אם אתה יודע או לא אני מנהל בעצמי מזה כמה שנים ערוץ יוטיוב ובמהלך השנים קראתי למדתי ויישמתי לא מעט, זו ההזדמנות שלי לחלוק איתך חלק מהידע שצברתי בתקווה שהוא יסייע גם לך במאמצי השיווק שלך. אז מתחילים:

ככל שעובר הזמן בעלי עסקים מבינים שהשיווק בוידאו הולך ומתחזק. נכון לכתיבת שורות אלה יוטיוב הוא מנוע החיפוש מספר 2 בעולם (אחרי גוגל), וכבר היום ברור שככל שהזמן עובר יוטיוב ממשיך להתחזק מכיוון שיותר ויותר אנשים צורכים תוכן בוידאו. המשמעות היא פשוטה, כמעט ודאי שגם הלקוחות שלך נמצאים ביוטיוב, צופים בסירטונים וצורכים תוכן בוידאו כעת ברור שמה שמתבקש ממך הוא למנף את הפלטפורמה השיווקית הזאת לטובת העסק שלך או להישאר מאחור.

איך לעשות שיווק ביוטיוב כדי להתברג גבוה בתוצאות החיפוש
כך תעשו שיווק ביוטיוב באופן שיסייע לכם לקבל יותר תנועה ממוקדת לאתר מסירטוני הוידאו שלכם

 

 

איך למקסם את השימוש בפלטפורמת יוטיוב

ראשית חשוב לזכור שיוטיוב היא פלטפורמה לחיפוש סירטוני וידאו וככזאת מטרתה להציג את הסירטונים המתאימים ביותר למה שחיפש המשתמש שהוא הלקוח הפוטנציאלי. להלן כמה טיפים שיסייעו לך לייצר מוניטין הן בפני מנוע החיפוש של יוטיוב לצורך דירוג גבוה יותר והן הפני הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

העלה תכנים ליוטיוב באופן עקבי:
אם אתה "שחקן" רציני בעולם הקידום ביוטיוב, אתה חייב להתנהל ככזה מה שאומר שאתה צריך להעלות סירטונים בתדירות טובה ועקבית. במילים אחרות אתה צריך לתחזק את ערוץ היוטיוב שלך וזה חייב להתבטא בין היתר בהתחדשות התוכן בערוץ שלך.

הקפד על איכות התוכן שאתה מעלה:
הצופים אינם טיפשים והם מהר מאוד יתנו לך להבין מה הם חושבים על התוכן שאתה מעלה. אם אתה בעל עסק אם תקציב מוגבל חשוב שתבין שתוכל לחפות על הפקה בינונית עם תוכן מעולה. תן לאנשים ערך גבוה, תן לאנשים תוכן מעולה והם יחזרו לך ברישום לערוץ, בצפייה חוזרת בסירטונים שלך ובלייקים. ההתנהגות של האנשים כלפי הסירטונים שלך, מהווה פרמטר חשוב באלגוריתם של יוטיוב.

פרמטר נוסף שמושפע באופן משמעותי וישיר מאיכות התוכן שאתה מספק הוא זמן הצפייה בכל אחד מהסירטונים שלך וזמן הצפייה הכללי בערוץ שלך. זה פשוט: אם אנשים אוהבים את התוכן הם יצפו בחלק גבוה יותר ממנו, לפעמים הם יקפצו מסירטון לסירטון כדי לצורך תוכן נוסף שלך, התנהגות המשתמשים נמדדת על ידי האלגוריתם של יוטיוב ומסייעת לו להסיק מסקנות על איכות התוכן שאתה מספק וכתוצאה מכך זה משפיע על דירוג התוכן שלך ביוטיוב ועל מיקומו בתוצאות החיפוש.

מה המתחרים שלך עושים?

אחת הדרכים לייצר תוכן איכותי הוא לבדוק מה עושים המתחרים שלך. שים לב שבמדינה קטנה כמו ישראל שנושאים רבים "לא מכוסים" תוכל לחפש גם ערוצים מחו"ל בעיקר ערוצים של כוכבי יוטיוב מארה"ב. הערוצים האלה מעולים בתוכן מעולה שתוכל לשאוב ממנו רעיונות עבור הסירטונים שלך. מעבר לכך תוכל לראות מיד את תגיות המטא של הסירטון כגון – כותרת, תיאור, הערות. כמו כן תוכל לראות את כמות הצפיות בסירטון, כמות הלייקים והדיסלייקים, את התגובות…. מהר מאוד תוכל להבין מה עובד ומה לא וליישם אצלך – כן זה לא בושה ללמוד מהצלחות זה אפילו הכרחי.

זכור שעצם זה שישראל מדינה קטנה (ויפה) עשוי להוות עבורך הזדמנות, מכיוון שכאמור נושאים רבים אינם מכוסים ביוטיוב ואם העיסוק שלך אינו תחרותי כרגע ביוטיוב זו הזדמנות עבור להשתלט על המיקומים הראשונים בנישה שבה אתה עוסק.

ראה בהמשך טיפ חשוב מספר 3 בהמשך "איך לדעת מה עושים המתחרים של בתגיות המטא".

הזנת תוכן נכון ועשיר בנתוני מטא

הדרך הכי פשוטה להבין מהם נתוני מטא היא דרך דוגמה: אתה מדבר עברית נכון? – נכון! גם למנוע החיפוש של יוטיוב יש שפה – לצורך העניין נקרא לה "יוטיובית", השפה הזאת באה לידי ביטוי באמצעות תגיות מטא שכוללות: כותרת, תיאור, תגיות והערות הסבר. חשוב מאוד שתמלא את תגיות המטא האלה בתוכן רלוונטי, איכותי ומלא. הסיבה לכך מאוד פשוטה – כדי להסביר ליוטיוב מהו התוכן שעליו מדבר הסירטון שלך, ולמה הוא כל כך חשוב לגולש. אז – עבודה טובה ושיחה "יוטיובית" טובה תסייע ליוטיוב להבין על מה הסירטון שלך מדבר, למי הוא יכול להועיל וכתוצאה מכך לדרג את הסירטון גבוה הרבה יותר.

בהקשר זה דבר שחשוב מאוד שתשים עליו דגש הוא שמיד עם העלאת הסירטון תמלא את תגיות המטא, אל תמתין עם זה – מהסיבה הפשוטה שהסירטונים ביוטיוב מתאנדקסים מאוד מהר, זה אומר שהם מופיעים מאוד מהר בתוצאות החיפוש. בוודאי שמעת פעם את המשפט "אין טוב מרושם ראשוני", גם כאן המשפט הזה מאוד נכון לכן מיד עם העלאת הסירטון שווה שתשקיע ותכניס את כל תגיות המטא במקום הנכון.

טיפ חשוב מספר 1:
העלאת סירטונים ליוטיוב היא אמנם תהליך לא מורכב, אך זה בהחלט תהליך שצורך זמן, כתלות במשקל הסירטון תוכלו לחכות במקרה הטוב דקות ארוכות עד שהוא יעלה ועד שהמנוע של יוטיוב "יעבד" את הנתונים שלו ולכן חשוב שתיקחו את הזמן הזה בחשבון ורצוי מאוד שתכינו טרם העלאת הסירטון או שלכל הפחות תתחילו כבר במסגרת זמן העלאת הסירטון להזין את תגיות המטא ואת התמונה המותאמת והייעודית לסירטון. אלה דברים שלוקחים לא מעט זמן וחשוב להכין אותם מראש על מנת להימנע ממצב שבסופו של דבר מפאת חוסר זמן נשארתם עם סירטון ביוטיוב שלא עבר אופטימיזציה ולכן לא ידורג במקום ראוי מה שאומר שפשוט פספסתם ולקחתם את כל ההשקעה שלכם ופשוט לא מינפתם אותה לשיפור משמעותי של הסיכוי לדירוג גבוה ביוטיוב.

טיפ חשוב מספר 2: מחקר מילים יסייע לכם להזין את התוכן המתאים והיעיל ביותר בתגיות המטא:
במידה ואתה יודע להשתמש בכלי למחקר מילות מפתח של גוגל אני מאוד ממליץ שתעשה את זה מהסיבה שהכלי גם יספק לך רעיונות לביטויי מפתח שאתה יכול להשתמש בהם וגם תוכל להבין אילו ביטויים בהקשר לסירטון הם הפופולריים ביותר. בביטויים שתמצא תוכל לעשות שימוש ולהזין אותם בחוכמה בתגיות המטא של הסירטון שלך ביוטיוב.

טיפ מספר 3: איך לדעת מה עושים המתחרים שלך בתגיות המטא:
יוטיוב מסתיר את התגיות שהמתחרים שלך רושמים בתגיות המטא, אך יש כלי מדהים שמאפשר לך לראות את התגיות של המתחרים שלך קוראים לו Tube Buddy ויש פלאגין בגרסה חינמית לכרום. באופן אישי אני ניסיתי את הפלאגין הזה והוא עובד היטב וחושף נתונים מעניינים מאוד גם לגבי הערוץ שלכם וגם לגבי כל ערוץ אחר שאתם נכנסים אליו ובפרט הערוצים והסירטונים של המתחרים / הקולגות שלכם. שווה להוריד את הכלי הזה ולנסות.

טיפ מספר 4: אל תלך על מילים "קרנפיות" מידי
למה הכוונה? במיוחד אם הערוץ שלך חדש אך אפילו אם הוא ותיק אל תלך על מילים קשות מידי. למשל לקדם ביוטיוב ביטוי תחרותי כל כך כמו "קידום אתרים" עשוי להיות כמו טחינת מים. עדיף ללכת על ביטוי כמו "קידום אתרים לעסקים קטנים" או "קידום ביוטיוב לעסקים" או "איך לקדם את העסק ביוטיוב" וכדומה. הסיבה היא שערוץ יוטיוב חזק ככל שיהיה עדיין יתקשה מאוד להתחרות עם עמודי אינטרנט חזקים.

לסיכום, שיווק ביוטיוב, הוא שפה, היא דרך, השיווק דורש זמן והשקעה וחשיבה מחוץ לקופסא אבל דווקא בגלל הקושי הזה ניתן להסיק שברגע תעשה את זה כמו שצריך תצבור יתרון יחסי משמעותי על המתחרים שלך שרובם כנראה אינם פועלים בפלטפורמה הזו.

ולסיום – אם אהבת את התוכן וקיבלת ערך גבוה – אני מזמין אותך לשתף עם חברים.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments