעלולה לגרום גם לענף הקידום האורגני לצמוח מכיוון שמעתה פחות הסחות דעת עשויות לצוץ בעיני הגולש כגון מודעות הצד. שינוי זה עשוי לגרום ליחס הקלקה גבוה יותר על תוצאות החיפוש האורגניים, וכך ישתפרו נתוני הגלישה לאתר ותנועת הגולשים לאתר עבור הלקוחות המקודמים תגדל.

אין ספק כי עדכון גוגל נוסף הצליח לעשות שינוי משמעותי במנוע החיפוש ובדרך בה אנו מבצעים אופטימיזציה ללקוחות.

0 Shares
שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments