יחס המרה באינטרנט הוא סופר קריטי להצלחת האתר ובפרט ועל אחת כמה וכמה לאתר מכירות. למה? מכיוון שגם אם תניעו כמויות של גולשים רלוונטיים לאתר שלכם אך החנות שלכם לא תעשה את העבודה עד הסוף ולא תגרום לגולש לרכוש אתם תזרקו הרבה כסף על הרצפה. פשוט מאוד – מכיוון שהשקעתם כסף רב בלהביא את הגולש עד אליכם לחנות אבל החנות לא עושה את העבודה ולא ממירה את הגולש ללקוח – הגיע הזמן שתשקיעו פחות בפרסום ויותר בחנות אחרת לא תוכלו למנף את החנות שלכם לשלב הבא הרווחי במיוחד שבפחות תקציב לפרסום אתם מביאים יותר רכישות וזה מכיוון שהעלתם את יחס ההמרה בחנות שלכם בעקביות.

מאמצי שיווק עשויים להביא אלפי מבקרים לאתר שלכם, באמצעות SEO, שיווק במדיה החברתית ועוד, אולם אם אף אחד מהמבקרים אינו מומר בסופו של דבר ללקוח ולרכישה, הדבר מצביע על מספר בעיות שדורשות טיפול. שיפור יחס המרה בחנויות מסחר אלקטרוני עשוי לעשות את ההבדל בין חנות מקוויחה לחנות רווחית במיוחד. להלן מספר דרכים לשיפור יחס ההמרה בחנות האלקטרונית שלכם ולבניית בסיס לקוחות גדול יותר.

מבדק 3 השניות

חבשו לרגע את "כובע הלקוח" והביטו מעיני הלקוח בעמוד הבית. כעת, שאלו את עצמם שתי שאלות:

  • האם קונים יכולים להבין מה אתם מוכרים תוך שלוש שניות?
  • האם קונים ירגישו בטוחים למסור לכם את פרטי האשראי שלהם?

באם עניתם "לא" לפחות לאחת מהשאלות, זה הזמן לעבוד על האתר שלכם כדי לגרום לשתי השאלות האלה להיענות בקלות וזאת באמצעות שימוש בעיצוב נקי הבלטת המוצרים הראשיים שאתם מוכרים והוספת סימוני אבטחה על שימוש בהצפנת SSL ובתן PCI באזורים נראים לעין באתר.

בצעו מבדק א"ב רוחבי

בדיקה עקבית של תפקוד האתר שלכם חיונית על מנת לגלות מה עובד הכי טוב עבור קהל הגולשים שלכם, כאשר מדובר בשיפור יחס המרה. מבדק א"ב הוא תהליך להשוואת פעולות גולשים בגרסאות שונות של אותו עמוד באתר, על מנת לאתר את הגרסה המוצלחת ביותר, שבסופו של דבר תהיה זו שתופץ.

בדקו את החלקים השונים באתר ובחנו היכן ניתן לשפר או לשנות תמונות, תפקוד, קריאה לפעולה, מוצרים, כותרות וכו'.

התחילו בבדיקת אחד העמודים הפופולאריים ביותר ושנו בו אלמנט/היבט בודד. התנועה לאותו עמוד תפוצל בין גרסאותיו השונות, כדי לאסוף נתונים שיובילו למסקנות המאפשרות פעולה. בדקו בקביעות את עמודי האתר כדי לוודא שכל אחד מעוצב באופן אפקטיבי ככל שניתן – דבר שבהחלט יכול לדחוף לרכישה.

מידע נוסף על מבחן א"ב תוכלו למצוא כאן
שיפור יחס המרה

השתמש בעיצוב נקי המתמקד במוצרים שלכם

כאשר גולש מבקר באתר שלכם עליו להבין במדויק מה אתם מוכרים. על מנת לוודא שזה אכן כך, יש לדאוג לעיצוב נקי ומקצועי, עם הרבה תמונות גדולות ובאיכות גבוהה. עיצוב מבולגן ועמוס, לעומת זאת, יסיח את תשומת ליבם של גולשים ממה שחשוב באמת: להציג להם את המוצר ובסופו של דבר – להוביל אותם לרכישת המוצרים הנפלאים שלך.

על-פי מחקרים, מעל 70% מהרוכשים בחנויות מקוונות טוענים כי מוצרים המוצגים מולם כבר בעמוד הבית, מהווים גורם משפיע בהחלטה לרכוש באותה חנות. כאשר אתם בוחרים תמונות למוצרים שיופיעו בעמוד הראשי, זכרו לכלול בו את המוצרים הפופולאריים ביותר. בוודאי תשאלו את עצמכם, "אם הם כבר פופולאריים, אז למה לא לכלול מוצרים פחות פופולאריים?" ובכן, זה מפני שנראות טובה של מוצרים פופולאריים גורמת ליותר גולשים להתעניין בחנות שלכם.

חובה עליכם להכיר מהם המוצרים הנקנים ביותר שלכם וזאת מכיוון שאלו יובילו לרכישה ראשונה ובדרך כלל אנשים שרוכשים בחנות וירטואלית פעם אחת ומרוצים חוזרים לרכוש בה שוב. לכן הקפידו להציג את המוצרים הפופולריים ביותר כבר בעמוד הבית או לכל הפחות בעמוד הראשי של החנות – במידה ועמוד הבית והעמוד הראשי של החנות זה לא אותו עמוד.

השתמשו בצ'אט חי באתר שלכם

התקנת צ'אט חי באתר מסייעת לבניית ביטחון אצל הגולשים באתר, שיחושו נוח יותר לבצע רכישה, מאחר שכל שאלותיהם, הערותיהם וחששותיהם יכולים להיענות תוך זמן קצר.

צ'אט חי מסייע בהסרת ספקות לגבי המוצרים והשירותים שאתם מציעים, תוך בניית ביטחון באשר למומחיותכם בתחום עליו אתם אמונים, כמו גם הגברת הסיכויים לרכישות חוזרות ונשנות. בנוסף, תוכלו להשתמש בצ'אט חי לאחר השלמת רכישה, בכדי לקדם מכירות של מוצרים קשורים.

אפשרו ללקוח לשלם טלפונית

זה דבר שלא מתאים לכל חנות אך יש לקוחות שיעדיפו לשלם לכם טלפונית ואם במסגרת תהליך הרכישה תאפשרו ללקוח לשוחח עם נציג החנות הווירטואלית, תגדילו את יחס ההמרה בקרב לקוחות חששנים.

הקלו על הלקוח ליצור עמכם קשר

דרך נוספת להגברת האמינות שלכם בקרב הגולשים – הצגה קבועה וברורה של מספר טלפון בכל עמוד ועמוד, עם עדיפות לכותרת (Header). מספר טלפון גורם לאנשים להבין שאתם לא עסק קיקיוני שעלול להעלם להם לאחר התשלום, אלא שניתן לבטוח בכם. הדבר גם מעניק להם את הביטחון, שבכל סוגיה עם המוצרים – תמיד יוכלו ליצור עמכם קשר.

שימו דגש על כפתורי ה"קריאה לפעולה"

לכפתורי קריאה לפעולה ברחבי האתר שלכם ישנו תפקיד חיוני בשיפור יחס ההמרה. מחקרים מראים שכפתורים אלו, בפורמט הנכון, יכולים להקפיץ את יחס ההמרה בין 20 ל-95 אחוזים.

איך עושים זאת? על-ידי יצירת עמודי נחיתה מינימאליים עם כפתורי קריאה לפעולה פשוטים ותמציתיים בצבע שיתבלט ביחס לאלמנטים אחרים באותו עמוד. השתמשו במבדק א"ב על מנת להבין אילו צבעים וגרסאות עובדים הכי טוב בשבילכם.

מידע נוסף על שיפור יחס המרה באתר תוכלו למצוא כאן

הפיכת גולש ללקוח היא תהליך הדורש מחשבה מרובה ניסוי ותהיה. מומלץ לפעול באופן קבוע לשיפור יחס ההמרה באתר ולתעד את השינויים שאתם עושים ולא להפסיק למדוד כי רק כך אפשר לשפר את התוצאות לאורך זמן ולהשיג יותר הצלחה ומכירות בפחות כסף על פרסום.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments