עם מעל 3.5 מיליארד חיפושים ביום, גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי בעולם. זהו כנראה הכלי הטוב ביותר כיום לפרסום ממוקד לעסקים וכנראה גם ההזדמנות לקבלת החשיפה הגדולה ביותר ברשת בעלות הנמוכה ביותר המבוססת על הקלקות בפועל.

פרסום בגוגל אדוורדס מאפשר לעסקים למקד באמצעות כלים סטטיסטיים את קמפיין הפרסום שלהם במנועי החיפוש ולהגיע להחזר חיובי על ההשקעה.

בניהול נכון ואידאלי של קמפיין אדוורדס מתבצעת חשיפת מודעות רק לקהל היעד הרלוונטי. אין חשיפה מיותרת. אין קליקים מבוזבזים. בבנייה ואופטימיזציה נכונה של קמפיין אדוורדס אתם תשלמו רק עבור לקוחות פוטנציאלים רלוונטיים ולא עבור חיפושים סתמיים שסביר ויסתיימו בלא כלום.

שלא תבינו לא נכון מדובר בתהליך הדורש השקע ולוקח זמן, אך מניסיון השקעה בקמפיין גוגל אדוורדס לאורך זמן וביצוע אופטימיזציה באופן עקבי לקמפיין תביא לאפיק רווחי עבור העסק.

אם כן מה הם אותם מדדים חשובים לניהול קמפיין בגוגל אדוורדס?

בקמפיין גוגל אדוורדס ישנם כמה פרמטרים המעידים על מידת הצלחת קמפיין האדוורדס. ניתן לקבל מידע עליהם במערכת הניהול. הנה העיקריים שבהם:

CTRClick Through Rate

ה-CTR, שיעור ההקלקות: זהו המדד שעוזר לקבוע את ציון האיכות של מילת המפתח, ומצביע על מידת העניין של המשתמשים במודעות שלכם עבור מילות המפתח שחיפשו, ואם המודעות שלכם אטרקטיביות ומושכות את קהל היעד המתאים.

ה – CTR מחושב באופן הבא: מספר הקלקות חלקי מספר הופעות התוצאה מספקת את אחוז ההקלקות על המודעה שלכם מתוך הפעמים שהיא מופיעה בתוצאות החיפוש. מדד CTR טוב (מעל 1%) מעיד בדרך כלל שהמודעות ומסע הפרסום שלכם הוא רלוונטי, מדויק ופונה לקהל היעד המתאים.

מדד CTR נמוך מתחת ל-1% מעיד בדרך כלל על כך שמסע הפרסום שלכם מפספס קליקים ואתם ככל הנראה משלמים עבור הקליקים תשלום גבוה יחסית, ועליכם לבדוק איך לשפרו. בניהול נכון של מסעות פרסום באמצעות מקצועני גוגל אדוורדס מדד ה-CTR שלכם יכול להגיע לרמות דו ספרתיות. You can’t get any better than this!

Quality Score -ציון איכות

גוגל אדוורדס מגדיר ציון איכות לכל אחד ממילות וביטויי המפתח בהם משתמשים בקמפיין האדוורדס. ציון איכות זה מגדיר כמה תשלמו עבור קליק ומה יהיה המיקום של המודעה שלכם. ציון איכות גבוה מביא את המודעות למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש בעלות נמוכה יותר להקלקה.

ציון האיכות משקף כמה רלוונטיות המודעות, ביטויי המפתח ודפי הנחיתה שלכם (העמוד אליו מפנה המודעה) לאנשים שרואים את המודעות. ציון איכות גבוה מעיד על כך שאלו רלוונטיים לקהל היעד, ציון איכות נמוך מעיד הפוך. במסגרת ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס מנהל הקמפיין צריך לדעת לעשות את השינויים המתאימים על מנת להעלות את ציון האיכות של ביטויי המפתח ובכך להביא למיקומים גבוהים יותר של המודעות בעלויות נמוכות יותר. לשינויים האלה קוראים "אופטימיזציה" לקמפיין.

יחס המרה – Conversion Rate

יחס ההמרה משקף כמה קליקים על מודעות הסתיימו במכירה או המרה (רישום בטופס וכו'). מטרת ההמרה יכולה להיות רחבה ביותר על פי הצרכים שלכם, החל מרישום לקבלת פרטים ועד מכירה בפועל. יחס המרה גבוה מעיד על הצלחת הקמפיינים מכיוון שזוהי אינדיקציה שלמעשה הקמפיין ממלא את תפקידו. מדידת יחס המרה מתבצעת על ידי חלוקת מס' האנשים שביצעו את הפעולה הרצויה מתוך מספר האנשים שהקליקו על המודעה בתקופת זמן מוגדרת (בדרך כלל חודש).

Keywords – מילות וביטויי מפתח

מילות מפתח הם אלמנט קריטי בקמפיין האדוורדס שלכם. מילות וביטויי מפתח מתאימים יובילו את קהל היעד הרלוונטי ביותר עבור המוצר או השירות שלכם. אלו המילים והביטויים אשר מבטאים באופן הטוב ביותר מה העסק שלכם עושה או השירות שלכם נותן ולכן כדאי למדוד באופן קבוע את הביטויים ומילות החיפוש כך שמודעותיכם או הקמפיינים שלכם יעלו רק בביטויים הרלוונטיים וימנעו קליקים מיותרים אשר ינגסו בתקציב השיווק באדוורדס ללא הפקת תועלת. כדאי במסגרת הקמת קמפיין באדוורדס להגדיר נכונה את ההתאמה של מילות וביטויי המפתח ולהוסיף באופן קבוע מילות מפתח שליליות כך שהתקציב ימוצה באופן אופטימלי.

ניתוח ומדידת ביצועים

באמצעות שימוש בכלי הסטטיסטיקה של גוגל תוכלו לבדוק איזה מילים וביטויי מפתח מביאים לכם תנועה והמרות מגוגל אדוורדס זהו כלי מצוין לבדוק אם קמפיין האדוורדס מייצר תוצאות ומה בקמפיין האדוורדס דורש שיפור על מנת לייצר תוצאות. קמפיין גוגל אדוורדס שאינו נמדד באופן עקבי אינו ממצה את הפוטנציאל שלו וזה בדיוק מה שהופך פרסום בגוגל אדוורדס מבינוני למעולה – מדידה ושיפור.

ניהול נכון של קמפיין אדוורדס אינו דבר של מה בכך. הוא דורש מיומנות מקצועיות והקפדה על הפרטים הקטנים. בניהול לא נכון של קמפיין אדוורדס אתם יכולים למצוא עצמכם משלמים מעל 50% על קליקים שאינם רלוונטיים אליכם כלל ואינם מפיקים המרות.

אנו ביויומדיה מתמחים בניהול קמפיינים באדוורדס. עם הסמכה רשמית מגוגל אנחנו יודעים למקסם את תקציב האדוורדס שלכם ולהביא תוצאות נשמח לעזור גם לכם להפיק את המקסימום מתקציב השיווק ברשת של חברתכם.

פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעה
לשיווק באמצעות גוגל אדוורדס
וקידום אתרים בגוגל. – 072-2992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments