אחת השאלות היותר פופולריות בקרב בעלי אתרים ואנשי שיווק באינטרנט היא איך גוגל סורקים ומדרגים אתרים. אם להיות יותר מדויקים הם רוצים לדעת איך הרובוטים של גוגל סורקים אתרים,

באיזו תדירות ומהם סדרי העדיפויות שלהם, ושלבי האנדוקס והסינון במאגר הנתונים הגדול של גוגל.

הרובוטים של גוגל

הרובוטים של גוגל לא תמיד היו כל כך יעילים ומדויקים כמו שהם עובדים היום.

בשנים הראשונות שגוגל החלו להפעיל את הזחלנים שלה ולסרוק עמודים ואתרים באינטרנט

לקח להם לא פחות מ – 3 חודשים על מנת לעבור על כל האתרים הקיימים ברשת.

 

באותם זמנים גוגל השתמשו במדד ציון אתרים הידוע בשם Google Page Rank

אשר היה אחראי לדירוג אתרים עפ"י מספור (0-10) באמצעות למעלה מ-200 פרמטרים שונים הכוללים קידום פנימי באתר וקידומו החיצוני דרך הקישורים.

 

הרובוטים של גוגל היו קובעים את ציון האתר על סמך כמות ואיכות הקישורים שהיו מפנים אליך.

כלומר, ככל שאתרים בעלי ציון גבוה עפ"י מדד ציון האתרים של גוגל היו מקשרים אליך

כך האתר שלך היה עולה גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

 

איך גוגל סורקת ומדרגת את האתר שלך
איך גוגל סורקת ומדרגת את האתר שלך

 

החל משנת 2003 השתנו כללי המשחק עבור גוגל שהחלו לשפר את האלגוריתם עבור הרובוטים שלהם ובכל הנוגע לסריקה ואינדוקס אתרים.

הרובוטים של גוגל החלו לסרוק כל אתר עפ"י מספר קריטריונים בינהם:

 

  • תדירות העלאת התכנים באתר – בהתאם לכמות התכנים המעודכנים בכל אתר ובמספר הפעמים בשבוע שהועלו תכנים חדשים ובהתחשב בציון האתר גוגל קובעת את תדירות הביקור באתר.

 

  • דירוג האתר – הקישורים הרלוונטיים מאתרים גדולים שגוגל תופסת אותם כבעלי סמכות, שהמליצו על האתר שלך (באמצעות קישור) הם אחד הפרמטרים העיקריים לפיהם מחליטה גוגל עד כמה רלוונטי האתר שלך.

 

  • איכות התוכן באתר – ידוע לכל ש"התוכן הוא המלך" וגוגל מדרגת אתרים בעלי תוכן טוב ואמיתי גבוה יותר. מה זה תוכן טובה? זה תוכן שעומד לפחות בקריטריונים הבאים:
    תוכן רלוונטי לגולש ולמה שהוא חיפש.
    תוכן בעל ערך מוסף עבור הגולש.
    תוכן מקורי שאינו מועתק ורצוי גם כזה שכתוב באופן מקורי.

 

  • איכות הקוד באתר – עבודת תכנות איכותית המשלבת קוד נקי ומותאם לגוגל תסייע לכם לעקוף את המתחרים בביטויים התחרותיים.

 

טיפ גדול בנוגע לקידום אתרים בגוגל

גוגל ממשיכה לעדכן את מנוע החיפוש שלה במטרה לתת את הערך הטוב ביותר עבור המשתמשים המחפשים את כל אשר בדעתם במנוע החיפוש.

לגוגל ישנם הרבה מאוד פרמטרים לדירוג האתר שמעטים המקדמים שמכירים את רובם, אך אנחנו רוצים לתת לכם טיפ גדול: תהיו אוטנטיים, תהיו הוגנים ותנו ערך אמיתי לגולשים שלכם באופן עקבי. אם תקפידו לעשות את זה – עשיתם 50% מעבודת הקידום מבלי שאפילו ידעתם. כל מה שנשאר לעשות זה לשלב חברת קידום אתרים מקצועית שתעשה את ה – 50% הנותרים ותסייע לכם להגיע לראש תוצאות החיפוש.

טיפים מעולים נוספים בנושא קידום אתרים אורגני בגוגל תוכלו למצוא כאן

 

רוצים ייעוץ אישי? התקשרו: 072-2992112

 

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments