תוכן משוכפל הוא אחד הדברים שגוגל נלחמת בו באופן עקבי. במידה וביצעתם העתקת תוכן, אפילו אם מדובר בתוכן שלכם שפשוט שכפלתם במספר עמודים באינטרנט, הדירוג של האתר שלכם עשוי להיפגע ובמקרים מסוימים אתם עלולים לקבל גם עונש מגוגל.

כיצד משפיע לרעה תוכן מועתק / משוכפל על הגולשים?

הלך הרוח של גוגל מאז ומתמיד היה מתן ערך גבוה לגולשים. משמעות הדבר היא שגוגל מעוניינים להציג לגולשים את התוכן הטוב ביותר עבור מילות החיפוש שהוזנו בשורת החיפוש.
כשאדם מחפש המלצה על מוצר או שירות הוא מעוניין לקבל את תוצאת החיפוש הרלוונטית ביותר עבורו.
כמו כן, מעבר לכך כשאנו מעוניינים לערוך השוואה מקצועית יותר על המוצר או השירות אנו רוצים לבדוק ביותר מאתר אחד, מה דעתם של אנשי מקצוע נוספים. שכפול תוכן בין האתרים גורם לכך שחוויית המשתמש נפגעת כאשר הוא מבקר במספר אתרים אליהם הגיע מהפניות החיפוש בגוגל.

איך תוכן משוכפל / מועתק משפיע על דירוג האתר בגוגל
איך תוכן משוכפל / מועתק משפיע על דירוג האתר בגוגל

 

איך בודקים שהתוכן שלכם באתר באמת ייחודי ואינו משוכפל?

אחד הכלים החינמיים המאפשרים לכם לבדוק שהתוכן שלכם באתר אכן מקורי הוא באמצעות האתר copyscape, דרכו תוכלו להזין את כתובת האתר שתרצו לבדוק שהתוכן שפורסם בו אכן מקורי ואינו מופיע באתרים נוספים. תוך מספר רגעים תוכלו לגלות האם התוכן באתר מופיע יותר מפעם אחת, בין אם מדובר בתוכן משוכפל בתוך האתר עצמו ובין אם באתרים אחרים אשר לקחו מכם את התוכן.

במידה ואתם מנהלים אתר אינטרנט ומעלים אליו תכנים אשר מגיעים מכותבי תוכן חיצוניים, מומלץ ואף כדאי לבדוק עבור כל מאמר שאכן מדובר בתוכן מקורי בעיני גוגל ושאינו מופיע באתרים אחרים.

יחד עם זאת חשוב לציין שהתוכנה הנ"ל לא תמיד מוצאת את התוכן המשוכפל באינטרנט, ולכן הדרך המועדפת אם כי המיושנת היא להריץ חלקים מהמאמר בחיפוש בגוגל. במידה והתוכן מועתק או משוכפל מיד יעלו התוצאות של כתובת המקור ממנה הועתק התוכן.

טיפ גדול לכתיבת תוכן מקורי לאתרי מכירות וחנויות מקוונות

אחד הדגשים שיש לשים אליהם לב באתרי מכירות וחנויות מקוונות הם כתיבת הכותרות ותיאורי המוצרים.
יש להקפיד על כתיבת תוכן מקורי לכל מוצר ומוצר. בעלי עסקים רבים המתחזקים אתרי חנויות מקוונות משתמשים בכותרות ותיאורים של המוצר הנלקחים ישירות מהספק או מאתרים אחרים.
חשוב לדעת כי שימוש בכותרות ותיאורי המוצר הנמצאים באתרים נוספים פוגעת בדירוג האתר שלכם בגוגל.
מעבר לכך, ישנה גם פגיעה בחוויית המשתמש באתר ואף במכירות.

כשמדובר במוצר שאינו ייחודי לכם, אותו מוכרים באתרים נוספים חשוב להקפיד על כתיבת המפרט בצורה שונה ואף להוסיף לו את נקודת מבטכם האישית שיכולה לתרום רבות לחוויית המשתמש באתר ולקידום האתר שלכם בגוגל.

למידע נוסף על שיווק חנויות דיגיטליות היכנסו לכאן.

0 Shares
שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments