בין אם החלטתם לבנות אתר חדש ובין אם אתם כבר עכשיו מנהלים בלוג בתחום עיסוקכם, ייתכן שאתם לא מקבלים את התוצאות להן ציפיתם. על מנת שגם אתם תוכלו להצליח בניהול הבלוג, עליכם ללמוד מספר טכניקות ועקרונות אשר יגרמו לאתר שלכם להיות מגנט לקוחות אשר ישמחו לעבוד אתכם. המאמר הבא ילמד אתכם איך לפתוח בלוג מקצועי בתחומכם.

חפשו את הדרך ללמד אחרים ולא רק את המילים אשר יעצימו אתכם

אם נכנסתם כבר לבלוג מקצועי או אתר תדמית, וודאי נתקלתם בתוכן דל המסביר את מהות האתר או העסק ומספר מילים שנועדו לענות על השאלה "למה אנחנו". בשלב זה, המשתמש אינו באמת מכיר אתכם, כיוון שטרם נבנה האמון הראשוני שנועד לבסס את הקשר בין הלקוח אל המותג.

לכן, לשם כך השתדלו לשמור על פשטות. התמקדו בכתיבת טיפים מועילים וצרו מוצרים חינמיים שיוכלו לסייע להם לפתור בעיה כלשהי. אל תדאגו בנוגע לכסף, הוא יגיע ברגע שתבנו את עצמכם כמותג.

 

איך לפתוח בלוג
איך לפתוח בלוג: כתיבת בלוג מקצועי

דברים טובים מגיעים במנות קטנות

כאשר מדובר בכתיבת בלוג, יש להבין כי התוכן מיועד בראש ובראשונה למשתמש. לכן, הקפידו לכתוב בשורות קצרות ובאופן ברור. כך, יהיה למשתמשים נח יותר לקרוא את המאמרים שלכם. אחת הדרכים הנפוצות ביותר לשבירת שורות היא תבליטים.

– חתכו את המשפטים הארוכים במאמר לפסקאות קצרות והפכו אותם לפשוטים יותר לעיכול.

– הוסיפו כותרות וכותרות משנה לאורך המאמר בכדי שיהיה קל יותר להבין את תוכן המאמר. (בהנחה שיש מי שלא יקרא את הפסקה כולה).

– משתמשים ברשימות? השתמשו בתבליטים כאלו בכדי ליצור רשימה שקל יותר לקרוא.

– השתמשו בתמונות, סרטונים ומדיה עשירה בכדי לגרום לתוכן שלכם לתפוס את העין ולבלוט מעל כולם.

עצור! מתי בפעם האחרונה בדקת את הכותרת שלך?

חשבו לרגע, איך אתם קונים את העיתון שלכם? מהי הבחירה הראשונה שלכם ברכישת העיתון או מגזין? אם גם אתם רוצים לתת לתוכן שלכם כנפיים, עליכם לעטוף אותו בכותרת מסקרנת ומעניינת אשר תגרום למשתמש לעזוב הכל ולהתמקד בתוכן שלכם. עשו שימוש חכם בכותרות שלכם ואל תבטיחו דבר שאינכם יכולים לקיים. פעולה זו עשויה לעבוד פעם אחת אך לא תשרת את המשתמש לטווח הארוך וכך גם אתכם.

היו אוטנטיים

תנו לקול שלכם כנפיים ותנו לקוראים שלכם באמת להתחבר אליכם דרך המילים שלכם היישר אל ליבם. ידוע כי אנשים מונעים בעיקר מרגש אך גם מצורך והיגיון. לכן, לאחר שתבנו עימם אמון לטווח הארוך, התוצאה הישירה לכך תהיה יותר לקוחות, ולקוחות מרוצים.

קוראים יקרים, שלנו היא הזכות לתת לכם שירות

המשתמשים מגיעים אליכם לאתר בכדי למצוא פתרון לבעיה שלהם, אתגר שעליהם לפתור, או מהסיבה הפשוטה שהם מחפשים משהו שיבדר אותם. אם תתחילו לשים את הקורא בראש, תוך מתן ערך גבוה, הם יעריכו אתכם על כך ויחזרו לקרוא את התוכן שלכם שוב ושוב.


קוראים אותי? אשמח אם תשתפו אותי לכל אדם אשר יוכל ללמוד ממאמר זה

אם הצלחתם לגרום לקוראים שלכם להישאר עד הסוף ולקרוא את המאמר שכתבתם, יהיה זה חטא על פשע לתת להם לעזוב את האתר שלכם מבלי לבקש מהם לעשות פעולה נוספת אחת לפחות.

הציעו להם להירשם אל רשימת התפוצה שלכם או אפילו בקשו שיתוף. אם נתתם להם ערך גבוה, אל תתביישו גם להפנות אותם אל מוצר רלוונטי אשר עשוי להקל עליהם או לפתור להם את הבעיה שלשמה הגיעו מלכתחילה לקרוא מאמר זה.

חדש, נוצץ ומקורי – מבט אל העתיד

אתם מעוניינים לבנות מותג? עליכם לחשוב מחוץ לקופסא. כל עוד תמשיכו לייצר תוכן מעניין, תישארו רלוונטיים ובתודעת ציבור הקוראים שלכם. לכן, כתבו תוכן על דברים חדשים, מעניינים ומועילים וזכרו: אם התוכן שלהם הפך כבר למסטיק לעוס, הגיע הזמן להחליף אותו באחד אחר.

עשו מחקר מעמיק אודות הנושא עליו אתם כותבים. מספר מאמרים שטחיים לא תמיד יספיקו בכדי שתוכלו להשמיע את הקול הייחודי שלכם ולפתוח דיון על סוגיה או בעיה כלשהי הנוגעת בתוכן המאמר. אל תחששו לקרוא קצת יותר, אתם תודו לי אחר כך.

כותבים מאמרים מקצועיים? אל תשכחו לגבות את הטענות שלכם בדעות נוספות של מובילי דעה, סקרים, ידיעות וסרטונים. יתרה מכך, פעולה זו תמתג אתכם כמי שתמיד נשאר מעודכן בתחום ונכון לתת לקוראיו הנאמנים רק את מה שבאמת עובד.

כללי האצבע לכתיבת בלוג ומיתוג עצמי

אל תפסיקו לכתוב

אם לא תכתבו הרבה תוכן, לעולם לא תוכלו למתג את עצמכם כמומחה אמיתי. הסיבה לכך נובעת מכך שבזמן הכתיבה אנחנו חוזרים ומשננים את החומר הנלמד. כך, אין זה משנה אם מדובר במשהו חדש שזה עתה למדנו, אם נכתוב עליו מספיק, נוכל ללמוד אודותיו יותר ויותר לעומק.

בדיקה לשונית ועריכת תוכן

לפני שתפרסמו מאמר מקצועי שכתבתם, כדאי שתוודאו כי אין לכם שגיאות כתיב. אנשים שאינם מכירים אתכם עשויים לראות זאת כחוסר מקצועיות ולעזוב את האתר כלעומת שבאו.

תנו לקול הפנימי שלכם כנפיים: השתמשו בסיפורים מעניינים

כאשר אתם מספרים סיפור, הוא יוצר תגובה מידית במח אשר גורמת לקוראים לחוות את הסיפור בזמן אמת ולהתחבר למסר המרכזי שלכם. זאת ועוד, המח משחרר את "הורמון השמחה" דופמין, בנקודת הפיק בסיפור שלכם אשר תפקידה להביע רגש עוצמתי בסיפור.

אפשר לקבל את דעתכם? כתבו לקוראים שלכם בגוף ראשון

כאשר אתם נותנים לקול הפנימי שלכם לצאת החוצה, התוכן שלכם יקבל 'אופי'. המשמעות היא כי למשתמש יהיה כיף יותר להתחבר אליכם, בזמן שהוא מרגיש שהוא מתחיל להכיר אתכם ולסמוך עליכם. כתבו איך שאתם מדברים, ותוכלו לצבור קהל עוקבים רב.

אמל;ק לי את זה בבקשה: העבירו את הרעיון המרכזי במינימום מילים

מספר המילים למאמר הוא אחד הפקטורים אשר באמצעותם תוכלו לקבל דירוג גבוה (או נמוך) יותר במנוע החיפוש. עליכם לכתוב תוכן אשר יספק ערך גבוה למשתמש, כל זאת מבלי לחשוב על מספר המילים שעליכם לכתוב במאמר.

אם תנסו להרחיב על הנאמר במספר רב של מילים אשר אינן מספקות ערך, תפגעו בערך התוכן שלכם ותפסידו את הקוראים שלכם.

שירים? עד כאן. כתבו מאמרים עם הרבה בשר

אורך התוכן שלכם הוא בדיוק כמו חרב פיפיות, עליכם להימנע מלכתוב ארוך מדי, אך בו זמנית גם לומר מספיק בכדי לספק תוכן טוב שהמשתמש שלכם ישמח לקרוא ולעקוב אחריכם.

קוראים בתוך הקופסא: עיצוב התוכן בקופסת קריאה נוחה

קבעו את עמודת הפוסט שלכם לרוחב אשר יספיק ל-80 תווים או פחות (כולל רווחים) והקוראים שלכם בהחלט יודו לכם על כך. 'קופסת הקריאה' הצרה נועדה לעזור לקוראים שלכם לקרוא את המאמר שלכם בשורות קצרות ולעודד אותם להישאר זמן רב יותר באתר שלכם.

בלי משקפיים: עזרו למשתמש לקרוא את המאמר שלכם

בחירת סוג הפונט לאתר שלכם, יכולה להיות הסיבה לכך שהמשתמש יבחר לקרוא או לוותר על התוכן שלכם. ישנם סוגי פונטים ידידותיים לקורא, בזמן שאחרים יכולים להקשות על חוויית הקריאה באתר. בחרו בפונט קריא בכדי להקל על המשתמש בקריאת התוכן באתר. כתבו בגודל טקסט גדול יותר, כך שכל אחד יוכל לקרוא את התוכן שלכם בקלות.

והכי הכי חשוב לסוף

אם יש לכם משהו חשוב לומר, הדגישו אותו. הימנעו מהדגשת יתר, שכן תוכלו לאבד מהאפקטיביות של הדגשת עיקרי הדברים.

לסיכום:

כתיבת בלוג מקצועי תוכל לעזור לכם בתהליך קידום האתר בגוגל אשר יביא לכם תנועה ממוקדת לאתר 

אם אהבתם את המאמר, שתפו אותו עם החברים שלכם או כל מי שלדעתכם יוכל ללמוד ממנו ולשפר את יכולות הכתיבה שלו אשר בסופו של דבר יעזרו לו לצבור קהל קוראים קבוע ואף ללקוחות.

מושיק קלינמן מושיק קלינמן

מקדם אתרים

מושיק קלינמן, מקדם אתרים חרוץ ונעים הליכות, בעבר עבד בחברת יויומדיה, תמיד נזכור את למושיק את הדברים הטובים הרצינות והמחויבות לעבודה.

Comments

comments