שיווק באינטרנט הינו תחום נרחב ודינמי, אשר תמיד ניתן ללמוד טכניקות ואסטרטגיות לשיווק העסק, כמו גם רכישת כלים ושירותים מתקדמים לבעלי עסקים, משווקים ואנשי פרסום. אז איך עושים שיווק באינטרנט? המשיכו לקרוא.

שיווק באינטרנט ומיתוג
שיווק באינטרנט ומיתוג כמו המקצוענים בחו"ל

 

האם שיווק באינטרנט הוא קידום אתרים?

שיווק באינטרנט הוא סך כל הפעולות שאנו עושים בעסק שלנו בכדי לקדם ולמנף אותו כך שבסופו של דבר נוכל לייצר יותר מכירות ולהפוך אותו לרווחי יותר. אם כך, מה היא פעולה? הנה מספר דוגמאות לפעולות שיווקיות: שיחות מכירה ללקוחות פוטנציאלים, שירות לקוחות, פרסום בגוגל או בכל זירת פרסום אחרת לרבות פייסבוק, יוטיוב ואתרי נישה.

כל זאת ועוד, אך אין דיי בכך. אם ברצונכם למצות 100% מהפוטנציאל העסקי שלכם, עליכם לעשות פעולות נוספות. קרוב לוודאי שלא תוכלו לעשות הכל בעצמכם, אך אין זה באמת משנה, בהנחה שיש מי שיעשה את עבודת השיווק והפרסום עבורכם.

אלו עוד מקורות פרסום ושיווק באינטרנט תוכלו ליישם בעסק שלכם?
אם העסק שלכם הוא מרכז מכירות או שירות לקוחות, כמו גם מסעדות, בתי קפה ובארים, וודאי תשמחו לפרסם את בית העסק שלכם בפני העוברים ושבים באזור העסק שלכם על פי רדיוס שנקבע מראש. כך, תוכלו להופיע עבור לקוחות פוטנציאלים בעלות נמוכה במיוחד. אני מאתגר אתכם לבדוק זאת בעצמכם ולגלות כמה חשיפה אל בית העסק תוכלו לקבל במחירים שפויים.

פרסום בטבולה ואאוטבריין
עד כמה אתם באמת ממצים את התוכן השיווקי שלכם? אם בחרתם לקדם את האתר שלכם בגוגל באמצעות קידום אתרים אורגני בגוגל, ייתכן וכדאי לשקול גם לכתוב כתבת יח"צ מקצועית אודות העסק ולפרסם אותה באחד מהאתרים המובילים במדינה. יש לכם שלל אפשרויות באמצעותן תוכלו לפרסם בכל אתר שתרצו, אם רק תחליטו שאתם רוצים לעשות זאת. אם אין לכם את הידע הנדרש על מנת לכתוב את כל התוכן בעצמכם, אל דאגה, יש מי שיוכל לעשות זאת עבורכם.

סרטונים וטיפים
אם יש לכם עסק, אין ספק כי אתם מומחים בתחומכם. אין זה משנה, מהו. אף על פי כן, יש חשיבות לתחום העיסוק שלכם ובין בחירת האסטרטגיה השיווקית ופרסום העסק. אם אתם מומחי תוכן, עליכם לתת ערך מוסף בכדי שיראו בכם מובילי דעה (אוטוריטה) בתחומכם. לאחר שיכירו אתכם, גם יוקירו אתכם על הערך הרלוונטי שסיפקתם לקהל היעד שלכם.

כל שעליכם לעשות הוא לצלם מספר סרטונים הכוללים טיפים מועילים בתחומכם ולהפיצם ברשתות החברתיות, לרבות פייסבוק ויוטיוב. כמו כן, אם יש ברשותכם גם אתר אינטרנט או בלוג, תוכלו להטמיע את סרטון היוטיוב שלכם היישר אל הבלוג, כך תוכלו להגדיל את החשיפה של הסרטונים שלכם בכל זירות התוכן המובילות בישראל.

התוכן הוא המלך בחליפת חתן שאתם המעצבים שלו
כולנו צורכים תוכן על בסיס יומי. אינטרנט, טלוויזיה, רדיו, עיתונים וכו'. אם כך, מהי הדרך הטובה ביותר להעביר את התוכן שלכם אל קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, כך שיקרא אותו במלואו ויעריך אתכם על כך? ובכן, שני האלמנטים החשובים ביותר שעליכם להכיר הוא כתיבת כותרות מושכות והטמעת תמונה מעוררת רגש (צחוק, עצב, כעס), כל זאת בהתאם לרוח המאמר.

זכרו כי כותבי תוכן קיימים בכל מקום, אך את הסוד לשיווק באינטרנט אמיתי לא כולם מכירים או מיישמים באופן מקצועי ועקבי.  הסיבה לכך נובעת מכך שאף אחד לא יכול לכתוב מאמר שיקבל 100 בציון אהדת הקהל. כך, יש להבין כי אופן הכתיבה, ההבטחה שנתתם בתחילת המאמר והערך שקיבלו הקוראים שלכם הם רק חלק קטן מהמשוואה. לכך, יהיה עליכם להוסיף תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקה, הפניות למקורות סמכותיים המחזקים את הנאמר בגוף המאמר וכו'.

בין אם כתבתם את המאמר ובין אם כתבו אותו עבורכם, הקוראים שלכם יזכרו את שמכם ושם העסק שלכם בלבד, והיתר אינו משנה. (שום מילה לגרפיקאים אשר טרחו להכין עבורכם את התמונות, המצגות והאינפוגרפיקה וכל ספק תוכן או שירות אשר סייע לכם לפרסם את התוכן).

קמפיין מיתוג VS פרסום ושיווק באינטרנט

רגע לפני שאתם מעלים קמפיין לאוויר, חשוב להגדיר את המטרות והיעדים של הקמפיין. מובן לכל כי בסופו של דבר המטרה הסופית היא לסגור מכירה, אך האם ישנה דרך להתבלט מעל כולם ולהיות מותג בתחומכם? אם יש לכם מוצר או שירות פרימיום המתומחר בכמה אלפי שקלים, ייתכן ותצטרכו לבנות אסטרטגיה של בניית מותג בכדי לבנות אמון ביניכם ובין הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

הבסיס לבניית מותג הוא לענות על שלושת הצרכים הבסיסיים של מי שעשוי להביע עניין במוצר שלכם.

  1. Know– בניית היכרות ראשונית ביניכם ובין הלקוח הפוטנציאלי שלכם
  2. Like– לגרום להם להתחבר אליכם ולהעריך את התוכן שאתם נותנים
  3. Trust– אמון: בשלב זה הלקוח סומך עליכם ומוכן לשלם על המוצרים שלכם

אם אינכם מותגים גדולים כגון קאסטרו, קוקה קולה, מקדונלדס ודומיהם, קרוב לוודאי כי אינכם יכולים להרשות לעצמכם לשפוך תקציבי ענק למטרות מיתוג בלבד. זאת מכיוון שיחס ההמרה שלהם בטווח הקרוב אינו גבוה ורוב הסיכויים שיחזיר לכם החזר השקעה שלילי (הפסד כספי).

איך עושים שיווק באינטרנט באמצעות מיתוג?

אם כך, איך נכון להתחיל בתהליך בניית המיתוג העסקי שלכם באינטרנט כך שיתאים לתקציב הפרסום שלכם, לעסק קטן וליזמים מתחילים?

בכדי לבנות את המותג שלכם, יהיה עליכם להכין תכנית שיווקית הכוללת אסטרטגיית תוכן, אותה תוכלו לפזר ברחבי הרשת (פייסבוק, יוטיוב, פורומים ובלוגים). הבסיס לפעולות אלו מוערך בזמן בלבד, כך שלא תצטרכו להשקיע כסף בפרסום המוני בכדי לבנות את המיתוג שלכם באינטרנט.

3 השלבים שעליכם לעשות:

  • כתבו תוכן איכותי בתחומכם
  • העלו מצגת או סרטון העונה על בעיה אחת של הלקוח שלכם
  • שתפו את התוכן שלכם בכל זירה רלוונטית ברשת

חזרו על פעולות 1-3 שוב ושוב.

שלב המיתוג באינטרנט עשוי לקחת זמן בהנחה שכוונתכם לעשות הכל בעצמכם. כמו כן, ניתן להאיץ את התהליך באמצעות פרסום ממוקד בגוגל ובפייסבוק על מנת ליצור כמה שיותר חשיפה לתוכן שלכם.

מיתוג, מותגים אבל איפה הכסף?

אם בניתם את אסטרטגיית התוכן שלכם כמשפך שיווקי ממיר ומביא לקוחות, תוכלו להניע לפעולה את המשתמש בכדי לבצע את השלב הבא שברצונכם להגיד לו לעשות. לכן, לכל קמפיין מיתוג, סרטון, מאמר או מצגת שהעליתם יש מטרה בתכנית השיווקית הגדולה שלכם.

יש הרבה אנשים כמוני, מה מייחד אותי מהמתחרים שלי?
שאלה מצוינת, התשובה לכך פשוטה יותר ממה שחשבתם. אתכם הלקוח הפוטנציאלי מכיר, מכם הוא קיבל ערך ועליכם הוא סומך. מדוע? מפני שאתם הייתם שם בשבילו עוד לפני שהביע עניין לרכוש מכם באופן רשמי. בשלב זה, הלקוח מעריך ומוקיר אתכם על מה שעשיתם בשבילו ויהיה מוכן לרכוש מכם.

95% מהמתחרים שלכם אינם פועלים באופן עקבי בפרסום תוכן ומתן ערך מוסף כגון טיפים ועזרה בפתרון בעיות נפוצות עבור כל מי שהביע עניין בכך. לכן, לאחר שתוכיחו לכל כי מלבד העובדה שאתם מומחים בתחומכם, אתם גם חולקים את הידע שלכם בחינם, תופתעו לגלות כמה פניות חדשות יגיעו אל העסק שלכם במטרה לרכוש מכם את השירות או המוצר אותו אתם משווקים.

מושיק קלינמן מושיק קלינמן

מקדם אתרים

מושיק קלינמן, מקדם אתרים חרוץ ונעים הליכות, בעבר עבד בחברת יויומדיה, תמיד נזכור את למושיק את הדברים הטובים הרצינות והמחויבות לעבודה.

Comments

comments