שמעת על כך שגוגל הוא מקום מצוין לפרסם את העסק שלך ועכשיו את מעוניין לדעת כמה פרסום בגוגל עולה? מצוין, הגעת למקום הנכון – כאן תקבל הסבר ברור לעלויות הפרסום בגוגל – ממה הן מורכבות, וממה כדאי להיזהר.

כמה עולה פרסום בגוגל
כמה באמת עולה פרסום בגוגל וממה הוא מורכב?

כיצד מורכב מחיר הפרסום בגוגל?

לפני שאנחנו עונים על השאלה – כמה עולה פרסום בגוגל – חשוב להבין ממה מורכבת העלות: זה מאוד פשוט, מחיר הפרסום מתחלק ל – 2: תשלום לחברה שמנהלת עבורך את קמפיין הפרסום ותשלום ישירות לגוגל עבור ההקלקות או עבור החשיפות שקיבלת.

על מה אתה משלם לחברה שמנהלת עבורך את הפרסום?

לחברה שמנהלת עבורך את הפרסום את משלם עבור ניהול הקמפיין ואם מדובר בחברה מקצועית – על ביצוע אופטימיזציה לקמפיין. ביצוע אופטימיזציה לקמפיין הוא תהליך שבמסגרתו תפקידו של מנהל הקמפיין הוא למקסם את התועלת שלכם מהקמפיין. בדרך כלל הכוונה לקבלת יותר פניות / רכישות או מטרה אחרת שהגדרתם.

האמת שהשימוש במילה "למקסם" הוא מאוד כללי ולכן אפרט קצת יותר: כדי למקסם את התועלת מהקמפיין, מנהל הקמפיין מבצע תהליך הנקרא אופטימיזציה שבמסגרתו הוא מודד המרות (המרות הן הפעולות שהגדרתם שאתם רוצים שיתרחשו כגון פניות באימייל / פניות טלפוניות / רכישות באתר וכדומה), ועל סמך נתוני ההמרות הוא מקבל החלטה באלו ביטויים להשקיע את התקציב ואילו מהביטויים לנטוש או להיות פחות תחרותי בהם (כמובן שהכל בשיתוף בעל העסק). כמו כן תפקידו של מנהל הקמפיין להפחית הקלקות פיקטיביות של מתחרים והקלקות מביטויים לא טובים שהסבירות שיביאו להמרה נמוכים במיוחד.

כמה לשלם על ניהול הקמפיין?

לפני שאני אענה על השאלה הזאת חשוב לי לאמר שתחום הפרסום בגוגל מאוד פרוץ מהסיבה הפשוטה שכל אחד יכול לאמר שהוא יודע לפרסם בגוגל, ואכן הקמת קמפיין בסיסי באדוורדס היא עניין פשוט שעם קצת לימוד כל אחד יכול לעשות לבד, זו גם הסיבה שיש לא מעט אנשים פחות מקצועיים הגובים מחירי רצפה ומזה כדאי להיזהר. יחד עם זאת ניהול קמפיין מקצועי שממקסם את התקציב ומשתפר באופן עקבי הוא תהליך הדורש מומחיות והבנה של יכולות הכלים העומדים לרשות מנהל הפרסום.

ועכשיו למחירים:
כאמור מכיוון שהתחום פרוץ תמצאו מגוון רחב של מחירים בשוק אך המחיר המומלץ לרוב לניהול קמפיין פרסום מקצועי הוא בין 500 ₪ ל – 2000 ₪ או 10% מגובה ההשקעה בקמפיין. מצאתם עלות נמוכה יותר? יתכן! רק תחשבו מהו הסיכון שאתם גובים ומהי העלות האמיתית שלכם. בנוסך לניהול השוטף, בחלק מהחברות, צריך לקחת בחשבון גם את עלות הקמת הקמפיין כשלרוב מדובר על כ – 500 ₪ תשלום חד פעמי.

ההבדל בין עלות קמפיין של 500 ש"ח ל – 2000 ש"ח מושפע מ-2 מקומות מרכזיים:
1. כמה זמן באמת ישקיעו לכם בקמפיין הפרסום?
2. מהי המיומנות של מנהל הקמפיין?

על מה אתה משלם לגוגל?

התשלום ישירות לגוגל הוא עבור שימוש בפלטפורמה שלה הנקראת גוגל אדוורדס. בדרך כלל התשלום בפועל הוא עבור קליקים במסגרת מודל PPC שמשמעותו שאתה משלם רק כאשר מישהו מקליק עליך. כלומר, במידה והקמפיין שלך מוגדר היטב אזי במצב אידיאלי, רק אם מישהו חיפש את השירות שלך והביע עניין במודעה שלך ולכן לחץ עליה אתה תשלום לגוגל עבור ההקלקה הזאת.

אני כותב במצב אידיאלי מכיוון שברור שזה לא תמיד המצב וקליקים מגיעים לכל הפחות בהתחלה גם מביטויים פחות טובים וכמו כן ממתחרים והתפקיד של מנהל הקמפיין במסגרת ביצוע אופטימיזציה לקמפיין הוא להפחית את הקליקים הלא טובים ואת הקליקים הפיקטיביים מהמתחרים.

מהו התקציב שמומלץ להקצות ישירות לגוגל?

התקציב תלוי בלא מעט גורמים. בינהם – כמה אתן מוכנים להשקיע ומהי העלות הממוצעת לקליק בתחום שלכם. יחד עם זאת כדאי לדעת שאם התקציב המוקצה לגוגל נמוך מ – 500 ₪ ויתכן שגם אם הוא נמוך מ – 1000 ₪ מיותר לנהל את הפרסום באופן אקטיבי אצל מנהל פרסום והקמה חד פעמית של הקמפיין ושימוש בהתאמות מדויקות של המילים תספיק לכם.

אולי יעניין אותך גם:

פרסום בגוגל בחברה של מקצוענים


האם להיעזר בשירותי פרסום בגוגל או לפרסם לבד?


פרסום בגוגל – לבד או עם מפרסם מקצועי?


פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק?


מדדים חשובים לניהול קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס

 

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments