זמן קריאה בקצב בינוני: 03:26 דקות, לא כולל צפיה בסירטון

 

לפני שאתה צולל לקרוא את המאמר הזה חשוב לי שתדע שכמו בכל דבר כמעט גם לנושא מדידת הביצועים של קמפיין פרסום בגוגל יש רמות שונות, ובמאמר הזה אני אתייחס למדידת ביצועים בגוגל אדוורדס באופן ספציפי ברמה גבוהה יחסית. עקרונית זה מתאים לכל עסק אך בעסקים שמשקיעים סכומים נכבדים פלוס בפרסום שלהם רואים את ההשפעה הגדולה ביותר, מכיוון שהמדידה הזו כרוכה בעצמה ביצירת תשתית שמאפשרת אותה, תשתית שיצירתה עולה כסף אך ברמות הגבוהות מאוד משתלמת.

 

 

אז בוא נצלול לפרטים:

מונחים חשובים מתחום מדידת הביצועים

קחו בחשבון שהמונחים מתורגמים על סמך ההבנה שלי ולא ממילון אבן שושן J ומה שחשוב זה שתיקחו מהפרושים שאני רושם את המשמעות וההבנה.

 

המרה: הכוונה לפעולה מסוימת אותה אנחנו רוצים למדוד כדי לשפר בהמשך.

 

ליד: יש למילה ליד פירושים שונים, אנחנו מתייחסים אליה כלקוח פוטנציאלי שהביע עניין בשירות הרלוונטי באמצעות התקשרות טלפונית או באמצעות פניה מטופס יצירת קשר או באופן אחר רצוי שיהיה מדיד כמובן.

 

רכישה: מצב בו הגולש רוכש באתר אונליין, רכישה בדרך כלל מוגדרת כהמרה.

 

עלות המרה: העלות שעלתה למפרסם לייצר פעולה מדידה.

 

עלות רכישה: העלות שעלתה למפרסם להביא לרכישה על ידי הלקוח. לדוגמה – במידה ולצורך הרכישה הלקוח צריך 3 לידים שמתורגמים בהמשך לרכישה אחת, אז עלות הרכישה היא עלות המרה מסוג ליד כפול 3.

 

החזר על ההשקעה: במילים פשוטות הכנסות מהפרסום פחות הוצאות מהפרסום, יש מי שמכניס בהוצאות גם את עלות הטיפול בליד כדי שיוכל לראות את ההחזר האמיתי על ההשקעה.

 

יש עוד המון ביטויים הרלוונטיים לעולם של מדידת הביצועים אך אלה יספקו אותנו לצורך הבנת הנושא ולצורך יצירת תשתית ברמה גבוהה למדידת הביצועים בקמפיין פרסום בגוגל.

 

 

מדידת המרות

בסופו של דבר כדי לבצע שיפור מתמיד לקמפיין פרסום בגוגל נדרש למדוד ולשפר אותו, וכדי למדוד ולשפר אותו חובה לייצר תשתית שמודדת את הביצועים. התשתית הזאת היא בפועל היכולת למדוד אירועים מסוימים שהם בעצם ההמרות. חשוב לציין שמדידת המרות יכולה להתבצע עבור אפיקי שיווק שונים חוץ מפרסום בגוגל, כגון – קידום אתרים אורגני, פרסום בפייסבוק ועוד.

מדידת המרות - איך למדוד קמפיין פרסום בגוגל
כמו כל פעילות פרסומית עכשוית, מה שלא מדיד לא קיים, זה הכיוון שהולך אליו עולם השיווק ובפרט תחום הפרסום בגוגל

איזה המרות נהוג למדוד

מדידת פניות באימייל מהאתר:
כמה אנשים פנו בפועל באמצעות תיבת יצירת קשר מהאתר, מאילו ביטויים הגיעו הפניות וכמה עלתה כל פניה כזאת?

 

מדידת טלפונים:
כמה פניות טלפוניות הגיעו כתוצאה מהפעילות הפרסומית, כמה עלתה כל פניה ומאיזה ביטויים / פעולות הגיעו הפניות? בהקשר זה תוכל לקרוא על מספרים מדידים מעקב ומדידת ביצועים של שיחות טלפון.

 

מדידת רכישות:
כמה רכישות הגיעו? באיזה עלות? מאיזה ביטוי? באיזה רווחיות?

 

מדידת פעולות אחרות:
מי שמודד המרות יכול למדוד כל דבר… יש אנשים שירצו למדוד רישום לניוזלטר, יש אנשים שירצו למדוד זמן שהיה באתר וכדומה. זה משהו שתלוי בהגדרת המודל העסקי של הפעילות הפרסומית שלכם.

 

 

בואו ניקח את זה רמה שתיים למעלה

כדי שבאמת אפשר יהיה למדוד את הביצועים צריך להכיר את העסק שמפורסם טוב, אפילו מאוד טוב, לפעמים אפילו צריך לשאול את בעל העסק שאלות שהוא מעולם לא חשב לענות עליהם לעצמו. כמו למשל:

כמה לידים אתה צריך כדי לסגור עסקה?
מהי הרווחיות הממוצעת שלך מכל לקוח עבור השירות?
כמה אתה מוכן לשלם לליד?

 

מכאן אפשר להמשיך ולהעמיק בשאלות בהתאם לצורך על מנת לדעת להיכן לכוון את העלות שאנו מוכנים לשלם במסגרת קמפיין הפרסום להמרה. בשורה תחתונה המטרה היא לייצר פעילות פרסום הנמדדת על בסיס המרות ומייצרת החזר חיובי על ההשקעה תוך כדי זה שלוקחים בחשבון את הרווחיות הצפויה מההמרות ובמקרים מסוימים גם את עלויות התפעול של העסק. השאלות שציינתי עושות הבדל עצום באופן שבו הקמפיין נמדד ובהצבת היעדים במסגרת הקמפיין.

 

לסיכום, כדי לעשות פרסום בגוגל ברמה גבוהה חובה למדוד המרות, ורצוי מאוד גם לכוון ליעדים מספריים לגבי ההמרות כמו עלות להמרה וכמות ההמרות. כדי לכוון ליעד נכון לגבי עלות ההמרות יש לתשאל את בעל העסק בנוגע לרווחיות מהשירות המפורסם ומכמות הלידים הנדרשת ליצירת עסקה. הכרת העסק ומדידת ההמרות בהתאם לנתונים הרלוונטיים אליו עושה שינוי מאוד משמעותי באופן שבו מנוהל הקמפיין.

 

רוצים לנהל קמפיין באופן מקצועי? פנו אלינו 072-2992112

 

אולי יעניין אותך גם:

ניתוח התנהגות גולשים ומדידת ביצועים

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments